سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید

۱۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای بلیران آمل یکی از دیدنی‌ترین مناطق این شهر است. در این روستا می‌توانید سری به جنگل بلیران، چشمه‌های آبگرم و رودخانه زیبای گرمرود بزنید.
روستای بلیران

شهر آمل در کنار عظیم‌ترین آثار طبیعت ایران یعنی قله دماوند و دریای خزر قرار دارد. ازاین‌رو شهرستان آمل، به علت این تاریخچه پربار و طبیعت غنی خود همواره پذیرای توریست‌های بسیاری است. یکی دیگر از دلایل گردشگرپذیری بالای این شهر، وجود روستاهای بسیار شناخته‌شده و زیبای اطراف این شهر است. روستای بلیران نیز یکی از این روستاها است. با مجله دلتا همراه باشید.

جنگل بلیران

جنگل بلیران مهم‌ترین دیدنی روستای بلیران است. جاده‌ای که از این روستا خارج‌ می‌شود، به دو قسمت تقسیم‌ می‌شود که مسیر سمت راست آن به طرف جنگل بلیران‌ می‌رود. این جنگل دورتادور این روستا را دربرگرفته ‌است. بهترین تجربیاتی که‌ می‌توانید در این جنگل داشته باشید، جنگل‌نوردی، کمپینگ و عکاسی خواهد بود.

جنگل بلیران

چشمه آبگرم بلیران

چشمه آب گرم روستای بلیران، دارای مواد و املاح معدنی بسیاری بوده و ازاین‌رو برای درمان بیماری‌هایی چون امراض پوستی و روماتیسمی بسیار مفید است. برای توسعه این چشمه، اقداماتی انجام شده که طبق پیش‌بینی‌ها در هر سال یک میلیون و دویست هزار نفر گردشگر داشته باشد و پیرامون آن نیز، امکانات تفریحی مانند پیست سوارکاری و همچنین اقامتگاه‌هایی همچون ویلا و سوئیت در اطرافش ایجاد شود.

چشمه آبگرم بلیران

مسیر دسترسی

مسیر رسیدن به چشمه آبگرم روستای بلیران از جاده آسفالته جنگل بلیران‌ می‌گذرد. باید در انتهای این مسیر، ماشین را پارک نموده و با حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت پیاده‌روی، مسیری ۸ کیلومتری را در خلاف حرکت آب رودخانه بپیمایید. در طول راه درختان میوه‌های وحشی چون ازگیل، زالزالک و آلو جنگلی منظره‌ای چشم‌نواز پیش ما‌ می‌گسترند.

رودخانه گرمارود

رودخانه گرمارود یا گرمرو، از دیگر دیدنی‌های روستای بلیران است. این رودخانه ۵۰ کیلومتر طول دارد و از بلندی‌های بخش شمالی کوه‌های البرز سرچشمه‌ می‌گیرد. این رودخانه بستری تشکیل شده از قلوه سنگ، شن و تخته سنگ داشته و در طول مسیر آن حوضچه‌هایی بر اثر فرسایش ایجاد شده که برای شنا کردن بسیار مناسب هستند.

گرمارود

آبگرم لاله‌زار

آبگرم لاله‌زار روستای بلیران، از سمت چپ با آب رودخانه گرمارود در هم آمیخته شده و باعث‌ می‌شود در نقطه پیوستگی این دو آب گرم و سرد، فضایی از آب ولرم ایجاد شود که برای شنا کردن و آب تنی بسیار مناسب‌ است. این آبگرم رنگی فیروزه‌ای داشته که ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ای را در کنار سرسبزی محیط پیرامونی ایجاد‌ می‌نماید. در تضاد با رنگ این چشمه، چشمه آبگرم گرو که در مقابل آن قرار گرفته، رنگی سفید دارد.

آبگرم لاله زار

سوغات روستای بلیران

این روستا صنایع دستی ویژه‌ای دارد که از چوب ساخته شده و شامل ظرف‌های چوبی بسیار زیبا‌ می‌شوند. این صنایع دستی چوبی به عنوان سوغات خاص این روستا توسط گردشگران خریداری‌ می‌شود. علاوه بر این‌ها خوراک‌های خانگی محلی همچون انواع شیرینی‌های محلی و ترشی‌ها نیز دیگر سوغات روستای بلیران به شمار‌ می‌آیند.

اگر به جاذبه‌های دیدنی استان مازندران علاقه دارید، گشتی هیجان‌انگیز در جاده دو هزار و سه هزار را بخوانید.

روستای بلیران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری، تعطیلات کجا برویم؟ را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

    درود بر شما خانوم اصفهانی عزیز ،حیف از امثال شماها که بایستی از بزرگترین دفاتر گردشگری ایران را تأسیس میکردید و ایران عزیز رو به همه جهانیان نشان میدادید . حیف که این کشور تحلیل هم رفت،

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ب٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و یک دنیا ممنون از ابراز لطفتون و اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید.🌹🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ق٫ظ

  3. کریم براری

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    باسلام دوست دارم گردشگران عزیز به جنگل الیمستان بیایندولی متاسفانه اداره ابخیزداری امل تمامی چشمهای اب رابه اشخاص واگذارکرده وهمین باعث شدابی درمنطقه ماوجودنداردخداکنه دل مسعولین به حال جنگل مابسوزه واین چشمهابه اغوش طبیعت برگشت کنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

      ممنون که نظرتون رو برای ما ننوشتید دوست عزیز

      پاسخ

  4. ممد

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    جاش خیلی خوبه اگه مسافرایا هرکی که میره اشغالاشونو نریزن تو جنگل اگه با خودتون نمیبرین حداقل اتیشی که روشن میکنین اونارم بسوزونین ب گند کشیدین جنگلو ادم مگه اینقدر …….میشه !؟

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      بله کاملا درست می‌فرمایید. امیدواریم که همه قدر طبیعت را بدانند.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۲ ب٫ظ

    مگه با این گرونی پولی میمونه بریم سفر و تفریح

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      امیدواریم مشکلات برطرف بشن. ممنون بابت نوشتن نظرتون

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…