مناسب‌ترین عینک را برای صورت خود انتخاب کنید

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب کردن عینک آفتابی یا طبی بر اساس یک سری قوانین و مراحل خاص انجام می‌شود که در ابتدا باید با شکل صورت خود آشنا شوید تا بتوانید فریم عینکی که متناسب با شکل صورت شما است را انتخاب و خریداری کنید.
انتخاب مناسب ترین نوع عینک

برای بسیاری از ما، مهم‌ترین دلیل وسواس در انتخاب فریم عینک این است که روی صورت‌مان چطور به‌نظر می‌رسد. برای همین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های عینک، همه‌ فریم‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام مدل بیشتر به صورت‌تان می‌آید اما با استفاده از نکات زیر، می‌توانید انتخاب‌هایتان را محدودتر و در نتیجه در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع انتخاب مناسب ترین نوع عینک می‌پردازیم.

صورت‌های مستطیلی و مربعی

انتخاب عینک مناسب

کسانی که شکل صورت‌شان مستطیلی است، دارای زاویه‌هایی مشخص در کناره‌های صورت‌اند. گونه‌های این افراد پهن است و فاصله چانه تا بینی و پیشانی تا بینی‌شان حالت تقریبا برابری دارد.

قاب مناسب برای چنین صورت‌هایی، قاب‌هایی گرد و ظریف است. قاب‌های بیضی هم برای این صورت‌ها انتخاب خوبی خواهد بود. قاب‌های گرد و بیضی می‌توانند زوایای مشخص صورت‌های مستطیلی را تلطیف و به چهره‌شان تعادل بدهند.

اگر به زدن عطر علاقه دارید حتما به مطلب در کدام نقطه عطر بزنیم تا ماندگاری بیشتر داشته باشد؟ مراجعه کنید.

صورت‌های گرد

کسانی که صورت‌هایی گرد دارند، صورت‌شان زوایایی مشخص ندارد. زوایا نرم و منحنی‌اند و گونه‌ها کمی باز و پهن هستند. این دسته از افراد هم برای خرید عینک آفتابی مناسب فرم صورت باید دقت کنند و به‌سراغ گزینه‌هایی بروند که به چهره‌شان زاویه و خطوطی شکسته اضافه می‌کند.

عینک‌هایی با زاویه‌های شکسته انتخابی است که صورت این افراد را متعادل می‌کند و از گردی کامل درمی‌آورد. پس گزینه‌های متنوعی پیش‌ روی‌شان قرار دارد:

  • عینک‌های مربعی و مستطیلی؛
  • عینک‌هایی به‌شکل‌های هندسی مختلف که زاویه دارند؛
  • عینک‌های گربه‌ای که به صورت‌شان زاویه و خطوط اضافه می‌کنند.

بدیهی است که انتخاب عینکی با قاب گرد برای دوستانی با این شکل از صورت توصیه نمی‌شود. عینک‌های گربه‌ای هم به‌شرطی مناسب خواهند بود که در قاب‌شان شکستگی‌های زاویه‌ای وجود داشته باشد و خطوط قاب عینک چندان منحنی‌مانند و گرد نباشند.

صورت‌های قلبی

کسانی که صورت‌های قلبی دارند، پیشانی‌شان پهن است و هر چقدر به قسمت چانه‌شان نزدیک می‌شوید، شاهد باریک‌تر شدن آن خواهید بود. این افراد گونه‌هایی برجسته دارند و حالت قلب‌مانند صورت‌شان می‌تواند کشیده یا پهن باشد.

عینک‌هایی به‌شکل:

  • بیضی؛
  • مستطیلی‌؛
  • گربه‌ای؛
  • بالافریم‌دارها؛

نیز از دیگر انتخاب‌های افراد صورت‌قلبی‌اند. قاب‌های ویفری که حالت پهنی دارند هم روی صورت چنین افرادی به‌خوبی می‌نشینند.

صورت‌های مثلثی

 عینک مناسب

صورت‌ مثلثی، صورتی است که در ناحیه چانه و فک پهن است و هر چقدر به سمت پیشانی پیش می‌روید، شاهد باریک‌ترشدن زوایا و پهنی صورت خواهید بود (مثلث معمولی) صورتی است که در ناحیه چانه و فک باریک است و در بخش پیشانی وسیع و پهن می‌شود (مثلث برعکس). بنابراین، صاحبان چنین صورت‌هایی باید به‌سراغ قاب‌هایی برای عینک آفتابی‌شان بروند که در بخش بالایی یا پایینی قاب دارند.

در واقع، هدف این است که عینکی به‌صورت اضافه شود که پهنی چانه و باریکی پیشانی را تعدیل می‌کند (یا بالعکس). عینک‌های زیادی برای این دسته از صورت‌ها وجود دارد:

  • عینک‌های خلبانی؛
  • گربه‌ای؛
  • عینک‌هایی با قاب در بخش بالایی یا پایینی فریم و غیره.

صورت‌های بیضی

اگر شکل صورت‌تان بیضی است، خبر خوبی برای‌تان داریم: همه نوع عینکی به صورت‌تان می‌آید؛ یعنی دنیایی از انتخاب پیش‌ روی‌تان است. چه چیزی از این بهتر؟

 انتخاب عینک

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب نحوه انتخاب لباس‌های شیک برای خانم‌های سایز بزرگ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…