رپورتاژآگهی

برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد؟

۹
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دست‌ها به دلیل استفاده‌ بی رویه، شست و شو و قرار گرفتن در معرض آب و هوای گوناگون، زودتر از قسمت‌های دیگر بدن پیر می‌شوند.
اهمیت مراقبت از پوست دست

دستان شما بخشی از بدن شماست که بیشترین استفاده از آن را دارید و می‌تواند بیانگر سن شما به دیگران باشد. با توجه به همین دلایل اگر دست‌هایتان زیبا نباشند، ناخن‌های جذاب و لباس‌های زیبا و لاکچری هم نمی‌تواند آن‌ها را جذاب کند. در این مطلب از مجله دلتا به اهمیت مراقبت از پوست دست می‌پردازیم.

اهمیت مراقبت از پوست دست

چرا پوست دست ها بیشتر از پوست نواحی دیگر،پیر و فرسوده می شوند؟

دست‌ها به دلیل استفاده‌ بی‌رویه، شست‌و‌شو و قرار گرفتن در معرض آب و هوای گوناگون، زودتر از قسمت‌های دیگر بدن پیر می‌شوند. اگر به شیوه‌ مناسب از دست‌های خود مراقبت نکنید، آن‌ها می‌توانند سن شما را بیش از آنچه واقعا هست نشان دهند. همچنین دچار تغییر رنگ و چین و چروک و لک می‌شوند.

پوست پشت دست‌های شما نازک و ظریف است، بنابراین باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. در این مقاله بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای زیباتر و جوان‌تر شدن دست‌های خود را برای شما معرفی می‌نماییم. اما با این وجود،برای کسب اطلاعات بیشتر،از مشاوره فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز استفاده نمایید و ما خوشحال می‌شویم به هر سوالی که دارید پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم بهترین محصولات مراقبت از دست و پا را انتخاب نمایید.

نکات طلایی و کلیدی مراقبت از پوست دست:

· رساندن رطوبت کافی برای محافظت از پوست دست

بر اثر شست‌وشوی روزانه و استفاده از مواد شوینده مثل صابون و مایع ظرف‌شویی، پوست دست، رطوبت خود را از دست می‌دهد و تمایل به خشکی پیدا می‌کند. به خصوص در فصل زمستان که محافظت از پوست در برابر سرما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چون خشکی هوا باعث کاهش رطوبت پوست شده و آن را پیرتر جلوه می‌دهد و همچنین کاهش رطوبت و خشکی پوست دست، باعث خارش پوست و قرمزی و التهاب نیز می‌شود.

برای جلوگیری از خشکی پوست دست، پیش از همه از آب داغ پرهیز کنید و پس از هر شست‌وشو از کرم‌های مرطوب کننده دست استفاده کنید. پوست مرطوب، با طراوت است و جوان‌تر به نظر می‌آید.

· از دستکش استفاده کنید

قبل از تماس دست با بسیاری از مواد شیمیایی، آب یا انجام کارهایی مانند باغبانی حتما دستکش بپوشید.

در زمستان، وقتی که در محیط بیرون هستید، از دستکش استفاده کنید چرا که هوای سرد، رطوبت پوست دست‌های شما را از بین خواهد برد.

 اهمیت مراقبت از پوست

· استفاده از مرطوب کننده‌ها

با بهترین مرطوب کننده‌های مخصوص دست، دست‌های خود را مرطوب کنید.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها در طول روز، به ویژه در زمستان، به سرعت موجب خشکی پوست می‌شود. بنابراین شما باید حداقل ۳ تا ۴ بار در روز از موثرترین کرم مرطوب کننده‌ موجود استفاده کنید.

برای استفاده‌ی روزانه، باید یک لوسیون مرطوب کننده‌ سبک و بر پایه‌ی آب با جذب سریع را انتخاب کنید. این در حالی است که یک کرم سنگین‌تر بر پایه‌ روغن برای شب مناسب است، تا زمانی‌که خواب هستید، پوست دستتان به خوبی آب‌رسانی شود و صبح‌ها دست‌های مرطوب و نرمی داشته باشید.

اگر به دلیل کارهای زیاد در خانه پوست دست‌های شما مدام با آب در تماس است، در ابتدا و انتهای روز از یک کرم مرطوب کننده‌ قوی استفاده کنید تا به شما در محافظت از پوست دستتان کمک کند.

· مراقبت از دست با ماساژ

بعد از استفاده از لوسیون دست، می‌توانید یک ماساژ سریع را روی دست‌هایتان داشته باشید. به سادگی از قسمت گوشتی نزدیک به پایین انگشت شست شروع کنید و در ادامه انگشت‌ها را از پایین به بالا ماساژ دهید.

·  استفاده مداوم از ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب علاوه‌بر اینکه احتمال آفتاب سوختگی را زیاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های کبدی یا لکه‌های قهوه ای و چروک دست‌های شما شود، که دراین‌صورت دست‌های شما پیرتر از سنتان به نظر می‌رسد.

قبل از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از لوسیون ضدآفتاب یا کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همیشه در کیفتان یک کرم ضد آفتاب تیوبی مسافرتی داشته باشید تا در مواقعی که به‌صورت غیرمنتظره در معرض نور آفتاب قرار گرفتید از آن استفاده کنید. اگر در چنین مواقعی ضد آفتاب همراهتان نبود، می‌توانید از یک کرم مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.

مراقبت از پوست دست

·  لایه برداری پوست دست

به آرامی دست‌های مرطوب خود را با نمک یا شکر مالش دهید و سپس بشویید. بافت دانه‌دار نمک سلول‌های مرده‌پوست را از بین می‌برد و گردش خون را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود پوست دست‌های شما با طراوت و درخشان به نظر برسد.

به عنوان جایگزین، به جای اسکراب بدن می‌توانید از لایه بردار صورت برای لایه برداری پوست نازک پشت دست‌ها استفاده کنید.

· مراقبت از ناخن‌ها

ناخن‌ها و کوتیکول آن‌ها (پوست قاعده‌ ناخن) نیاز به مراقبت دارند. برای ترمیم کوتیکول‌های خشک و پوسته پوسته شده‌ خود و تقویت ناخن‌‌ها از یک روغن سبک مخصوص ناخن استفاده کنید تا آن‌ها بدون لاک و تزیین هم زیبا به نظر برسند.

وقتی زیر دوش هستید یا بعد از زدن روغن به ناخن‌هایتان، کوتیکول‌های ناخن را با یک لیف به سمت عقب فشار دهید. به این ترتیب دیگر نیازی به بریدن کوتیکول ناخن نخواهد بود.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات مراقبت از دست می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…