۵ شخصیت مهم که نبش قبر شده‌اند!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه کسی باور می‌کند اجساد افراد مشهور و معروف فروخته، دزدیده یا بارها نبش قبر شده باشند.
نبش قبر افراد مشهور

در طول تاریخ، اجساد شخصیت‌های معروف بسیاری به دلایل مختلف از گور بیرون آورده شده‌اند. به‌عنوان مثال بقایای جسد یاسر عرفات، رهبر فقید فلسطینیان اخیرا برای بررسی احتمال قتل او، از قبر خارج شد. مجله دلتا در این مطلب گزیده‌ای از نبش قبر افراد مشهور را مرور می‌کند.

الیور کرامول، oliver cromwell

جسد این سرباز و دولت‌مرد انگلیسی که در سال ۱۶۵۸ درگذشت، پس از مومیایی شدن و برگزاری مراسم تدفین دولتی، در کلیسای وست‌مینستر دفن شد. پس از بازگشت سلطنت به انگلستان، جسد او و دو نفر دیگر، از قبر خارج و سر آن‌ها از بدنشان جدا شد. گفته می‌شود جسد او به چاله‌ای در نزدیکی محل اعدام، جایی حوالی منطقه «ماربل آرچ» امروزی در لندن، انداخته‌شده است. سر او بر سر میله‌ای گذاشته شد و بر فراز کاخ وست‌مینستر به نمایش گذاشته شد. در طول قرن هجدهم، کلکسیونرها به دنبال سر او بودند. این سر در سال ۱۸۱۵ مورد بررسی قرار گرفت و تعلق آن به کرامول تایید شد.

نبش قبر افراد مشهور ،الیور

جسی جیمز، jesse james

شایعه شده بود این گانگستر بدنام آمریکایی مرگ خود را در سال ۱۸۸۲ جعل کرده، از این جهت جسدی که فرض می‌شد متعلق به او باشد در سال ۱۹۹۵، برای آزمایش DNA نبش قبر شد. آزمایش‌ها نشان داد که DNA جسد، مشابه نوادگان او بوده و جسد واقعا متعلق به او است. با این حال دو جسد دیگر نیز بعدا نبش قبر شد. از جمله جسد مردی که در طول عمرش ادعا کرده بود که جسی جیمز واقعی او است.

نبش قبر افراد مشهور، جسی جیمز

چارلی چاپلین، Charlie-Chaplin

جسد این کمدین در سال ۱۹۷۸ از خاک خارج شد و توسط دو مرد که در ازای بازگرداندن جسد از وکیل چاپلین تقاضای دریافت پول داشتند، در یک مزرعه ذرت دفن شد. جسد از گورستان دهکده‌ای در سوئیس که چاپلین ۲۵ سال آخر عمر خود را در آنجا گذرانده بود ربوده‌شده بود و پس از سه ماه، با دستگیری جنازه دزدها (دو مهاجر از بلغارستان و لهستان) به همان‌جا بازگشت. ولی این بار تابوت او را از بتن مسلح ساختند. گورکن دهکده که بار اول دزدیده شدن جسد را کشف کرده بود می‌گوید دیگر امکان ندارد که جسدش را در نیمه شب بدزدند. او می‌گوید:برای این کار احتیاج به یک مته بادی خواهید داشت و سر و صدای زیادی به پا خواهید کرد.

چارلی چاپلین، Charlie-Chaplin

ماری کوری، marie curie

در سال ۱۹۹۵، خاکستر جسد ماری کوری و همسرش پی‌یر از گورستانی کوچک به پانتئون پاریس منتقل شد. این کار برای بزرگداشت زندگی و خدمات ماری کوری انجام شد. این دانشمند زاده لهستان به خاطر تحقیقات تاریخ سازش در زمینه تشعشات هسته‌ای برنده دو جایزه نوبل شد. او در اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات مبتلا به لوسمی شد و در سال ۱۹۳۴ درگذشت.

ماری کوری، marie curie

چگوارا، che guevara

رهبر انقلاب کوبا در سال ۱۹۶۷ در بولیوی دستگیر و کشته شد. محل دقیق دفن جسد او سال‌ها مخفی ماند تا اینکه در سال ۱۹۹۵، توسط یک ژنرال بولیویایی که در عملیات دستگیری او دست داشت، افشا شد که جسد او در کنار باند یک فرودگاه در نزدیکی جایی که در آن به قتل رسیده بود دفن شده است. دو سال بعد جسد او از خاک بیرون کشیده شد و در هنگام مراسم یادبود سی‌امین سالروز مرگش، به کوبا بازگردانده شد. حالا جسد او در آرامگاه و موزه چگوارا، که به روی بازدیدکنندگان باز است، نگهداری می‌شود. با این حال سوال‌هایی مبنی بر اینکه آیا در سال ۱۹۹۷ واقعا جسد درست را از خاک بیرون کشیده‌اند مطرح‌شده است.

چهگوارا، che guevara

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب الهه عشق و جنگ کنعانیان کشف شد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  2. اصغر قاسمی

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. اصغر قاسمی

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…