۵ ماده‌ غذایی که سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهند

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که شما را در مسیر صحیح کاهش وزن قرار می‌دهد.
کاهش سوخت و ساز بدن

یکی از ساده‌ترین راه‌های محقق شدن رویای کاهش وزن، افزایش سوخت‌وساز بدن از طریق مصرف مواد غذایی است. نوشیدن چای سبز و استفاده از غذاهای بسیار تند از جمله‌ این مواد غذایی هستند که به چربی سوزی در بدن کمک می‌کنند. اما مجله دلتا در این مطلب ۵ ماده‌ غذایی را معرفی کند که با کاهش سوخت و ساز بدن، فرآیند چربی سوزی را کند می‌کنند و درنهایت منجر به چاقی و افزایش وزن می‌شوند.

کاهش سوخت و ساز بدن با این خوراکی ها

آرد سفید

آرد سفید که در تولید نان سفید و پاستا به‌کار می‌رود، در واقع گندم فرآوری شده است که تمام خواص آن اعم از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها از بین رفته‌اند. این مواد غذایی با طعم و ظاهر خوب، ارزش غذایی بسیار پایینی دارند.

مواد غذایی کاهش دهنده سوخت و ساز بدن

گوشت گاو پرورشی

میزان آنتی‌بیوتیک‌ها در گوشت گاوهای پرورشی بیشتر از گاوهای علف‌خوار است. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ تازه‌های بهداشت عمومی (Frontier in Public Health) به چاپ رسید نشان می‌دهد آنتی‌بیوتیک‌هایی که در گاوهای پرورشی استفاده می‌شود، برای باکتری‌های موجود در روده مضر هستند. تغییر در این باکتری‌ها بر گوارش اثر منفی می‌گذارد و باعث افزایش وزن می‌شود.

کاهش سوخت و ساز بدن با گوشت گاو

سیب غیر ارگانیک

با اینکه مصرف روزانه‌ سیب یکی از توصیه‌های متداول پزشکی برای حفظ سلامتی است اما نتیجه‌ پژوهشی نشان می‌دهد نوع خاصی از قارچ‌کش‌ها که در کاشت میوه‌ها و سبزیجات به‌کار می‌رود باعث افزایش وزن در موش‌ها می‌شود. محققان براین باور هستند که این افزایش وزن در انسان هم اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن اثر آفت‌کش‌ها و باکتری‌های مضر، تمام میوه‌ها و سبزیجات را قبل از مصرف بشویید. اگر سیب زیاد مصرف می‌کنید مطلب فوایدی از سیب که هرگز درباره‌ آن‌ها نشنیده‌اید! را بخوانید.

سیب غیر ارگانیک

اسیدچرب امگا۶

حتما از فواید اسیدهای چرب امگا۳ باخبر هستید. در میان مواد غذایی تخم چیا، گردو، ماهی قزل‌آلای وحشی و زرده‌ تخم‌مرغ سرشار از امگا۳ هستند. اما تفاوت این ماده با اسید چرب امگا۶ در چیست؟

اسید چرب امگا۶ در کاهش سوخت‌و‌ساز بدن نقش دارد و در مواد غذایی‌ مانند کره، ران مرغ و شیرینی کوکی یافت می‌شود. در رژیم‌ غذایی آمریکایی‌ها، نسبت امگا۳ و امگا۶ دارای تعادل بوده است اما امروزه به دلیل فرآوری زیاد مواد غذایی، رژیم‌های‌ غذایی سرشار از روغن‌های نباتی و چربی‌های اشباع‌ هستند و این مواد حاوی مقادیر زیادی امگا۶ هستند.

اسیدچرب امگا۶

نوشیدنی‌های گازدار

شربت ذرت حاوی مقادیر زیادی فروکتوز است. این شیرین‌کننده در تولید بسیاری از غذاهای فراوری‌شده و نوشابه‌ها به‌کار می‌رود. مصرف این ماده «سندروم متابولیک» را ایجاد می‌کند و از عوامل ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته‌ مغزی است. این شیرین‌کننده ماده‌ای ارزان و البته مضر است. در نتیجه نوشیدنی‌های گازدار باعث چاقی می‌شوند.

نوشیدنی‌های گازدار

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با بوی بد دهان خداحافظی کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…