نشانه‌‌های کسی که با احساسات شما بازی می‌کند

۶
33
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه افرادی که در محیط کار یا زندگی ما حضور دارند، صادقانه رفتار نمی‌کنند و از نظر احساسی به ما لطمه می‌زنند و حتی احساس ما نسبت به خودمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

بهتر است با نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد آشنا شوید و این افراد را بهتر بشناسید تا بتوانید در رویارویی با آن‌ها عاقلانه رفتار کنید و اجازه ندهید که از نظر روحی و احساسی به شما لطمه بزنند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

همه‌ ما می‌دانیم که به بازی گرفته شدن چه حسی دارد. این کار می‌تواند تاثیر زیادی بر دیگران بگذارد و به همین دلیل، بعضی افرادی که فاقد صفات اخلاقی هستند، این کار را بسیار انجام می‌دهند. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

اعتقاد شما به درک واقعیت را تخریب می‌کنند

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، دروغگوهای بسیار ماهری هستند. آن‌ها در حالی‌که واقعه‌ای رخ داده اصرار دارند که بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است و اصرار دارند که بگویند چیزی را انجام داده یا گفته‌اند، در حالی‌که آن را نگفته یا انجام نداده‌اند. مشکل اینجا است که این کار را آنقدر خوب انجام می‌دهند که شما در پایان، به سلامت عقل خود شک می‌کنید.

حرف و عمل‌ آن‌ها یکی نیست

این افراد چیزی را می‌گویند که دوست دارید بشنوید، ولی کارهای آن‌ها مطابق با حرف‌های‌شان نیست. آن‌ها قول می‌دهند که از شما حمایت کنند، ولی وقتی زمان عمل می‌رسد، طوری رفتار می‌کنند که درخواست‌های شما کاملا غیرمنطقی به‌نظر برسد.

ایجاد احساس گناه از نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

این افراد در بهره‌برداری از احساس گناه دیگران به نفع خود، استاد هستند. اگر چیزی را مطرح کنید که شما را آزار می‌دهد، آن‌ها کاری می‌کنند که برای گفتن آن، احساس گناه کنید. اگر هم از آن حرفی نزنید، طوری رفتار می‌کنند که برای صحبت نکردن در مورد آن و مخفی کردن آن، احساس گناه کنید.

نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

نقش قربانی را بازی می‌کنند

وقتی با افرادی که احساسات شما را به بازی می‌گیرند سروکار دارید، هیچ اشتباهی تقصیر آن‌ها نیست. فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام بدهند (یا نتوانند انجام دهند)، چون همیشه دیگران مقصر هستند. همیشه شما هستید که باعث اشتباهات او شده‌اید.

به سرعت، ارتباط خیلی نزدیکی با شما برقرار می‌کنند

آن‌ها به سرعت ارتباط نزدیکی با شما برقرار می‌کنند و از شما نیز، همین انتظار را دارند. خود را آسیب‌پذیر و حساس نشان می‌دهند، ولی این فقط یک فریب است. می‌خواهند شما احساس کنید که فرد ویژه‌ای هستید که اجازه دارید به حریم آن‌ها وارد شوید ولی هدف از این کار نیز، این است که برای آن‌ها احساس تاسف کنید و خود را مسئول احساسات آن‌ها بدانید.

به سرعت، ارتباط خیلی نزدیکی با شما برقرار می‌کنند

یک سیاه‌چاله‌ احساسی هستند

این افراد، هر احساسی که داشته باشند، در کشیدن افراد اطراف خود به درون آن احساسات، نابغه هستند. اگر ناراحت باشند و حالت روحی بدی داشته باشند، همه‌ افراد اطراف آن‌ها این مسئله را متوجه می‌شوند. ولی این بدترین قسمت ماجرا نیست. آن‌ها آنقدر در انجام این کار ماهر هستند که علاوه بر آگاه کردن همه‌ افراد اطراف خود از حالت روحی‌شان، موجب می‌شوند که آن احساس و حالت روحی در آن‌ها نیز ایجاد شود. این مسئله موجب می‌شود که دیگران خود را مسئول ناراحت بودن این افراد بدانند و خود را موظف بدانند که آن را برطرف کنند.

سوء استفاده از نقاط ضعف شما از نشانه‌ های کسی که شما را به بازی می‌گیرد

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، ضعف‌های شما را می‌دانند و به سرعت از این دانسته‌ها، علیه شما استفاده می‌کنند. آن‌ها اطلاعات زیادی در مورد احساسات شما دارند و از این آگاهی، برای بازی کردن با احساسات شما استفاده می‌کنند، نه برای کمک به شما برای اینکه احساس بهتری داشته باشید.

سوء استفاده از نقاط ضعف شما

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه به کسی که دوستش داریم، ابراز علاقه کنیم؟  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ق٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…