الهه عشق و جنگ کنعانیان کشف شد!

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
الهه عشق و جنگ ۴۵۰۰ ساله کنعانیان به‌دست کشاورز خوش شانس کشف شد.
الهه عشق و جنگ کنعانیان

یک کشاورز فلسطینی در نوار غزه در حین کار سر یک مجسمه ۴۵۰۰ ساله را که مربوط به الهه عشق و جنگ کنعانیان باستان است، کشف کرد. با مجله دلتا همراه شوید تا از کشف این مجسمه شگفت‌انگیز بیشتر بدانید.

کشاورز خوش شانس

نضال ابو عید هنگام شخم زدن زمین خود در خان یونس در نوار غزه به این سردیس سنگی باستانی برخورد. این کشاورز در مصاحبه‌ای گفت:‌ ما اتفاقی این مجسمه را پیدا کردیم. مجسمه گل‌آلود بود و ما آن را با آب شستیم.

الهه عشق و جنگ کنعانیان کشف شد

تاریخ کشور مهم‌تر از پول!

ابتدا این کشاورز می‌خواست با فروش مجسمه پولی به‌دست آورد اما یک باستان‌شناس به او گفت که یافته‌اش ارزش باستان‌شناختی عظیمی دارد. این کشاورز مجسمه را به وزارت گردشگری و باستان‌شناسی فلسطین سپرد و این وزارت مجسمه را در موزه کاخ پاشا در شهر غزه به نمایش گذاشت. این وزارت می‌گوید این سردیس مرمری مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش است.

مجسمه الهه عشق و جنگ

این مجسمه سر خدای کنعانی «آنات» را نشان می‌دهد که بر اساس اسطوره‌شناسی کنعانی الهه عشق و جنگ بود. این الهه به خاطر ظاهر جوان و ددمنشی‌اش (خوی درنده و وحشی) در نبرد شهرت داشت. سر این مجسمه با تاجی از مار احاطه شده است. مورخان معتقدند که «آنات» الهام‌بخش شخصیت الهه یونانی «آتنا» بوده است که معمولا با مارهای به دور سرش به تصویر کشیده می‌شود.

کشف الهه عشق و جنگ کنعانیان ۴۵۰۰ ساله

سندی بر ریشه‌های باستانی فلسطینیان

ابو عید در مصاحبه‌اش گفت: این مجسمه سندی بر تاریخ مردم فلسطین در این سرزمین است و اینکه ریشه‌های آن‌ها به کنعانیان باستان بازمی‌گردد.

کنعانیان باستان گروهی از مردمان چندخدایی بودند که در هزاره دوم پیش از میلاد در شرق دریای مدیترانه در منطقه‌ای که اکنون چند کشور عربی از جمله فلسطین، سوریه، لبنان و اردن را تشکیل می‌دهد، زندگی می‌کردند. این مردمان خدایانی محلی را پرستش می‌کردند. باستان‌شناسان در سال ۲۰۲۰ یک معبد باستانی کنعانی و بتی از خدای کنعانی «بعل» را در منطقه‌ جنوب فلسطین اشغالی از زیر خاک خارج کردند.

سندی بر ریشه‌های باستانی فلسطینیان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این شغل‌ها شما را می‌کشند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۲ ب٫ظ

  2. حسام

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    منم یدونه از این الهی ها دارم اما خیلی کوچیکه

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…