زیباترین تنگه جهان کجاست؟

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنگه بسفر استانبول شاید اولین تصویری باشد که هنگام به خاطر آوردن نام این شهر به ذهن‌مان خطور می‌کند. در اطراف این تنگه جاهای دیدنی متعددی وجود دارد.
تنگه بسفر

زمانی‌که نام جاهای دیدنی استانبول می‌آید، اولین جایی که به ذهن‌تان می‌رسد تنگه بسفر است. در تنگه بسفر جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که هنگام سفر به استانبول نباید آن‌ها را از دست بدهید. با مجله دلتا همراه باشید تا زیباترین تنگه جهان را بشناسید.

استانبول تلفیقی از تمام جابه‌های طبیعی و تاریخی را یکجا به شما تقدیم می‌کند. در استانبول شما دریا و خشکی، اروپا و آسیا، معماری‌های مختلف اسلام و بیزانس، نو و کلاسیک را می‌بینید. در واقع شما در شهر دوره‌های مختلف تاریخی را با فرهنگ و معماری آن‌ها می‌توانید مشاهده کنید. به همین خاطر این شهر میان مردم جهان بسیار محبوبیت دارد و یکی از قطب‌های گردشگری پر طرفدار است.

تنگه بسفر استانبول

معرفی تنگه بسفر

تنگه بسفر که به آن تنگه استانبول نیز می‌گویند، یک مسیر آبی بین‌المللی است که در شمال غربی ترکیه قرار دارد. این تنگه باریک و طبیعی مرز بین دو قاره آسیا و اروپا است و عامل اتصال دریا سیاه و مرمره است. تنگه استانبول را به عنوان باریک‌ترین تنگه جهان نیز می‌شناسند که قابلیت کشتی‌رانی در آن وجود دارد. بیشترین قسمت‌های این تنگه حالت مسکونی دارد و در دو طرف آن بالغ بر ۱۷میلیون از جمعیت استانبول زندگی می‌کنند.

تنگه بسفر ترکیه

زیباترین تنگه جهان

هر چه از زیبایی این تنگه بگوییم کم است؛ چه در ساحل باشید و به دریا نگاه کنید و چه در دریا باشید و منظره‌های اطراف را نگاه کنید، پر از جاذبه‌های بسیار زیبای طبیعی است که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. در اطراف ساحل خانه‌های بزرگ چوبی، قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری وجود دارد که در زمان‌های قدیم برای گذشتگان ساخته شده است.

تنگه بسفر کجاست؟

این تنگه با طولی برابر با ۳۲ کیلومتر مانند شاهراهی است که از دل شهر استانبول عبور می‌کند و مرزی بین اروپا و آسیا است. برای پیوند این منطقه تعدادی پل وجود دارد.

جاذبه‌های دیدنی ایران هم کم از شهرهای خارجی ندارند. به همین منظور مطلب اوج هیجان در پل‌های معلق ایران را بخوانید و لذت ببرید.

تنگه بسفر کجاست

جاذبه‌های گردشگری در تنگه بسفر

اگر به استانبول سفر کردید و از دیدن این جاذبه زیبا حیرت‌زده شده‌اید، باید بگوییم که در این منطقه علاوه‌بر تنگه زیبا استانبول، جاذبه‌های دیدنی بسیاری در نزدیکی این منطقه وجود دارد؛ مانند:

  • کشتی‌های تفریحی کروز
  • برج افسانه‌ای دختر
  • آب‌انبار باسیلیکا
  • کاخ مجلل توپکاپی
  • بندر زیبای شهر استانبول
  • قلعه روملی
  • مسجد معروف سلیمانیه
  • کلیسای مشهور ایاصوفیه
  • آکواریوم بزرگ استانبول

تنگه بسفر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، تماشای باغ لاله آسارا را از دست ندهید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…