بهترین روش چیدمان در آشپزخانه‌ کوچک

۳
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا آشپزخانه شما کوچک است و به اندازه کافی فضایی برای ذخیره‌سازی وسایل آشپزخانه خود ندارید؟
روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

ایده‌های به‌روز و آسان در فضای آشپزخانه به شما نشان می‌دهد که چگونه از هر سانتی‌متر این فضا به‌طور موثر استفاده کنید و چیدمان آشپزخانه کوچک خود را بهبود بخشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش ‌های چیدمان در آشپزخانه های کوچک می‌پردازیم.

روش ‌های چیدمان در آشپزخانه های کوچک

اکثر خانم‌های خانه دوست دارند آشپزخانه‌ای بزرگ داشته باشند اما واقعیت این است که امروزه با وجود خانه‌های کوچک محدودیت فضا داریم و باید با آشپزخانه‌های کوچک کنار بیاییم. با کمی خلاقیت و دانش فنی می‌توانیم آشپزخانه خود را بدون اضافه کردن فضای اضافی بزرگ‌تر کنیم.

روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

استفاده از شلف دیواری

آیا به اندازه کافی کابینت ندارید؟ مشکلی نیست. شما می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کنید تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن اشیای روی دیوار خالی ایجاد کنید. قفسه‌بندی باز یک راه‌حل ذخیره‌سازی هوشمند برای آشپزخانه‌های کوچک است که فضای لازم برای آویزان کردن کابینت‌های استاندارد ندارند.

روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

چیدمان صحیح کابینت‌ها و استفاده از درب کابینت

داخل کابینت‌ها جای مناسبی برای لوازمی است که دائما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اگر چه چیدمان داخل کابینت آشپزخانه تاثیر مستقیمی در نمای ظاهر دکوراسیون آشپزخانه ندارد اما باید بدانیم که نظم و انضباط و عدم شلوغی آشپزخانه با وسایل مختلف، زیبایی آشپزخانه شما را تضمین می‌نماید. شما حتی می‌توانید از فضای پشت درب کابینت هم استفاده کنید.

چیدمان صحیح کابینت‌ها و استفاده از درب کابینت

استفاده از کابینت کشویی و کابینت سوپرمارکت‌دار

اگر فضای اضافی میان یخچال و دیوار آشپزخانه کوچک خود دارید یا هر فضای میانی اضافی دیگر، در نظر گرفتن یک کابینت کشویی ریلی بهترین راه‌حل برای استفاده از این فضاهای پرت است. کابینت کشویی یا اصطلاحا کابینت سوپرمارکت‌دار روش مناسبی برای ذخیره کردن کالاهای کنسرو شده و سایر موادغذایی و وسایل کوچک و بزرگ مورد نیاز در آشپزخانه است.

استفاده از گوشه‌ها در آشپزخانه

هیچ وقت گوشه‌ها را در چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه رها نکنید و وسایل بلااستفاده را در آن جا انبار نکنید. شما می‌توانید با استفاده از یک میز کوچک و قسمت‌های عمودی دیوار آشپزخانه چیدمان مناسبی برای وسایل ایجاد کنید و فضای ذخیره‌سازی بیشتری در آشپرخانه کوچک خانه فراهم آورید.

استفاده از گوشه‌ها در آشپزخانه

چیدمان صحیح داخل کشوها از روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

کشوها می‌توانند ابزار ذخیره سازی قدرتمندی باشند. از کشو و دراورهای مختلف در بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود. به‌خصوص در آشپزخانه‌های کوچک طراحی کشوها در سایزهای مختلف می‌تواند بسیار کارساز باشد. برای اینکه چیدمان زیباتری در خانه خود داشته باشید به مطلب دیگر این کارها را در دکور خانه انجام ندهید! سر بزنید.

تبدیل کابینت به میز و قفسه‌های تاشو

آیا برای یک میز آشپزخانه کوچک فضایی ندارید؟ از طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید و کاربری‌ها را به هم تبدیل کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر اینچ فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

نورپردازی خوب از روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

فضاهای محروم از نور خورشید جذاب نیستند. شما می‌توانید قسمت‌های آماده سازی و طبخ غذا را با اضافه کردن روشنایی مصنوعی روشن کنید. همچنین از سطوح بازتابنده مثل کاشی‌های براق برای افزایش روشنایی و نور در فضاهای سایه‌دار استفاده کنید.

نورپردازی خوب

نصب ریل‌های دیواری برای آویزان کردن

اگر شما به دنبال یک راه‌حل ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر برای طیف وسیعی از ابزارهای مختلف آشپزخانه هستید، نمی‌توانید با سیستم‌های قدیمی کابینتی در آشپزخانه‌های کوچک پیش بروید. شما می‌توانید از ریل‌های دیواری استفاده کنید و اقلام مختلف مورد نیاز آشپزخانه را آویزان کنید.

نصب ریل‌های دیواری برای آویزان کردن

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می‌کنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…