اوج هیجان در پل‌های معلق ایران

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شخصیت شما به گونه‌ای است که به دنبال هیجان و تجربه‌اید، اصلا بازدید از پل‌ های معلق ایران را از دست ندهید اما قبل از انتخاب این مقاصد، به نکات ایمنی آن هم توجه نمایید.
پل های معلق در ایران

پل‌های معلق مدرن نخستین بار در اوایل قرن ۱۹ ساخته شدند و کاربرد آن‌ها به تردد عابرین و وسایل نقلیه خلاصه می‌شد اما به مرور زمان به دلیل ساختار و ظاهر متفاوت و القای هیجان، مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفتند و امروزه در سراسر دنیا تردد میان پل‌های معلق جنبه گردشگری پیدا کرده است. ایران هم از این قضیه مستثنی نیست و پل های معلق در ایران هم از جاذبه‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. با مجله دلتا همراه باشید.

پل معلق پیرتقی

اگر در فصل بهار دنبال یک مقصد گردشگری مهیج و در عین حال خوش آب‌ و هوا هستید، کافی است به شهرستان خلخال سفر کنید تا از طبیعت چشم‌نواز این منطقه و پل معلق پیرتقی اردبیل لذت ببرید. جالب است بدانید که پل معلق هشتجین اردبیل در ابتدا برای استفاده ساکنان محلی احداث شده بود.

پیرتقی

پل معلق نهج البلاغه (پل آسمان)

اگر در تهران زندگی می‌کنید و زمان کاری فقط به شما اجازه‌ رفع خستگی کوتاهی را می‌دهد، بوستان نهج‌الباغه قطعا برای شما گزینه‌ مناسبی است. نکته‌ جالب‌تر این است که یکی از پل‌ های معلق در ایران در این بوستان زیبا و بزرگ واقع شده است.

نهج البلاغه

پل معلق هیر

اگر به هیجان زیادی احتیاج دارید، فقط کافی است به سمت جنوب استان اردبیل بروید و از روی اولین پل معلق در ایران که از شیشه است عبور کنید. عرشه‌ این پل معلق اردبیل از شیشه ساخته شده و کاملا قوسی شکل است. این پل اولین پل معلق شیشه‌ای جهان است و هنگام عبور از روی آن روخانه‌ پرخروش هیر را زیر پایتان می‌بینید.

هیر

پل معلق مشگین شهر

انگار باید اردبیل را شهر پل های معلق ایران بنامیم. پل معلق مشگین شهر هم‌اکنون یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق خاورمیانه است که بر بلندای پارک جنگلی مشگین شهر واقع شده است و به شما فضایی برای بهره بردن از طبیعت مطلوب استان اردبیل را می‌دهد.

پل های معلق در ایران

پل معلق نمک آبرود

در فهرست پل های معلق ایران هم نامی از نمک آبرود آمده است. برای رسیدن به این پل معلق زیبا، سوار خط دوم تله کابین نمک‌آبرود شوید و لذت عبور از پل معلق ساخته شده از چوب و طناب با عرض کم را تجربه کنید.

نمک آبرود

پل معلق کوه صفه

حتما برای شما جالب است که بدانید در شهر اصفهان نیز پل معلق وجود دارد. پل معلق کوه صفه در گردنه‌ باد و در مجاورت ایستگاه تله کابین کوه صفه واقع شده است. ارتفاع زیاد و عرض کم این پل که از جنس چوب و با طناب ساخته شده است، هیجان عبور از روی آن را چندین برابر می‌کند.

صفه

پل معلق آبیدر

پل معلق آبیدر در کنار زیپ لاین آبیدر در سال ۹۹ به عنوان جاذبه گردشگری شهر سنندج افتتاح شده است. این پل به علت ارتفاع زیاد و همچنین واقع شدنش روی پارک جنگلی، منظره‌ای زیبا و طبیعتی جذاب را پیش چشم شما قرار خواهد داد.

اگر به جاذبه‌های دیدنی ایران علاقه دارید، مطلب ابیانه، تنها روستای سرخ ایران را بخوانید.

پل های معلق در ایران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری این قنات را جن‌ها و دیوها ساخته‌اند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…