به این ۵ دلیل به همبرگر لب نزنید

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همبرگر پر از اسیدهای آمینه است که باعث ترشح هورمون شادی می‌شود به همین دلیل است که ما برای یک لحظه احساس بهتری می‌کنیم، اما از مضرات آن چه می‌دانید!
مضرات خوردن مرتب همبرگر

همبرگر می‌تواند یک غذای جذاب برای یک ناهار سریع یا یک شام غیررسمی باشد و می‌توانید آن را در فست‌فودی‌های گوشه‌وکنار خیابان پیدا کنید. با این وجود، همبرگر می‌تواند به افزایش وزن منجر شود و اثرات مضر دیگری بر سلامتی شما بگذارد. با مجله دلتا همراه شوید تا مضرات خوردن مرتب همبرگر را بررسی کنیم.

مضرات خوردن مرتب همبرگر چیست

همبرگر فست‌فودی‌ها کالری زیادی دارد

یک چیزبرگر دوبل معمولی و سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده بزرگ حاوی بیش از ۱۱۰۰ کالری است. اگر یک نوشابه بزرگ و سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده اضافی را هم به همراه بیکن و پنیر به آن اضافه کنید، می‌توانید کالری به ارزش یک روز را در وقت ناهار دریافت کنید. وقتی کالری بیشتری از میزان هضم، متابولیسم و حرکت خود دریافت می‌کنید، مازاد آن را به‌صورت چربی ذخیره می‌کنید و با گذشت زمان، ممکن است دچار اضافه‌وزن یا چاقی شوید.

مضرات خوردن مرتب همبرگر را بخوانید

همبرگر پر از نمک است

نمک چاشنی زندگی است. نمک یک ماده مغذی ضروری برای بدن شما است اما سدیم بیش از حد، به فشار خون بالا، عامل اصلی خطر حمله قلبی و سکته مغزی، منجر می‌شود. یک دوبل برگر به همراه پنیر و چاشنی حاوی ۱۳۶۰ میلی‌گرم سدیم است.

یک همبرگر فست‌فودی قند هم دارد

گوشت چرخ کرده تنها بخشی از همبرگر نیست که می‌تواند به بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود. شربت ذرت با فروکتوز بالا در سس گوجه‌فرنگی، خیارشور و نان همبرگر می‌تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

یک همبرگر فست‌فودی قند هم دارد

در همبرگر از عناصر پیش‌التهابی استفاده می‌شود

چاشنی‌های قندی، آرد سفید، پنیر و بیکن که برای تولید ساندویچ همبرگر استفاده می‌شوند، همگی مواد خوراکی التهابی هستند. طبق یک مطالعه، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در افرادی که غذا‌های پیش‌التهابی زیادی مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی ضدالتهابی دارند، ۳۸% بیشتر است.

در همبرگر از عناصر پیش‌التهابی استفاده می‌شود

همبرگر حاوی چربی مضر است

گوشت همبرگر حاوی چربی اشباع‌شده است که با بیماری قلبی ارتباط دارد. در حالی که برخی مطالعات حاکی از آن است که چربی اشباع کاملا بد نیست اما هنوز توصیه می‌شود از مصرف بیش از حد چربی اشباع خودداری شود. چربی دیگری نیز وجود دارد که به‌طور طبیعی در گوشت برگر یافت می‌شود:

ترانس باعث افزایش سطح کلسترول LDL (بد) بدون بالابردن HDL (کلسترول خوب) می‌شود. هر دو چربی اشباع و چربی ترانس تاثیر ناسالمی بر میزان کلسترول LDL دارند و در نتیجه خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند.

همبرگر حاوی چربی مضر است

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب وقت گرد و غبار چه بخوریم و چه نخوریم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…