ساختمان جالب هنگ‌ کنگ با زاویه ۱۵ درجه

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساختمان جالب هنگ‌ کنگ یک مکعب شیشه‎ای است که روی یکی از گوشه‌هایش تحت زاویه ۱۵ درجه کج شده است.
ساختمان جالب هنگ‌ کنگ

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ که با زاویه ۱۵ درجه ساخته شده است؛ از سیستم هوشمند سود می‎برد و  با طراحی مدرن خود یکی از دیدنی‎های جهان به شمار می‎رود. این ساختمان اداری درجه یک، در قلب منطقه CBD هنگ‌کنگ است که نور خورشید از همه جهت‎ها به داخل آن می‌تابد.

نام این ساختمان کج و دیدنی، فروم (Forum) است که به سفارش سازمان هنگ‌کنگ‎لنَد _مرکز یکی از بانک‌های خصوصی و معروف هنگ‌کنگ_ ساخته شده است.

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ ۵ طبقه دارد و مساحت آن ۴۵۰۱ مترمربع است و روی یک پارکینگ ماشین و ایستگاه اتوبوس قرارگرفته . ورودی بسیار بزرگ ساختمان از طریق میدانی است که در آن قرار دارد.

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ

برای ساخت حجم مکعبی ساختمان، به جای ساخت مکعبی معمولی، قطعه‎های مثلث‎شکل باریک و بلند را کنار هم قرار داده‎اند تا به حجم مورد نظر دست یابند. استفاده از ستون‌ها و تیر سقف‌های سنگین، موجب استحکام بیشتر این ساختمان شده است.

این ساختمان تماشایی یک مکعب شیشه‎ای است که برای طراحی آن از سنگ‌های گران‌بها و الماس الهام گرفته شده و یکی از گوشه‌های آن تحت زاویه ۱۵ درجه کج شده است. ساختمان جالب هنگ‌ کنگ، بین پارک مجسمه‌های سنگی، فضای سبز و میدان و خیابان، هماهنگی و هارمونی بی‎نظیری ایجاد کرده است.

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ

دلیل ایجاد زوایه ۱۵ درجه در ساختمان جالب هنگ‌ کنگ

یکی از مشکلاتی که در اجرای سیستم‌های هوشمند وجود دارد و  تیم معماری با آن مواجه شد؛ این بود که درحالی‌که ساختمان کج می‌شود، کف طبقات باید هم‎سطح باشد؛ به همین دلیل شیب ۱۵ درجه ایجاد شد. این مقدار شیب به سازندگان اجازه می‌داد تا اولین لایه از میله‌های شیشه‌ای را به‎طور دقیق و موازی با وجه‌های مکعب قرار دهند و بعد لایه دوم که اریب است؛ روی خطوط افقی کناره‌های طبقه‌های واقعی بنا قرار بگیرند.

 

برای خواندن  مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از  مجله دلتا ،جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…