خوشگذرانی در نزدیک‌ترین نقطه به تهران

۵
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در شمال غرب تهران، با فاصله کمی از شهر، منطقه‌ای زیبا وجود دارد که با قرار گرفتن در آن و استشمام هوای پاک، نزدیکی به تهران کاملا فراموش می‌شود.
روستاهای وردیج و واریش

بالاتر از محله وردآورد تهران، جاده آسفالته و کوهستانی پر پیچ‌وخمی وجود دارد که ساختار آن مانند جاده امامزاده داوود است. این مسیر زیبا در امتداد رودخانه‌ای که در دره‌ای تنگ و عمیق در سمت غرب دره کن جریان دارد، به روستای وردیج و پس از آن به واریش منتهی می‌شود. روستاهای وردیج و واریش که جزو بخش کن و سولقانِ شهرستان تهران و به‌تازگی جزو منطقه ۲۲ شهری تهران هستند در این منطقه به‌چشم می‌خورند. با مجله دلتا همراه باشید.

81b676f5 091f 46b9 9b7d ad44c7678e2a خوشگذرانی در نزدیک‌ترین نقطه به تهران

روستای واریش

این روستا به‌دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی در فصول گرم سال خنک و مطبوع و در فصول سرد، سرد و خشک است. سرمای منطقه به حدی سخت است که موجب خروج روستاییان از روستا در فصول سرد می‌گردد.

چشمه واریش با سخاوت، آب سرد گوارایی را به مردم هدیه می‌دهد. کنار این چشمه محل خوبی برای گذراندن یک آخر هفته به‌یادماندنی است. حتی برخی به آن‌جا می‌روند تا کمی از آب چشمه را با خود به خانه ببرند.

روستای وردیج

ارتفاعات پهنه حصار روستاهای وردیج و واریش

رشته‌کوه و قله‌ای در منطقه البرز مرکزی و در شمال غرب تهران از ارتفاعات بخش کن به ارتفاع ۳۳۷۵ متر وجود دارد که رودی از دامنه شرقی این کوه سرچشمه گرفته و در مسیر خود، آبشار سنگان را می‌سازد و در نهایت به رود کن می‌ریزد.

امامزاده بی‌بی زرین‌قمر

در محلی از دشتی به نام پهنه حصار در نزدیکی واریش، امامزاده‌ای به نام بی‌بی زرین‌قمر وجود دارد. این امامزاده دو اتاق دارد یکی قبر بی‌بی زرین‌قمر و اتاق دیگر به‌صورت آشپزخانه که استراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان است.

امامزاده زرین قمر

کوهنوردی در واریش

روستای واریش از مبداهای صعود به ارتفاعات پهنه‌حصار است که از آن‌جا صعود به قله اصلی با ارتفاع ۳۴۰۰ متر، حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد.

مبدا اصلی صعود به ارتفاعات پهنه‌حصار از روستای کندر واقع در کرج و ابتدای جاده چالوس است. اگر قصد آغاز برنامه کوهنوردی از آنجا را دارید ابتدا وارد جاده چالوس شوید و در همان چند کیلومتر اول، تابلوی کوچک زرد رنگ کندر در سمت راست جاده و در کنار یک پل آهنی باریک را دنبال کنید.

روستای وردیج

مسیر دسترسی به روستاهای وردیج و واریش

اگر قصد رفتن به این منطقه زیبا را دارید انتهای اتوبان همت غرب به هنگام گذر از کنار دریاچه تابلوی وردیج و واریش به چشم می‌خورد. با ورود به جاده کوهستانی و در حدود ۱۰ کیلومتر در حالی که ۵۰۰ متر ارتفاع گرفته‌اید به روستای وردیج در سمت راست خواهید رسید. پس از وردیج با ادامه مسیر در حدود ۵ کیلومتر، به روستای واریش و انتهای جاده آسفالته می‌رسید.

اگر به دیدنی‌های اطراف تهران علاقه دارید، تجربه سنگ‌نوردی در کنار چالوس‌گردی را بخوانید.

روستاهای وردیج و واریش

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری بیشتر تجربه یک روز جذاب در پایتخت را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  3. طاهره اقوامی

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      خوشحالیم که مطالب مجله ما رو دوست دارید. سپاس از همراهی‌تون

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…