سریع‌ترین روش شست‌و‌شوی پرده در منزل

۴
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیشتر پرده‌‌ها چه پارچه‌ای و ساده باشند و چه مخمل و طرح‌دار، گرد و خاک، موی حیوانات خانگی، شوره‌ سر و غیره را به خود جذب می‌کنند.
سریع ترین روش شست و شوی پرده

غبارآلود بودن پرده، روی کیفیت هوای داخل خانه نیز تاثیر می‌گذارد. هر بار که پرده‌ها را باز یا بسته می‌کنید یا کسی به آن‌ها دست می‌کشد تا آن‌ها را مرتب کند، گرد و خاک روی پارچه در هوا پخش می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان سریع ترین روش شست و شوی پرده در منزل می‌پردازیم.

سریع ترین روش شست و شوی پرده در منزل

شست‌وشوی منظم پرده‌ها در فواصل زمانی کم کمک می‌کند تا رنگ پرده کدر نشود و کیفیت پرده حفظ شود. به ویژه در شهرهای بزرگ با هوای آلوده، پرده‌ها زودتر کثیف می‌شوند و اگر به موقع شسته نشوند، پارچه پرده کدر می‌شود.

پرده‌ پارچه‌ای

پرده را از میله پرده جدا کنید. یک بار آن را بیرون از خانه بتکانید. سپس پرده را در ماشین لباسشویی بیندازید. تنظیمات ماشین باید روی دور آرام (مخصوص پارچه‌های ظریف) باشد و با آب سرد شسته شود. بعد از شست‌وشو، در صورتی که می‌خواهید از خشک‌کن استفاده کنید آن را روی دور آهسته قرار دهید. به محض اتمام خشک شدن، پرده را از ماشین خارج کنید تا چروک نشود.

سریع ترین روش شست و شوی پرده

سریع ترین روش شست و شوی پرده توری

این پرده‌ها سبک هستند و به همین دلیل ممکن است در حین شست‌وشو به سادگی چروک شوند. پس بهترین راه شست‌وشو در خانه، شست‌وشو با دست است. سینک را از آب سرد پر کنید و به قدر نیاز مایع صابون به آن اضافه کنید.

برای ده دقیقه پرده را در محلول آب سرد و صابون خیس کنید. سپس به آرامی آن را چنگ بزنید. پرده را آب بکشید و دوباره سینک را با آب سرد پر کنید. آن را به آرامی در آب سرد چنگ بزنید تا بقایای صابون از پارچه جدا شود. سپس آبگیری کنید و پرده را آویزان کنید تا در همان حالت خشک شود. برای اینکه خانه خود را زیباتر کنید به مطلب ارزان‌ترین وسایل دکوری برای منزل شما سر بزنید.

سریع ترین روش شست و شوی پرده

پرده مخمل

بعضی از پرده‌های مخمل قابلیت شست‌وشو در خانه را دارند. معمولا انواع براق‌تر و والان‌دار را نمی‌توان در خانه شست. برای شست‌وشوی آن‌ها حتما از خدمات پرده‌شویی استفاده کنید. پرده را در ماشین لباسشویی با دور آهسته مخصوص پارچه‌های ظریف و با آب سرد بشویید. مخمل به ‌هیچ‌ عنوان نباید با خشک‌کن ماشین لباسشویی، خشک شود. آن را روی یک پارچه‌کتانی پهن کنید تا خشک شود.

پرده مخمل

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای اتاق نشیمن میز جلومبلی بسازید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…