گزارش معاملات مسکن در آخرین روز های سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش میزان خرید و فروش در نیمه اول اسفند ۱۳۹۷ در حالی ثبت شده است که اسفند سال 96تعداد معاملات نسبت به بهمن همان سال ۳۳ درصد کاهش یافته بوده است.
گزارش میدانی آخرین معاملات

گزارش میدانی آخرین معاملات مسکن در آخرین روزهای سال ۹۷ نشان می‌دهد با وجودی که مبایعه‌نامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته، در مقایسه با ماه گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، گزارش میزان خرید و فروش ملک در شهر تهران که از سوی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ارائه شده حاکی است که از یکم تا چهاردهم اسفندماه ۹۷ بالغ بر ۷۳۱۸ مورد خرید و فروش انجام شده که نسبت به همین زمان در اسفندماه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با زمان مشابه در بهمن‌ماه امسال ۴۳ درصد رشد یافته است.

افزایش میزان خرید و فروش در نیمه اول اسفند ۱۳۹۷ در حالی ثبت شده که اسفند سال ۹۶تعداد معاملات نسبت به بهمن همان سال ۳۳ درصد کاهش یافته بوده است.

آخرین معاملات مسکن

گزارش میدانی آخرین معاملات از دفاتر املاک، رونق نسبی معاملات در اسفندماه را تأیید می‌کند. البته در این میان برخی مالکان نیز دبه کرده‌ و طبق اعلام واسطه‌های ملکی قیمت‌های پیشنهادی را تا ۵ درصد افزایش داده‌اند. درج آگهی‌های عجیب و غریب در بعضی سایت‌های اینترنتی هم به گرانی دامن می‌زند که باعث شده مصطفی قلی خسروی نسبت به آن هشدار بدهد.

او با اشاره به اقدام برخی دفاتر املاک در دهه ۷۰ و ۸۰ که قیمت را روی شیشه مغازه خود می‌چسباندند خاطرنشان کرد: «این اقدام مشاوران املاک در آن زمان بدون آنکه فعل و انفعالی صورت گرفته باشد باعث افزایش قیمت می‌شد. هم اکنون نیز بعضی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها که به ریشه خود یعنی اتحادیه املاک متصل نیستند چنین نقشی دارند و باعث گرانی مسکن می‌شوند.»

 معاملات مسکن

گزارش میدانی آخرین معاملات در کل کشور

اما تازه ترین آمار اتحادیه املاک از خرید و فروش مسکن از کاهش ۱۴ درصدی در تهران و افزایش ۱۹ درصدی در کل کشور حکایت دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: «در شهر تهران از یکم تا چهاردهم اسفندماه ۹۷ بالغ بر ۷۳۱۸ مورد خرید و فروش ملک انجام شده که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش و در مقایسه با بهمن ماه امسال ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در بخش اجاره نیز ۴۴۵۷ اجاره‌نامه به امضا رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۲۲ درصدی نسبت به اسفندماه سال قبل است.»

مصطفی‌قلی خسروی تصریح کرد: «در کل کشور نیز از یکم تا چهاردهم اسفندماه ۹۷ بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۵۱ مورد خرید و فروش ملک انجام شده که نشان‌دهنده افزایش ۱۹ درصدی تعداد مبایعه‌نامه‌ها دارد. همچنین در ۱۴ روز ابتدای اسفندماه ۱۹ هزار و ۱۷۷ مورد اجاره‌نامه نوشته شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.»

 

برای پیگیری آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…