دیدنی‌های اطراف کرج برای آخر هفته

۹
18
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اطراف تهران مقاصد خیلی خوبی برای سفرهای یک‌روزه هستند و شناختن این بخش‌ها به ما کمک می‌کند تا برای تعطیلات آخر هفته خود یک برنامه کوتاه بریزیم.
جاذبه های اطراف کرج

خیلی از ما برای اینکه انرژی خودمان را دوباره بازیابیم و حال و هوایی عوض کنیم، نیاز به مسافرت داریم اما شاید همیشه فرصت کافی برای سفری چند روزه را نداشته باشیم. ازاین‌رو بهترین انتخاب‌ها، مقاصد و جاذبه‌هایی هستند که می‌توانیم آن‌ها را در یک نصفه‌روز یا نهایت یک روز کامل بازدید کنیم. در این مقاله از مجله دلتا تعدادی از جاهای دیدنی اطراف کرج را بررسی می‌کنیم تا بتوانید برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای یک گردش نیم‌روزی از جاذبه های دیدنی کرج و دیدنی‌های آن انجام دهید.

روستای سنقرآباد

سنقرآباد روستایی در بیست کیلومتری غرب کرج است. یکی از آبادی‌های خوش‌آب‌وهوای سمت غرب کرج روستای سنقرآباد است که همچون نگینی سبز می‌درخشد. درخت چنار بزرگی در سنقرآباد وجود دارد که کسی درست نمی‌داند چند سال عمر دارد. داخل تنه درخت خالی است و ساکنان در گذشته گوسفندان خود را که داخل آن جای می‌گرفته‌اند، نگهداری می‌کردند. از میدان کرج تا روستای سنقرآباد حدود ۴۰ دقیقه بدون ترافیک فاصله است.

سنقر آباد

ارنگه یکی از جاذبه های دیدنی کرج

جاده چالوس یکی از مقاصد گردشگری ایران است که از ابتدا تا انتهای آن، چندین روستا را در دل خود جای داده است. اگر از سمت تهران به سمت جاده چالوس حرکت کنید در ۱۸ کیلومتری این جاده تابلوی روستای ‌«ارنگه بزرگ» به چشم می‌خورد که برای رسیدن به آن باید جاده فرعی دو کیلومتری را پشت سر بگذارید.

رودخانه این روستا، رودخانه‌ای فصلی است و برای لذت بردن از آن تا آخر مرداد باید به این منطقه سفر کنید. آبشار هفت چشمه یا همان هفت چاه از دیگر مکان‌هایی است که می‌توان با سفر به روستای ارنگه از آن بازدید کرد. از دیگر مکان‌های تاریخی این روستا، می‌توان به تپه «قلعه‌ها» اشاره کرد. این تپه بر اساس گفته‌های مردمان محلی متعلق به دوران زرتشتیان است.

ارنگه

برای داشتن تجربه‌ای متفاوت از گردشگری به روستای پل خواب بروید و تجربه سنگ‌نوردی در کنار چالوس‌گردی را ببینید.

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در دامنه جنوبی رشته کوه البرز به وسعت ۱۴۵ هکتار قرار دارد. در این باغ سرسبز و رنگارنگ، هفت رویشگاه ایرانی، شش رویشگاه جهانی و هشت کلکسیون و باغ موضوعی قرار دارد. در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، انواع گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز و گلخانه‌ای کشت شده‌اند.

بهترین فصل بازدید از این باغ، بدون شک فصل بهار است که می‌توانید گل‌ها و شکوفه‌های بسیاری را در این باغ ببینید. از میدان کرج تا این باغ کمتر از نیم ساعت فاصله است و می‌توانید از آزادراه کرج-تهران برای دسترسی به آن استفاده کنید.

باغ گیاه شناسی

روستای آغشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف کرج، روستای آغشت است که درون خود جاذبه‌های مختلفی را هم جای داده است. این روستا غیر از جاذبه‌های طبیعی، یک قلعه بسیار زیبا نیز دارد که در واقع یک ملک شخصی است اما جلوی قلعه برای عکس گرفتن، به یکی از لوکیشن‌های محبوب تبدیل شده است.

جاذبه های اطراف کرج

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، ابیانه تنها روستای سرخ ایران را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۴۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    این مکانهایی که گفتید اغلب توسط محلی ها بسته شده و امازه ورود غریبه ها داده نمیشه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

      ممنون که نظرتون رو برای ما نوشتید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      خوشحالیم که مطالب مجله ما رو دوست دارید.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون که همراه مجله ما هستید.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…