جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این غذا به دلیل وجود رب گوجه‌فرنگی رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و برای مهمانی و مسافرت یا پیک‌نیک گزینه بسیار خوبی به‌شمار می‌رود.

جوجه کباب با رب گوجه فرنگی یکی از روش‌های مزه‌دار کردن جوجه است که آن را خوشمزه‌ می‌کند. ما در این دستور پخت سه مدل طبخ این جوجه را به شما یاد خواهیم داد که‌ می‌توانید با توجه به امکانات و موقعیت خود آن را تهیه کنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و پاپریکا به مقدار لازم

جوجه کباب با رب

طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

مرحله اول

شما‌ می‌توانید برای تهیه این جوجه کباب فقط از سینه مرغ استفاده کنید یا‌ می‌توانید یک مرغ کامل را به‌صورت جوجه کبابی خرد کنید یا حتی فقط از بال و کتف استفاده کنید. مرغ‌ها را بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید. خوب بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه داخل یک کاسه بزرگ ماست را به همراه رب و ادویه‌ها و روغن مایع بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید. حالا مرغ خردشده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مرغ‌ها مزه‌دار شوند. بعد روی کاسه را بپوشانید و چند ساعت حداقل در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها به خورد هم برود.

مطلب پیشنهادی:  3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!

طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه

مرحله سوم

در ادامه جوجه‌ها را به سیخ‌های چوبی بزنید. به دلخواه‌ می‌توانید مابین آن از گوجه گیلاسی یا فلفل دلمه استفاده کنید. سیخ‌ها را داخل سینی فر چرب‌شده قرار دهید و ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا بپزد. در انتها گریل را روشن کنید تا سطح جوجه‌ها طلایی شود. برای پخت بدون فر نیز بعد از سیخ زدن جوجه‌ها آن‌ها را داخل تابه گریل سرخ کنید.

مرحله چهارم

برای روش پخت سوم، زغال را داخل منقل بریزید و با کمک ژل آتش‌زن آن را روشن کنید. بعد از سرخ شدن زغال باید جوجه‌ها را به سیخ بزنید و روی زغال داغ کباب کنید. در انتها جوجه را با پلو یا نان سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

  • می‌توانید از ۱ ساعت تا ۲۴ ساعت به جوجه در یخچال استراحت دهید.
  • به‌جای روغن از روغن زیتون نیز‌ می‌توانید استفاده کنید.

جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…