رپورتاژآگهی

bnb چیست؟ همه چیز در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بایننس کوین در واقع ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس است که سریع به شهرت رسیده است.
ارز دیجیتال بایننس کوین

اگر درباره صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان شنیده باشید، احتمالا نام ارز دیجیتال بایننس کوین نیز به گوشتان خورده است. ارز دیجیتال بایننس کوین در ابتدای کار برای تخفیف دادن در کارمزدهای معاملات این صرافی ایجاد شد. اما کار به همین جا ختم نشده و در زمانی کوتاه، بایننس کوین یا bnb به یکی از رمز ارزهای مشهور و محبوب تبدیل شد. البته بخش زیادی از اعتبار خود را مدیون وابستگی به صرافی بایننس است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره این ارز دیجیتال بدانیم.

توسعه دهندگان بایننس کوین

چانگ پنگ ژائو کسی بود که صرافی بایننس را تاسیس کرده و بنیان‌گذار اصلی BNB محسوب می‌شود. البته در این مسیر جیمز هاف باوئر و راجر وانگ نیز با وی همراهی داشته و چانگ پنگ ژائو بخش بزرگی از موفقیت خود در ایجاد و عرضه بایننس کوین را مدیون این دو شخص است.

بایننس کوین چیست؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ بایننس کوین ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس است که برای بهینه‌سازی پردازش تراکنش‌ها و همین‌طور ارائه تخفیف ایجاد شد. BNB روی بستر شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 ایجاد شده و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی بود که برای اولین بار معرفی گشت. ایجاد این ارز دیجیتال بر استاندارد ERC-20 و تحت شبکه اتریوم، باعث می‌شود که از امنیت بالایی برخوردار شود و تحت قوانین بلاک چین اتریوم قرار بگیرد.

در این زمان ابتدا ۱۰۰ میلیون BNB عرضه شده و قیمت هر کوین آن تنها ۱۵ سنت بود. با این حساب ۱۵ میلیون دلار در پی فروش ۱۰۰ میلیون کوین BNB فروخته شده، برای بایننس به دست آمد. این رقم قابل توجهی بود که بایننس در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری داخلی کرده و به برندسازی و همین‌طور بهینه‌سازی پلت‌فرم معاملاتی خود اختصاص داد.

توسعه دهندگان بایننس کوین

توکن سوزی بایننس کوین

با عرضه ۲۰۰ میلیون توکن بایننس کوین حجم توکن‌های در گردش این رمز ارز به بالاترین سطح خود رسید اما به علت توکن سوزی‌هایی که هر سه ماه یک بار انجام می‌شد، بخشی از توکن‌های در گردش بایننس کوین حذف شد. این موضوع به افزایش قیمت آن کمک می‌کرد. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی نیز یک توکن سوزی بزرگ در این ارز دیجیتال به ارزش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار انجام شد. طی آن ۱.۶۸۴.۳۸۷ توکن از گردش خارج شدند. این‌طور که گفته می‌شود توکن سوزی BNB تا زمان رسیدن به حذف نیمی از توکن‌های در گردش آن، ادامه خواهد داشت. این موضوع از ابتدا توسط تیم طراحی و توسعه دهنده، برنامه‌ریزی شده است.

به این شکل هدف‌گذاری رسیدن به ۱۰۰ میلیون توکن BNB در گردش است که باعث می‌شود با پایین آمدن عرضه و محدود شدن توکن‌های موجود، ارزش و قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا کند.

کاربردهای اصلی بایننس کوین

اصلی‌ترین کاربرد BNB، به عنوان ارز بومی صرافی بایننس، استفاده از برنامه‌های غیرمترکز بایننس چین است. به علاوه در سال‌های اخیر امکان استفاده از این کوین برای کمک به خیریه‌ها و مراکز فرهنگی در نقاط مختلف جهان نیز فراهم شده است.

کارمزد پایین استفاده از BNB در معاملات ارزهای دیجیتال، باعث شده که کاربران دنیای کریپتو، این رمز ارز را به عنوان واسط معاملاتی خود انتخاب کنند. به این شکل بسیاری از تریدرهای بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، از بایننس کوین برای پرداخت کردن کارمزد معاملات خود استفاده می‌کنند. در صرافی بایننس تخفیف‌های خاصی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. رفته رفته وب‌سایت‌های فروش آنلاین کالا و خدمات، رزرو هتل و تورهای مسافرتی و … زیادی نیز کوین BNB را به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر پذیرفته و در حال حاضر وب‌سایت‌هایی چون Travale.com، Trip.io، Storm و … بایننس کوین را برای پرداخته هزینه‌ها پذیرفته‌اند.

همه چیز درباره ارز دیجیتال بایننس کوین

کیف پول‌های بایننس کوین

همان‌طور که می‌دانید برای نگهداری و تراکنش‌های مربوط به هر ارز دیجیتال، نیاز به کیف پول متناسب با آن است. BNB با کیف پول‌های تراست ولت، بایننس چین ولت، لجر، سیف پال و ترزور هماهنگی داشته که از میان آن‌ها لجر و ترزور در شمار کیف پول‌های سخت‌افزاری و فیزیکی با امنیت بالا قرار دارند.

در حقیقت تمام کیف پول‌های دیجیتالی که برای ارز دیجیتال اتریوم مناسب هستند، قادر به ذخیره کردن BNB نیز خواهند بود. برای خرید بایننس کوین، می‌توانید به آدرس neel.market.bnb مراجعه نمایید.

استفاده از BNB در صرافی بایننس

در صورتی که شما دارای ارز بایننس کوین در صرافی بایننس باشید، در هر مرتبه معاملات خود، می‌توانید از BNB برای پرداخت کارمزد معاملاتی استفاده کرده و به این شکل از تخفیفات آن بهره‌مند شوید. در این صورت کارمزد معاملاتی به‌صورت خودکار از ذخیره BNB حساب شما کسر شده و نیازی نیست که اقدام خاصی برای آن انجام دهید. لازم به ذکر است که اجباری به این شکل پرداخت کارمزد وجود ندارد و شما امکان آن را خواهید داشت تا در صورت تمایل، پرداخت هزینه با BNB را در صرافی بایننس غیرفعال کنید تا کارمزد تراکنش‌ها با ارز دیگری به انجام برسد.

نتیجه‌گیری

بایننس کوین به عنوان ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس، توانسته در چند سال گذشته به محبوبیت زیادی دست یابد و یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر در جهان باشد. در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز این رمز ارز در فهرست مبادلاتی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که دارندگان این رمز ارز در آینده نیز از سودآوری مناسبی در خصوص آن، بهره‌مند شوند. شما چه نظری در این باره دارید؟

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…