دیگر این کارها را در دکور خانه انجام ندهید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام خرید و چیدمان وسایل در خانه، صرف اهمیت دادن به‌نظر شخصی و نادیده گرفتن قواعد چیدمان خانه، ممکن است نتیجه چندان خوشایند و زیبایی در پی نداشته باشد.
اشتباهات در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی

این مطلب از مجله دلتا به بررسی اشتباهات در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی می‌پردازد. در این مطلب ضمن مشخص کردن ایرادهایی که در طراحی دکور خانه‌ها وجود دارد به بیان راهکارهایی برای بهبود هر فضا می‌پردازیم.

اشتباهات در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی

بسیاری از افراد در چیدمان و دکوراسیون منازلشان اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به دلیل تکرار زیاد این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می‌شوند.

استفاده تنها از یک رنگ در دکوراسیون منزل

یکی از مهم‌ترین مشکلات دکوراسیون منزل خانواده‌های ایرانی تکرنگ بودن فضا است. این مساله به علت نداشتن دانش کافی درخصوص روش‌های صحیح استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون ایجاد می‌شود.

راه‌حل

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به رنگی خاص علاقه دارید طوری عمل کنید که کل فضا به آن رنگ تبدیل نشود. راه‌حل مناسب این شرایط، استفاده از رنگی مکمل است. برای اینکه چیدمان زیباتری در خانه داشته باشید به مطلب هرگز از این وسیله در دکور منزل استفاده نکنید سر بزنید.

اشتباهات در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی

دکوراسیون خانه‌هایی که پر از طرح و نقش هستند

مشکلی که در برخی خانه‌ها دیده می‌شود، علاقه شدید صاحب‌خانه به استفاده از طرح و نقش است. استفاده از بافت‌ها در طراحی داخلی باید به صورتی فکر شده و هماهنگ باشد. شما نباید فرشی با طرح شلوغ را در کنار دیواری بافت‌دار با مبل‌هایی که چوب و پارچه‌شان نقش و نگار دارد، به‌کار ببرید. در چنین حالتی فضا آشفته، شلوغ و ناآرام به‌نظر می‌رسد و احساس اضطراب و سردرگمی به شما تلقین خواهد شد.

راه‌حل

سریع‌ترین راهکار برای بهبود این فضاها، تعویض فرش به فرشی ساده‌تر و پس از آن تغییر بافت دیوار پشت شومینه به بافتی ساده با طرح‌های درشت‌تر است.

اشتباهات در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی

استفاده از رنگ‌بندی خنثی بدون رنگ تاکیدی

یکی دیگر از مشکلات رایج در خانه‌های ایرانی، استفاده محافظه کارانه از رنگ‌های خنثی است، رنگ‌هایی مثل خاکستری، سفید و کرم از این دسته رنگ‌ها هستند.

 راه‌حل

اضافه کردن یک رنگ تاکیدی به وسیله کوسن‌ها، پرده، تابلو و سایر اکسسوری‌ها می‌تواند فضای این خانه را سرزنده‌تر کند.

استفاده از رنگ‌بندی خنثی بدون رنگ تاکیدی

تضاد رنگی شدید بین مبل‌ها و فرش از اشتباهات در دکوراسیون خانه ‌های ایرانی

مساله دیگری که ممکن است در بسیاری از منازل دیده شود، استفاده از رنگ‌هایی است که تضاد زیادی با هم دارند. عدم وجود تضاد رنگی به یکنواخت بودن فضا منجر می‌شود.

راه‌حل

در چنین فضاهایی بهتر است فرش رنگی ملایم‌تر داشته باشد و برخی رنگ‌های موجود در فرش روی پرده و آباژور و سایر وسایل تزیینی نیز دیده شود.

تضاد رنگی شدید بین مبل‌ها و فرش

خانه‌ای بدون تزیینات دیواری

از جمله رایج‌ترین ایرادهای طراحی خانه های ایرانی بی‌توجهی به اکسسوری‌ها است. با خرید مبلمان و فرش نو یا استفاده از کاغذ دیواری، دکوراسیون خانه تمام نمی‌شود. نباید فقط به این موارد تکیه کرد و لازم است بعد از خرید وسایل اصلی، به تزیینات هم توجه کرد.

خانه‌ای بدون تزیینات دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ارزان‌ترین وسایل دکوری برای منزل شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…