با آدم‌های حسود چگونه رفتار کنیم؟

۲۷
16
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا باید در مقابل رفتار افراد حسود واکنش تند و سخت از خود نشان دهیم؟ شاید هم باید برای همیشه آن‌ها را از زندگی خود کنار بگذاریم.
با افراد حسود چگونه برخورد کنیم

اگر کنار گذاشتن این افراد حسود ممکن نباشد، چه راهی برای بهبود روابط وجود دارد؟ آیا می‌توان از حسادت آن‌ها کم کرد؟ در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که با با افراد حسود چگونه برخورد کنیم.

با افراد حسود چطور برخورد کنیم ؟

برای اینکه بتوانید با آدم‌های حسود اطرافتان رفتار بهتری داشته باشید، باید طرز رفتار با آن‌ها را یاد بگیرید. مجادله، تشنج و جر و بحث هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

با افراد حسود چگونه برخورد کنیم

به افراد حسود محبت کنید

افراد حسود با محبت تغییر رفتار می‌دهند. اگر روابط خود را با افراد حسود اطرافتان بهبود دهید، آن‌ها نیز لاجرم رفتار خود را به مرور زمان تغییر می‌دهند. با محبت کردن به او حس اعتماد به نفس می‌دهید. در نتیجه به جای حسادت به شما، خودش را پیدا می‌کند.

از برخورد کردن با افراد حسود خودداری کنید

وقتی مورد حسادت واقع می‌شوید، به این معناست که در کارتان موفق بوده‌اید. هیچ‌کس به گدای گوشه خیابان حسادت نمی‌کند. یا ساده‌تر بگوییم کسی به فرد شکست خورده‌ بدبخت حسادت نمی‌کند. آدم‌ها و حتی خود ما به کسانی حسادت می‌کنیم که در کارشان موفق هستند. پس وقتی کسی به شما حسادت می‌کنند، به جای برخورد تند و تیز، سپاسگزار باشید. زیرا حسادت‌های او به شما می‌گوید فرد موفقی بوده‌اید.

ایرادات او را نادیده بگیرید

افراد حسود تمایل زیادی دارند تا به دیگران آسیب بزنند. در ساده‌ترین حالت با زخم زبان یا ایراد گرفتن می‌خواهند فرد مورد نظرشان را اذیت کنند. گویی با این کار عقده‌هایشان را تخلیه می‌کنند. پس نباید ایراد گرفتن آن‌ها را جدی بگیرید. اعتماد به نفس خود را با ایرادات چنین افرادی از دست ندهید.

افراد حسود دقیقا بر روی نقاط قوت دیگران پا می‌گذارند. برای مثال اگر به زیبایی کسی حسادت کنند، دقیقا بر روی ظاهر آن فرد قضاوت کرده و مدام چهره یا اندام او را معیوب توصیف می‌کنند. برای اینکه ارتباط بهتری با افراد داشته باشید به مطلب چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟ سر بزنید.

با افراد حسود چگونه برخورد کنیم

اگر انتقادات افراد حسود بجاست، آن را بپذیرید

اگرچه افراد حسود همیشه برجستگی‌ها و نقاط مثبت را هدف حمله قرار می‌دهند، اما گاهی نیز هوشمندانه عمل می‌کنند. آن‌ها به سراغ ضعف‌ها رفته و سعی می‌کنند آن برجسته‌تر کنند. از این طریق می‌خواهند به شما بفهمانند که خیلی موفق نیستید و نقاط ضعف زیادی دارید.

شاید بپرسید خوب حالا با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟ در این مواقع هم باید آرامش خود را حفظ کنید. به این موضوع بیندیشید که حتما در نقاط زیادی موفق بوده‌اید که حسادت چنین افرادی را برانگیخته‌اید.

تواضع و فروتنی را فراموش نکنید

غرور و تکبر در مقابل افراد حسود همانند نمکی است که بر روی زخم بپاشید. وقتی نمی‌توانید رابطه خود را با افراد حسود کم یا قطع کنید، چرا باید حسادت‌ آن‌ها را بیشتر برانگیزید؟ برای مثال شما نمی‌توانید از برخی از اعضای فامیل برای همیشه دوری کنید. به هر دلیلی مجبور هستید آن‌ها را مدام ببینید.

حالا وقتی به شما حسادت می‌کنند، اگر بخواهید مغرورتر رفتار کنید، روابط تیره‌تر می‌شود. به ناچار خودتان از این تیرگی روابط آسیب می‌بینید. پس بهترین کار، داشتن تواضع و فروتنی است.

تواضع و فروتنی را فراموش نکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب در جواب ابراز علاقه چه بگوییم؟ را بخوانید.

۲۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  5. Jojo

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ق٫ظ

    سلام و درود… بنظرم این راهکار ها رو بعضی آدمای حسود جواب میده ن همشون …

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. نگار

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۳ ب٫ظ

    خیلی جالب و هیجان انگیز بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۴ ب٫ظ

  8. فاطمه فردوسی

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

    سلام .موارد ذکر شده درمورد Fashion مخصوصا کیف ها عالی بود چون انواع ان را به نمایش گذاشته بودید ومن واقعا پسندیدم که سفارش بدم ولی بزرگواران خوش سلیقه من یکبار دیگر هم خدمتتون پیام دادم اما متاسفانه افتخار اینکه پیامی از شما داشته باشم شامل من نشد واون انواع کت و شلوار زنانه بود البته کت بلند ورنگش هم درمایه های خاکستری با شومیز صورتی زیرکت یا کت بلندکرمی بلند باشلوار قهوه ای راسته واگر لطف بفرمایید مدلهای دیگری از کت وشلوارهای شیک به واتس اپ من بفرستیدتابخرم وکفش هاپاشنه کوتاهتر سپاسگزار میشم

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  9. اشرف حسینی

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ق٫ظ

    اتفاقا من زیاد بااین حرفا موافق نیستم .چون میگن اگه دنیات روهم به پای آدمی که بهت حسادت میکنه بریزی ! بازم قدرنشناس وحسوده ودست ازتخریبت برنمیداره ! هرچی محبت میکنی فکرمیکنه که ماکم آوردیم ! به نظر من بی اهمیتی وسکوت عاقلانه اس وماهم روش خودمونو داشته باشیم لباس پوشیدن .درس وسوادوتحصیلات .چهره وزیباییمون ویارفتاروثروت وسرمایه امون واسه خودمونه ! اون طرف!سعی کنه ازاین صفت زشتش که بیشترباعث اذیت وآزارش میشه دست برداره ! من که تصمیم گرفتم باافرادی که میدونم سااالهاست باحسادتشون تخریبم میکنن وکردن دیگه اهمیت نمیدم .اگه بدرفتارنمیکنم ! زیادم خودموتودست وپاشون نمیندازم ومحبت بیجاهم نمیکنم وراه خودمو توزندگیم میرم .چندین سااال ازنظر شخصیتی واقعا ازطرف چندین آدم حسود ضربه خوردم ! تاجایی که به دیگرون ثابت شده که من واقعا رفتار بدی نداشتم واتفاقا چون یه مقداربیش ازحد گذشت میکردم اونا هم بیشترسعی دراذیت روحی وروانی وکم محلی وبی توجهی توجمع نسبت به من داشتن ! حالا من بی توجه وبی اهمیت نسبت بهشون شدم وباآرامش برخوردمیکنم ..ومیبینم که چقدرباحسادتشون دارن خودشونو عذاب میدن ! خب ! ندن ! سعی دراصلاح اخلاق خودشون کنن !

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  10. ن

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۳ ب٫ظ

    بله مطالبش درست واقعا.
    من هم همین موارد و دیدم خیلی اذیت شدم
    باید دل بزرگی داشته باشی تا وقتی اینقدر توسط آدم حسود تخریب میشی جوش نزنی و غصه نخوری.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ق٫ظ

  12. السا

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    واقعأ خیلی به مطالب خوب اشاره نمودید.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  13. مریم

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۲ ق٫ظ

    موافقم. من زندگی کردم با آدم حسود. مادرهمسرم هستن.بامجبت کردن میتونی شرش دفع کنی… باید دل بزرگی داشته باشی وغصه نخوری وجوش نزنی به جاش بهش محبت کنی ولی خییلی سخته… مادرمم میگفت ولی من بیشتراوقات نمیتونستم. البته آدم خیلی حسود کارخودش میکنه تخریب خودش انجام میده

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  14. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    موافق نیستم

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۳ ب٫ظ

      ممنون از اینکه نظر خودتون رو برای ما به اشتراک می‌گذارید

      پاسخ

  16. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

  17. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  18. پریچهر

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…