تجربه سنگ‌نوردی در کنار چالوس‌گردی

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پل خواب نام روستایی از توابع بخش آسارا در استان البرز است که در دهستان آدران واقع شده است. منطقه سنگ‌نوردی پل خواب نزدیک كرج و تقریبا در سی و پنج کیلومتری این روستا قرار دارد.
جاذبه گردشگری پل خواب

پل خواب روستایی بسیار معروف اما کوچک بوده که در میانه کرج به چالوس قرار دارد و از مکان‌های دیدنی جاده چالوس است. در سمت راست رودخانه‌ای بسیار خروشان که در ۴۷ کیلومتری کرج واقع شده، روستای مورود قرار دارد و نام آن برگرفته از آبادی باغستانی واقع در ۴ کیلومتری پل خواب است. رودخانه مورود پس از گذر از پیچ و خم‌های فراوان به مورود و متعاقب آن به پل خواب می‌رسد. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره جاذبه گردشگری پل خواب بیشتر بدانید.

جاذبه گردشگری پل خواب در مسیر رودخانه

همچنین این رودخانه از ارتفاعات قله سیاه‌سنگ جاری‌ می‌شود هم‌اکنون یک جاده خاکی با عرض اندک واسطه این دو روستای کوهستانی است. بین این دو روستا مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی برای اقامت و استراحت گردشگران به وجود آمده است. در ادامه مسیر پاکوب پس از مورود، مکانی بسیار مناسب و بجا برای یک پیاده‌روی حدودا یک ساعته است. فصل بهار و تابستان بهترین موقع برای اجرای این برنامه‌های مفید است.

مورود

سنگ‌نوردی در پل خواب

منطقه سنگ‌نوردی پل خواب در کنار جاده کرج – چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی واقع شده‌است. مکانی به نام تکیه سپهسالار در آن‌جا وجود دارد که چشم‌انداز آن قله هفت‌خوان‌ها است. منطقه سنگ‌نوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در ۳۵ کیلومتری آن قرار دارد. دیواره پل خواب با توجه به ارتفاع آن بیشتر محل مناسبی برای صعودکننده‌های sport و big wall بوده و از دیرباز مورد توجه سنگ‌نوردان کرجی و تهرانی قرار دارد.

پل خواب

دیواره پل خواب

این دیواره با توجه به تنوع زیاد مسیر‌ها، امکان تمرین برای همه سطوح را فراهم کرده است. همچنین محل مناسبی برای تمرین صعود‌های مصنوعی و دیواره‌ای است، به‌طوری‌که اکثر سنگ‌نوردان که قصد صعود به دیواره علم را دارند، از اوایل بهار به تمرین روی این دیواره مشغول‌ می‌شوند. با توجه به پتانسیل بالایی که این منطقه دارد، هر هفته میزبان سنگ‌نوردان زیادی است.

اگر به گردشگری‌های داخل ایران علاقه دارید، مطلب آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید را بخوانید.

سنگ نوردی پل خواب

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره گردشگری، زیباترین جنگل‌های دنیا را از نزدیک ببینید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…