علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معمولا اکثر افراد به گل و گیاه علاقه زیادی دارند و دوست دارند برای زیباتر کردن دیزاین منزل خود و جذب انرژی مثبت از آن‌ها استفاده کنند.

همان‌طور که می‌دانیم امروزه اکثر خانه‌ها به‌صورت آپارتمانی بوده و شرایط کافی برای نگهداری از هر گلی را ندارند. به همین دلیل باید از گیاهانی که مقاوم‌تر و مناسب برای این فضا‌ها هستند استفاده کرد. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم به بررسی علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی بپردازیم.

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی

قبل از هر چیز شما باید از شرایط نگهداری گیاه خود اطلاعات کافی به‌دست آورید اما شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی می‌تواند چند علت کلی داشته باشد که در ادامه، آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی

شل شدن برگ گیاه اپارتمانی به دلیل آبیاری کم گیاه

همان‌طور که می دانیم آب از ریشه گیاهان به قسمت‌های دیگر منتقل می‌شود و اگر میزان آبی که به گیاه خود می‌دهید کافی نباشد ممکن است این انتقال به‌صورت کامل انجام نشود و آب به قسمت انتهایی یعنی برگ‌ها نرسد. به همین علت برگ گیاهان به مرور زمان بی‌حال می‌شوند.

آبیاری بیش از اندازه گیاه

آبیاری بیش‌ از حد به گیاهان باعث بسته شدن منافذ خاک می‌شود و اکسیژن کافی به ریشه گیاه نرسیده و آسیب می‌بیند. در این‌صورت بخش‌های مختلف گیاه نیز به‌درستی تغذیه نمی‌شوند. در نتیجه برگ گیاهان شادابی خود را از دست داده و شل و بی‌حال می‌شوند.

وجود آفت و بیماری دلیل شل شدن برگ گیاه آپارتمانی

آفت‌ها یکی از عواملی هستند که ابتدا جلوی رشد گیاه را می‌گیرند و سپس خیلی سریع آن را از بین می‌برند. آفت‌ها مانع رسیدن آب و اکسیژن به برگ‌ گیاهان می‌شوند. در نتیجه برگ‌ها شل و بی‌حالت می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  درد میگرن و چگونگی پیشگیری از آن و درمان آسان آن

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی

شل شدن برگ گیاهان به دلیل نور نامناسب

یکی دیگر از دلایل شل شدن برگ گیاهان نبود نور کافی یا زیاد بودن آن است. اگر گیاه به‌طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد آب برگ‌های آن تبخیر شده و به مرور زمان برگ‌ها بی‌حال و زرد می‌شوند.

کوددهی نامناسب به گیاه آپارتمانی

استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی باعث سمی شدن ریشه گیاه می‌شود و به مرور زمان آن را ضعیف کرده و باعث نابودی آن می‌شوند. با ضعیف شدن ریشه، گیاه تغذیه کافی را دریافت نمی‌کند. در نتیجه برگ‌ها کاملا بی‌حال و شل می‌شوند.

تاثیر رطوبت ناکافی در شل شدن برگ گیاهان

برخی ازگل‌ها نسبت به سایر گیاهان به رطوبت بیشتری احتیاج دارند و اگر شما آن‌ها را نزدیک وسایل گرمایشی قرار دهید شاهد شل شدن برگ آن‌ها خواهید بود. زیرا مکان‌های خیلی گرم رطوبت بسیار کمتری نیز دارند. در این مواقع شما باید جای گیاهان را تغییر دهید و مکان مناسب‌تری را برای آن انتخاب کنید.

تاثیر رطوبت ناکافی در شل شدن برگ گیاهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

تقویت مو با این ماسک‌های بی‌نظیر و خانگی

به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با ا…