این ایده‌ها تراس منزل را بی‌نظیر می‌کند

۵
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از الگوهای مختلف می‌توانید فضای تراس را تزیین و دکوراسیون کنید. در چیدمان بالکن و تراس باید کمی خلاقیت به خرج دهید.
ایده های زیباسازی تراس در منزل

به‌طور کلی ایجاد فضایی زیبا در تراس منزل هیچ ارتباطی با این که خانه شما بزرگ است یا کوچک ندارد. با رعایت اصول معماری و دکوراسیون می‌توانید این فضا را به محیطی دلچسب و زیبا تبدیل کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های زیباسازی تراس در منزل می‌پردازیم.

ایده های زیباسازی تراس در منزل

برای تزیین و نیز دکوراسیون فضای تراس می‌توانید از الگوهای مختلف استفاده کنید. در ادامه ایده‌های مختلف طراحی تراس را برای شما شرح می‌دهیم.

صندلی‌های خاص از ایده های زیباسازی تراس در منزل

برای نفس تازه کردن در ایام تعطیل یا بعد از اوقات کاری می‌توان از یک میز و صندلی متناسب و کم‌جا در دکور تراس استفاده کرد. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که نیاز نیست کل آن قسمت را با انواع میز و صندلی‌ها پوشاند. بسته به فضای موجود، تنها با قرار دادن یک یا دو صندلی ظریف می‌توان این مورد را ایجاد کرد.

ایده های زیباسازی تراس در منزل

ایده های نصب گل و گیاه در تراس

استفاده از گل و گیاه هر چند کم یا زیاد، کوچک یا بزرگ پیشنهادی بسیار خوب برای این بخش از منزل است. بهترین گزینه برای زیباتر شدن دکوراسیون تراس و بالکن استفاده از گل و گیاه است. این موضوع علاوه بر اینکه سبب زیبایی ظاهری بالکن خواهد شد، می‌تواند به تامین نور مورد نیاز برای رشد گیاهان نیز کمک کند.

ایده های زیباسازی تراس در منزل

استفاده از وسایل جمع‌شونده

یکی از ایده های زیباسازی تراس در منزل استفاده از وسایل جمع‌شونده است. کمتر کسی ممکن است داشتن فضایی برای نشستن و نوشیدن چای در تراس خانه را دوست نداشته باشد. بعضی افراد با مشکل کمبود جا برای این کار مواجه‌ هستند. پیشنهاد ما استفاده از میزهای تاشو و کم‌جا در دکوراسیون تراس و بالکن است. می‌توانید با توجه به فرم و اندازه تراس منزل‌تان، یکی از انواع میزهای تاشو و کم‌جا را در تراس‌ خود قرار دهید.

استفاده از وسایل جمع‌شونده

نصب گلدان‌های آویز

گلدان‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در دکوراسیون تراس و بالکن دارند. یکی از ایده‌های جذاب برای گل‌آرایی تراس‌ها، آویزان کردن گلدان‌های گل از سقف تراس و دیوارهای آن است که جلوه‌ بصری فوق‌العاده‌ای دارد. اجرای این ایده حتی برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک نیز عملی و بسیار جذاب است. برای دیدن گلدان‌های آویز زیبا و شیک به مطلب این گلدان‌ها خانه شما را دیدنی می‌کنند سر بزنید.

نصب گلدان‌های آویز

زیباسازی تراس با تزیین کف

متریال‌های مختلفی برای طراحی کف تراس وجود دارند که می‌توانند فضای تراس را بسیار زیبا و چشم‌نواز کنند. کاشی‌کاری و استفاده از کاشی‌های خوش‌رنگ در فضای تراس یک گزینه‌ عالی برای زیباسازی آن است. کاشی‌های رنگی روشن برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک بسیار مناسب هستند و فضای کوچک تراس را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

تزیین و دکوراسیون کف تراس

زیبا سازی فضای تراس با نورپردازی

نورپردازی نکته بسیار مهمی است که باید برای اوقات تاریک شب در نظر گرفته شود. برای این منظور بهتر است از لامپ‌های متعدد نقطه‌ای کوچک مانند برخی لامپ‌های ال‌ای‌دی کمک گرفت. زیرا نورهای بزرگ جذابیت کمتری داشته و برای متراژهای بزرگ‌تر مناسب هستند.

زیبا سازی فضای تراس با شیشه‌های رنگی

یک ایده جالب برای طراحی و دکوراسیون تراس و بالکن، استفاده از شیشه رنگی است. می‌توانید نمای تراس را به‌طور کامل یا به هر شکلی که دوست داشتید با انواع شیشه رنگی بپوشانید. به‌طور کلی شما با استفاده از شیشه‌های رنگی می‌توانید محیط تراس خود را زیباتر کنید.

تزیین دیوارها با شیشه‌های رنگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بدون مبلمان خانه خود را چیدمان کنید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…