تمام خواص پیاز را با این ترفندها نصیب خودتان کنید

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیاز علاوه بر مصرف در وعده‌های غذایی، مصارف درمانی مختلفی نیز دارد، از درمان سینوزیت گرفته تا نیش حشرات.
بهترین روش های استفاده پیاز

پیاز در تمام نقاط جهان مصرف می‌شود و فواید زیادی دارد. این سبزی ریشه‌ای یک ماده ضروری در آشپزخانه است و در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. مجله دلتا در این مطلب به بررسی بهترین روش های استفاده پیاز برای درمان‌های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می‌پردازد.

بهترین روش های استفاده پیاز چیست

خواص پیاز و بهترین روش استفاده آن

می‌تواند از سرطان جلوگیری کند

برخی از مطالعات وجود ارتباط بین مصرف پیاز و کاهش بروز انواع مختلف سرطان را نشان می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف یک تا هفت پیاز در هفته خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان را کاهش می‌دهد.

بهترین روش های استفاده پیاز را بخوانید

از قلب محافظت می‌کند

پیاز حاوی ترکیباتی است که بر عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مختلف اثر می‌گذارد. پیاز به دلیل توانایی خود در کاهش تجمع پلاکتی شناخته شده است. تجمع پلاکت‌ها در خون عبارت است از جمع شدن پلاکت‌ها روی هم برای تقویت لخته شدن. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف حدود ۲۲۰ گرم پیاز پخته در روز به مدت دو هفته تاثیر مثبتی بر تجمع پلاکت دارد.

دارویی برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده‌اید می‌توانید با مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از مخلوطی که با چرخ کردن ۳۰۰ گرم پیاز خام و اضافه کردن ۱۰۰ گرم عسل تهیه می‌کنید، از خود در برابر سرماخوردگی محافظت کنید.

دارویی برای سرماخوردگی

درمان سینوزیت با پیاز

اگر مشکل سینوزیت دارید، تکه‌های آب، عسل و پیاز را با هم مخلوط کنید، سپس این آب را به طور مرتب مصرف کنید تا علائم سینوزیت تسکین یابد.

رفع گلودرد

با این دستور پخت آسان می‌توانید یک شربت خانگی بر پایه پیاز تهیه کنید. برای این کار، ۲۵۰ میلی لیتر آب را بجوشانید و ۱۰۰ گرم پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی آتش بماند سپس کناری بگذارید تا مخلوط کمی خنک شود. سپس مخلوط را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. برای بار دوم ۲-۳ دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. روزانه ۳ تا ۶ قاشق چای‌خوری از شربت پیاز خود میل کنید تا علائم از بین بروند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تکه‌های پیاز را حدود ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید. بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، ۴ قاشق چای‌خوری عسل به همراه آب یک عدد لیمو را به آن اضافه کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۷ بیماری که باعث افزایش وزن بی‌دلیل می‌شوند! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۰ ق٫ظ

  2. جمشید عابدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…