داشتن موهای براق، با این راهکارهای خانگی

۸
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا موهایی براق و درخشنده می‌خواهید؟ مهم نیست که بافت موهای شما چیست زیرا راه‌های زیادی برای افزایش درخشندگی آن وجود دارد.
راه هایی برای داشتن موهای براق

صرف نظر از جنس و بافت موها‌یتان، روش‌های زیادی برای افزایش درخشش موها وجود دارد. مثلا می‌توانید از انواع ماسک مو‎هایی که باعث افزایش براق شدن مو می‌شوند استفاده کنید یا موهایتان را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به نظر برسند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع راه هایی برای داشتن موهای براق می‌پردازیم.

استفاده از تخم مرغ

 داشتن موهای براق

شاید عجیب به نظر برسد اما یک تخم‌مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. زرده با اضافه کردن رطوبت به موهای شما تغذیه رسانی می‌کند تا کدر به نظر نرسد. سفیده با کمک به حذف هرگونه تجمع، موها را شفاف می‌کند. تخم‌مرغ همچنین دارای پروتئین است که موهای شما را تقویت می‌کند. نتیجه مویی است که تنها پس از یک بار درمان بسیار براق به نظر می‌رسد.

یک عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه کوچک هم بزنید سپس موهایتان را خیس کنید. تخم‌مرغ را روی سر خود بریزید. از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید تا آن را تا نوک موهایتان شانه کنید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را به‌طور معمول شامپو بزنید.

استفاده از سرکه سیب

راهکارهایی برای موهای براق

سرکه سیب به‌عنوان یک نرم‌کننده و تقویت‌کننده مو شناخته شده است. این ماده سطح pH موهای شما را متعادل می‌کند، تارهای شما را شفاف می‌کند و موهای شما را نرم می‌کند. پس از خشک شدن موهایتان، دیگر بوی سرکه نخواهید داشت.

برای انجام درمان توسط سرکه سیب این مراحل را دنبال کنید؛ موهایتان را طبق معمول شامپو بزنید اما از نرم‌کننده صرف‌نظر کنید. مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری آب را روی سر خود بریزید. آن را تا انتهای موی خود شانه کنید. موهای خیلی بلند ممکن است به ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری سرکه نیاز داشته باشد. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند، سپس در پایان حمام موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

ساختن ماسک آووکادو

ساختن ماسک آووکادو

آووکادو دارای چربی‌های طبیعی است که موهای شما را تغذیه می‌کند و به آن درخشندگی می‌بخشد. استفاده از آووکادوی رسیده، پخش کردن مخلوط را در موهای شما آسان‌تر می‌کند. ماسک آووکادو را زمانی‌که موهایتان خشک است و نیاز به مرطوب‌کننده دارید، امتحان کنید. یک آووکادو را له کنید تا یک‌دست شود. برای له کردن آن می‌توانید از مخلوط‌کن نیز استفاده کنید سپس موهایتان را خیس کنید. آووکادو را از ریشه تا نوک موهای خود پخش کنید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. موهای خود را به‌طور معمول شامپو بزنید سپس با آب سرد بشویید. اگر به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید حتما به مطلب به جای آرایشگاه، رایگان موهای خود را ویتامینه کنید مراجعه کنید.

استفاده از عسل برای داشتن موهای براق 

عسل رطوبت را جذب می‌کند و خاصیت شفاف‌کنندگی دارد. این ترکیب برای درخشندگی موهای کدر عالی است. عسل خام مغذی‌ترین نوع عسل است اما هر نوع عسلی هم خوب عمل می‌کند. برای تهیه ماسک عسل، ۱/۴ فنجان عسل و ۱/۴ فنجان آب گرم را مخلوط کنید. موهایتان را خیس کنید. مخلوط را روی موهای خود شانه کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه یا بیشتر بماند. موهای خود را به‌طور معمول شامپو بزنید و با آب سرد بشویید.

استفاده از عسل برای داشتن موهای براق 

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با این ۳ ماسک خانگی، دیگر نگران جای جوش‌ نباشید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ساهارا

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب٫ظ

    ممنون عزیزم 👍🏻👄

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    خوب بوده

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

      ممنون از همراه شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…