این چند کلاهبرداری هنگام معامله خودرو را جدی بگیرید

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موارد کلاهبرداری در خرید و فروش ماشین به دنبال افزایش قیمت خودرو، به شدت افزایش یافته است و روش‌ها و شگردهای مربوط به آن، هر روز متنوع‌تر می‌شوند.
چند کلاهبرداری هنگام معامله خودرو

جرم کلاهبرداری در خرید و فروش ماشین، عبارت است از اعمال متقلبانه توسط شخص کلاهبردار (اعم از خریدار یا فروشنده) در معامله خرید و فروش ماشین، که انجام این اعمال منجر به بردن مال (ماشین یا پول) می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع چند کلاهبرداری هنگام معامله خودرو می‌پردازیم.

موارد کلاهبرداری در خرید و فروش ماشین

 پارکینگ دو قبضه و ادعای خسارت

این نوع از کلاهبرداری، توسط خریدار انجام می‌گیرد. یعنی خریدار، در هنگام معامله خودرو، ماشین را بررسی کرده اما در خصوص ایرادات آن ادعایی نمی‌کند. این ایرادات را در قولنامه اولیه ذکر نمی‌کند. سپس ماشین به پارکینگ دو قبضه منتقل می‌شود. در روز تعویض پلاک، خریدار همراه با یک کارشناس خودرو، حضور پیدا کرده و برای ایرادات، از فروشنده مطالبه خسارات یا کاهش قیمت خودرو را می‌کند.

فروش ماشین رنگ‌شده به‌ جای ماشین سالم

یکی از موارد شایع در کلاهبرداری خرید و فروش ماشین، فروش ماشین رنگ‌ شده به‌ جای ماشین سالم است. زیرا وجود خط و خش و رنگ خوردگی در قیمت خودرو، بسیار اثرگذار است. بنابراین، کلاهبرداران ماشین تصادفی را رنگ کرده و به جای ماشین سالم یا حتی نو می‌فروشند. تنها راه مصون ماندن از این روش کلاهبرداری در خرید و فروش ماشین، استفاده از کارشناس متخصص در این حوزه است.

کلاهبرداری هنگام معامله خودرو

فروش ماشین به افراد مختلف

یعنی آن که فروشنده، ماشین مورد معامله را با چندین نفر معامله کند. در خصوص این موضوع باید گفت که اگر قصد خرید ماشین را دارید، لزوما از مراکز معتبر این خرید را انجام دهید یا از افراد متخصص، در این زمینه راهنمایی بگیرد.

فروش ماشین از طریق شرکت‌های لیزینگ نامعتبر

در این روش، شرکت‌های لیزینگ نامعتبر، بدون اینکه اصلا ماشینی وجود داشته باشد آن‌ها را به تعداد زیادی، پیش فروش می‌کنند. سپس، بعد از دریافت مبلغ پیش پرداخت، متواری می‌شوند. تنها راه حل جلوگیری از این روش، خرید و فروش ماشین از طریق شرکت‌های معتبر است.

کلاهبرداری از طریق خرید و فروش ماشین در سایت‌های اینترنتی

در این روش، افرادی سودجو در سایت‌های اینترنتی، درج تبلیغ کرده اما تنها قصد بردن مال بقیه را دارند و ممکن است حتی ماشینی برای فروش نداشته باشند. آن‌ها بعد از دریافت مبلغ اولیه، بدون اینکه هیچ اثری از خود بر جا بگذارند، فرار می‌کنند. برای مصون ماندن از این روش و جلوگیری از شکایت از کلاهبرداری اینترنتی، لزوما برای انجام خرید اینترنتی، از سایت‌های رسمی فروش ماشین استفاده کرده یا حتما قبل از انعقاد قرارداد و پرداخت مبلغ، از ماشین دیدن کنید.

معامله خودرو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی در این موضوع، کارت‌های بانکی خود را هرگز اجاره ندهید را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

      ممنون از اینکه مارو همراهی می‌کنید

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …