چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرض کنید به زمان مهم‌ترین سخنرانی زندگی‌تان نزدیک شده‌اید و سالن پر از افرادی شده است که شما باید آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید. چه احساسی خواهید داشت؟
چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم

بر اساس پژوهشی که کارن دویر و مارلینا دیویدسون در سال ۲۰۱۲ انجام دادند، ترس از صحبت کردن در جمع، یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های ما انسان‌ها است. اگر مانند بسیاری از افراد، سخنرانی در برابر جمعی از حاضرین بدترین کابوس شماست، احتمالا با نزدیک شدن به یک سخنرانی عمومی ترس شما را فرا خواهد گرفت. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم

در زندگی موقعیت‌های زیادی وجود دارد که به علت شرایط نامساعد عصبی نمی‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. احساس اضطراب که شامل علائمی مانند ضربان قلب شدید، کوتاه شدن تنفس، عرق کردن و سرگیجه است؛ در چنین شرایطی کاملا طبیعی خواهد بود.

چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

خوشبختانه با کمی تمرین و با استفاده از تکنیکی که تمرکز کردن نامیده می‌شود، می‌توانید این انرژی عصبی را تبدیل به تمرکز مثبت کنید.

تمرکز کردن چیست؟

تمرکز کردن یک تکنیک تجسم قدیمی است. این تکنیک به شما می‌آموزد که بر روی اینجا و اکنون خود تمرکز داشته باشید و انرژی خود را صرف توجه به بیرون و افکار منفی نکنید. همچنین به شما کمک می‌کند در شرایطی پایدار و استوار باقی بمانید. اگر به این دست مطالب علاقه دارید به مطلب راهکارهایی که اضطراب را از شما دور می‌کند سر بزنید.

چگونه خود را متمرکز کنید؟

چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم

برای تمرکز کردن سه گام وجود دارد:

گام ۱: بر روی تنفس خود تمرکز کنید

بر روی نفس عمیق کشیدن تمرکز کنید، از دیافراگم خود استفاده کنید تا ریه‌هایتان را پر از هوا کنید.
به‌طور آگاهانه تنش را از بدن‌تان خارج کنید.

گام ۲: مرکز بدن خود را پیدا کنید

زمانی که احساس کردید دچار استرس شده‌اید، به مرکز بدن‌تان توجه کنید و به خودتان یادآوری کنید که تعادل و کنترل را در دست دارید. سپس حداقل برای پنچ بار دم و بازدم عمیق انجام دهید. همچنان بر روی مرکز‌تان تمرکز کنید و ثبات و پایداری را احساس کنید.

گام ۳: تغییر جهت انرژی

سرانجام انرژی را در مسیری که می‌خواهید به اهداف‌تان برسید هدایت کنید. اگر انرژی را مانند یک توپ تصور می‌کنید، فرض کنید آن را به یک فاصله بسیار دور شوت کرده‌اید. اگر آن را مانند یک بالن می‌بینید، تصور کنید که بالای سر شما به هوا می‌رود. بگذارید هر چیزی که شما را دچار استرس می‌کند، از شما دور شود. تصور کنید که مرکز بدن‌تان با آرامش پر شده‌ است.

با تمرین مهارت بیشتری پیدا می‌کنید

برای اینکه بتوانید از تکنیک تمرکز کردن با اطمینان استفاده کنید نیاز به کمی تمرین دارید. برای این کار لازم است قبل از اینکه با یک موقعیت واقعا پراسترس روبه‌رو شوید، در این تکنیک مهارت کافی پیدا کنید. سعی کنید از این تکنیک در موقعیت‌هایی که مقدار کمی استرس به شما وارد می‌کنند، استفاده کنید. برای مثال با چیزی که هر روز در سر کار تجربه می‌کنید.

روش دیگری که به وسیله‌ آن می‌توانید تمرکز کردن را تمرین کنید این است که بدن خود را در شرایط پر استرس قرار دهید و سپس سعی کنید تمرکز خود را حفظ کنید.

با تمرین مهارت بیشتری پیدا می‌کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با چرخ زندگی، تعادل و شادی را به زندگی‌ خود بازگردانید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۰۹ ق٫ظ

    بسیار جالب متشکرم از راهنمایی شماها در باب استرس من شماره بیست را به جای پنچ باتشکر از عزیزیان بسیار عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…