بهترین مقصد برای تفریح نیم‌روزی در تهران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک آب و آتش در سال 1388 توسط شهردار وقت تهران افتتاح شد و به مرور زمان، بخش‌ها و امکانات بیشتری به آن اضافه شده. این پارک به دلیل داشتن امکانات و فضای زیاد، به یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران تبدیل شده است.
پارک آب و آتش

می‌دانید چرا پارک آب و آتش تهران می‌تواند یک مقصد مناسب برای یک برنامه تفریحی تمام عیار باشد؟ چون که امکانات این پارک به قدری متنوع است که حتی بعد از چندین ساعت وقت گذراندن در آن حوصله‌تان سر نمی‌رود و حتی اگر کودک به همراه‌تان دارید، می‌توانید برای کودک دلبندتان هم تفریحات خوبی پیدا کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

کمی با پارک آب و آتش آشنا شویم

یکی از ویژگی‌های خوب بوستان آب و آتش این است که در ناحیه عباس‌آباد تهران ساخته شده است. برای دوستانی که آشنایی چندانی با مناطق تهران ندارند لازم است بگوییم که این منطقه تقریبا در ناحیه مرکزی تهران قرار دارد و به همین دلیل دسترسی به آن آسان است.

پارک آب و آتش تهران

در پارک آب و آتش چه تفریحاتی می‌توان داشت؟

آمفی‌تئاتر

یکی از اولین مواردی که در بوستان آب و آتش چشم شما را خواهد گرفت، سالن آمفی‌تئاتر آنجا است. علاوه بر فضای بزرگ و سکوهایی که برای این سالن تعبیه شده است، سایه‌بان بزرگی هم روی آن ساخته شده‌است. در صورت آفتابی یا بارانی بودن هوا، باز هم می‌توان از آن استفاده کرد. در زمان‌‌هایی که مراسم یا جشن خاصی در این بخش برگزار نشود، معمولا برای نشستن یا بازی‌های گروهی از آن استفاده می‌شود.

پارک آب و آتش

برج آتش

اگر برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که بعد از غروب آفتاب به بوستان آب و آتش برسید، می‌توانید از منظره زیبای برج‌های آتش هم استفاده کنید. چهار عدد از این برج‌ها وجود دارد که در بخش شرقی پارک آب و آتش ساخته شده‌اند. تماشای منظره فوران آتش از سرشان در شب‌هنگام، حس لذت‌بخش و خاصی دارد.

برج آتش

پل طبیعت، جاذبه منحصربه‌فرد پارک آب و آتش

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که بوستان آب و آتش دارد این است که کنار پل طبیعت است. شاید اصلا این مهم‌ترین ویژگی این پارک باشد؛ چرا که پل طبیعت خودش یکی از شاهکارهای معماری نه تنها در ایران، بلکه در جهان است. در واقع شما با یک تیر چند نشان خواهید زد. جدا از تفریح و گردش، پل طبیعت و اطراف پارک برای عکاسی هم جاهای بسیار خوبی هستند.

پل طبیعت

فانوس دریایی

در بخش دیگری هم از پارک، یک فانوس دریایی بزرگ به رنگ سفید ساخته شده‌است که منظره عجیبی در قلب تهران ایجاد کرده است. اگر شب‌هنگام در این پارک باشید، می‌توانید ببینید که نورپردازی زیبا چقدر توانسته است با رنگ سفیدِ فانوس، ترکیب زیبایی ایجاد کند.

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، تفریحات پارک آب و آتش زیاد است. مثلا فواره‌های آب، پرده‌های فولادین، بازار گل و… همگی از سایر امکانات تفریحی اینجا هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر به تفریحات نزدیک تهران علاقه دارید، برای کمپینگ اطراف تهران کجا برویم را بخوانید.

فانوس دریایی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…