نحوه تقسیم هزینه آسانسور را جدی بگیرید

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیر آسانسور یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که همواره در ساختمان‌های مسکونی پیش می‌آید اما برای حل این مشکل قوانینی وجود دارند.
نحوه تقسیم هزینه آسانسور

آسانسور از جمله بخش‌های مشاء ساختمان محسوب می‌شود که هزینه‌های آن برعهده تمام ساکنان یک ساختمان است. گاهی اوقات این سئوال پیش می‌آید که آیا فردی که ساکن طبقه همکف است، باید هزینه‌های تعمیر آسانسور را پرداخت کند یا خیر؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نحوه تقسیم هزینه آسانسور می‌پردازیم.

ساکنان کدام طبقات ساختمان باید هزینه تعمیر آسانسور را پرداخت کنند؟

بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها، پرداخت هزینه‌های مشترک الزامی است. پرداخت هزینه‌های اضافی که برای تعمیر قسمت‌های مختلف ساختمان در نظر گرفته می‌شود بر عهده تمام اعضای یک ساختمان است.

گاهی اوقات افرادی که ساکن طبقه همکف یا اول هستند با این بهانه که آن‌ها از آسانسور استفاده نمی‌کنند از پرداخت هزینه‌های مرتبط با آسانسور سر باز می‌زنند اما برای پرداخت این هزینه‌ها قوانین متعددی در ساختمان‌ها اجرایی می‌شود.

اگر هزینه‌های آسانسور در شارژ ساختمان لحاظ شود، مالک طبقه اول نمی‌تواند به هیچ عنوان از پرداخت هزینه‌های تعمیر آسانسور خودداری کند. یعنی حتی اگر از آسانسور استفاده‌ای هم ندارد باید هزینه‌های مرتبط با آن را پرداخت کند.

تقسیم هزینه آسانسور

آسانسور یا هر تأسیسات دیگری که در ساختمان نصب شده جزو ساختمان به حساب می‌آید. هزینه‌های تعمیر و نگهداری از آن‌ها به عهده اعضای یک ساختمان است، بر همین اساس نمی‌توان از پرداخت شارژ برای تعمیر قسمتی از ساختمان طفره رفت.

قسمت آخر ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار بگیرد یا نگیرد الزامی است.

اگر هزینه تعمیر ساختمان با هزینه کل شارژ تفاوت داشته باشد و به نوعی تفکیک شده مورد استفاده قرار گیرد، دراین‌صورت ساکن طبقه اول و همکف نیازی به پرداخت پول تعمیر و نگهداری آن ندارد.

قانون تملک آپارتمان

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی در این موضوع، کارت‌های بانکی خود را هرگز اجاره ندهید را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …