چگونه به خودمان افتخار کنیم؟

۷
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرزنش شدن مدام برای اغلب ما اتفاق ناخوشایندی است. اینکه خودمان دائما در حال سرزنش و ایراد گرفتن از خودمان باشیم واقعا حس تنفربرانگیزی است.
چگونه به خود افتخار کنیم

صدای سرزنش درونی ممکن است به مرور زمان ما را به خودتخریبی سوق دهد و عزت نفس ما را از بین ببرد. الزاما بازنده‌بودن و کارها را نصفه‌و‌نیمه رهاکردن باعث احساس سرخوردگی نمی‌شود. گاهی افراد موفق نیز دچار سرخوردگی می‌شوند، چون بسیاری از داشته‌های خود را ناچیز می‌دانند و برای کارهای خود ارزشی قائل نیستند. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه به خود افتخار کنیم.

به منش خود افتخار کنید

با شادی به استقبال هر آنچه که زندگی به شما ارزانی می‌کند، بروید. همین شیوه‌ برخورد، شما را از بقیه متمایز می‌کند. با کسانی که با آن‌ها تعامل دارید، گشاده‌رو و دوستانه رفتار کنید. این ویژگی ساده شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. هرچند حفظ اعتماد به نفس هنگام مواجهه با موقعیت‌های جدید، کار دشواری است اما با این ویژگی می‌توانید به الگوی صبر و بردباری تبدیل شوید.

چگونه به خود افتخار کنیم

به درس‌هایی که از زندگی آموخته‌اید، افتخار کنید

یکی از راه‌ها برای اینکه چگونه به خود افتخار کنیم اینکه ترس از شکست را کنار بگذاریم. با شکست‌ها روبه‌رو شوید، مسئولیت آن‌ها را بپذیرید و مقاومت نشان دهید. پیروزی از آن کسانی است که پس از شکست، دوباره برمی‌خیزند. برای بهترشدن روح و جسم خود باید به نیازهای شخصی‌ خود اهمیت دهید.

برای افزایش خودآگاهی زمانی را به تفکر و تعمق اختصاص دهید. این روش به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نیز از شرایط دیگران داشته باشید.

به دستاوردهای خود افتخار کنید

خط‌ مشی مناسبی را درپیش بگیرید و هرگز دستاوردهای خود را با دیگران مقایسه نکنید. دستاوردهای شما به خودتان تعلق دارند و به همین دلیل شما را به انسان ویژه‌ای تبدیل می‌کنند. کاری پیدا کنید تا به‌وسیله‌ آن خانواده‌ خود را حمایت کنید، چراکه شما عضو کوچکی از جامعه هستید. روحیه ریسک پذیری داشته باشید و به‌دنبال شغلی بگردید که شما را خوشحال کند. فقط از این طریق می‌توانید به زندگی خود معنا ببخشید.

به روابط خود افتخار کنید و با دیگران مهربان باشید

همسر و شریک زندگی خود را بیابید، چراکه زندگی مشترک یکی از راه‌های درک سعادت جاودانه است. هیچ دو نفری شبیه به‌هم نیستند، پس تفاوت‌های شریک زندگی خود را بپذیرید. زمانی را برای همراهی با خانواده صرف کنید.

برای درک بهتر احساسات دیگران باید به گفته‌هایشان به‌خوبی گوش کنید؛ پس مهارت گوش دادن را در خود تقویت کنید و شنونده خوبی باشید.

به عزیزان‌تان بگویید که دوست‌شان دارید تا ببینید قلب شما مالامال از عشق به آن‌ها است. به کسی که دوستش دارید زنگ بزنید یا به ملاقاتش بروید، شاید دیگر فرصت دوباره‌ای وجود نداشته باشد.

چگونه به خود افتخار کنیم

به تصمیمات مالی خود افتخار کنید

مقدار چشمگیری پول برای نیازهای آینده خود پس انداز کنید. تلاش کنید میزان بدهی کمتری داشته باشید. بدهی کم نشانه‌ سبک زندگی سالم‌تر است. به‌اندازه‌ توان مالی خود خرید کنید. خانه یا ملکی بخرید که مالکیت آن تمام‌وکمال از آن شما باشد و میراثی برای خانواده‌تان محسوب شود. قبل از سرمایه گذاری در بورس و تجارت، دانش و اطلاعات کامل داشته باشید. اگر به این دست مطالب علاقه دارید به مطلب ۸ عادت مخربی که خلاقیت را نابود می‌کنند سر بزنید.

به بدن خود افتخار کنید

بدن خود را دوست داشته باشید و برای سلامتی بیشتر، سبک زندگی بهتری را انتخاب کنید. در یک مسابقه‌ دو شرکت کنید. با این کار می‌توانید هم توان فیزیکی خود را محک بزنید و هم برای آزمایش‌های دیگر زندگی خود را آماده کنید. ورزش کنید. یکی از فواید ورزش این است که می‌تواند شما را ده سال جوان‌تر نشان دهد و زندگی سالم‌تری برای شما به‌ارمغان بیاورد.

به بدن خود افتخار کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکارهایی که اضطراب را از شما دور می‌کند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. سارا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. حسام

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۳۶ ب٫ظ

    واقعا سخته در کنار افرادی باشی که افکار خراب دارند هم به خودشون آسیب میزنند و هم به بقیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      واقعا بودن کنار این افراد سخت است اما می‌توان با آگاهی بر خود اثرات رفتار آن‌ها را کم کرد.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…