این وسایل خانه شما را سنتی و جذاب می‌کنند

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال ایجاد حس صمیمیت در خانه خود هستید استفاده از دکوراسیون سنتی منزل راهکار مناسبی در جهت دستیابی به این هدف خواهد بود.
chideman این وسایل خانه شما را سنتی و جذاب می‌کنند

از طریق اجرای دکوراسیون سنتی منزل در خانه خود می‌توانید فضای خانه را بسیار دلنشین و راحت جلوه دهید و از سبک‌‌های رسمی و مدرن دور باشید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی سبک دکوراسیون سنتی در منزل می‌پردازیم.

تخت‌های سنتی

از جمله ساده‌ترین روش‌هایی که از طریق آن می‌توان حال و هوای سنتی و قدیمی در فضای یک خانه ایجاد کرد استفاده‌ کردن از تخت سنتی است. شما با استفاده از ست کامل یا یک نیم‌ست سنتی می‌توانید فضای نشیمن خانه خود را به مکانی دنج و راحت تبدیل کنید. چنانچه این ایده در نظر شما جالب باشد می‌توانید به جای استفاده از مبلمان و میزهای ناهارخوری معمولی از وجود این تخت‌های سنتی برای اجرای دکوراسیون سنتی منزل در خانه خود بهره‌مند شوید.

اگر به هر دلیل امکان اجرای چنین ایده‌ای را در منزل خود نداشته باشید می‌توانید فقط از یک تخت سنتی در یک گوشه از خانه خود به‌طور مثال در راهروی ورودی منزل استفاده نمایید.

سبک دکوراسیون سنتی در منزل

پشتی

در گذشته پشتی و مخده برای ایجاد مکانی راحت به‌منظور نشستن استفاده می‌شد اما در حال حاضر می‌توان از این وسایل به‌عنوان نمادهایی جهت اجرای سبک سنتی در منازل استفاده نمود. قرمز لاکی و آبی فیروزه‌ای از جمله رنگ‌های رایج در دکوراسیون سنتی منزل هستند که به‌خوبی یادآور فضای سنتی با ترکیبی کاملا ایرانی هستند.

سبک دکوراسیون سنتی در منزل

دکوراسیون سنتی منزل با گل و گیاه

یکی از مواردی که می‌بایست در زمان اجرای دکوراسیون سنتی منزل خود توجه کافی به آن داشته باشید تزئین منزل با استفاده از انواع گل‌ها و گیاهان است. چنانچه به علت زندگی آپارتمانی برای تزئین منزل با استفاده از گل و گیاه محدودیت دارید می‌توانید از گل‌های آپارتمانی که مقاومت بالایی دارند برای آراستن خانه خود استفاده نمایید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این گلدان‌ها خانه شما را دیدنی می‌کنند سر بزنید.

دکوراسیون سنتی منزل با آب‌نما

حوض به‌عنوان قلب فیروزه‌ای یک خانه از جمله اصلی‌ترین نشانه‌های معماری سنتی کشورمان است که در تمام خانه‌های قدیمی ایرانی موجود بوده است. شما می‌توانید برای داشتن خانه‌ای به سبک سنتی و با الهام‌گرفتن از حوض‌های قدیمی در فضای داخلی منزل خود از وجود آب‌نماهایی بهره ببرید که از ظاهری سنتی برخوردار هستند.

دکوراسیون سنتی منزل با آب‌نما

کرسی

کرسی در گذشته نه تنها به‌عنوان وسیله‌ای گرمایشی در خانه‌های قدیمی به کار می‌رفته است بلکه همچنین وجود این وسیله در منازل بهانه‌ای به‌منظور جمع‌شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر بوده و از این جهت سبب ایجاد صفا و صمیمیت بیشتر در بین افراد می‌شده است.

کرسی

دکوراسیون سنتی منزل با فرش چهل‌تکه

به جای استفاده از چند فرش در فضای خانه خود پیشنهاد می‌شود ریسک کنید و به کمک قیچی، فرش‌ها را به‌شکل تکه‌هایی نامساوی برش دهید و تقسیم کنید. سپس می‌توانید به فرش‌بافی نزدیک محل سکونت خود بروید و درخواست کنید تکه‌های فرش را در ابعاد گوناگون به‌طور مثال شش‌متری، نه‌متری یا دوازده‌متری برای شما تکه‌دوزی نمایند.

دکوراسیون سنتی منزل با فرش و گلیم

همان‌طور که شما نیز به‌خوبی می‌دانید فرش به‌عنوان عنصر اصلی در طراحی و دکوراسیون خانه‌های ما ایرانیان شناخته می‌شود. فرش علاوه بر این که در دکوراسیون خانه‌های قدیمی کاربرد فراوانی داشته است در دوران کنونی نیز نقشی مهم و حضوری پررنگ در دکوراسیون خانه‌های مدرن ایرانی از خود نشان می‌دهد.

دکوراسیون سنتی منزل با فرش و گلیم

پیشنهاد مطالعه: مطلب لوکس‌ترین پرده‌ها برای دکور خانه شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…