امکان زندگی و حیات در سیاره‌ای فرا خورشیدی!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ستاره شناسان نوع جدیدی از یک سیاره‌ را شناسایی کردند که ممکن است قابلیت حیات و سکونت داشته باشد.
حیات در سیاره

کره زمین تنها مدل کاربردی ما از جهان قابل سکونت بوده و بنابراین منطقی است که ستاره شناسان به یافتن شواهدی از موجودات فرازمینی در سیارات فراخورشیدی شبیه زمین امیدوار باشند. اندازه کره زمین، ترکیب شیمیایی، درجه حرارت و موقعیت آن در منظومه شمسی این کره خاکی را قابل سکونت کرده است. مجله دلتا امکان وجود حیات در سیاره Hycean را در این مطلب بررسی می‌کند.

سیاره Hycean

همانطور که تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Astrophysical (موسسه علوم فضایی) نشان می‌دهد، یک سیاره جدید، با نام Hycean نیز می‌تواند قابل سکونت باشد. این نوع سیاره دارای اقیانوس بزرگ و بسیار گرم و همینطور اتمسفر‌های پر از هیدروژن بوده و از اقیانوس‌های گسترده‌ای پوشیده شده است. این مقاله جدید نظریه پردازی می‌کند که سیاره Hycean به طور بالقوه قابل سکونت است و زندگی میکروبی یا حتی اشکال پیچیده‌تری از زندگی، در اقیانوس در آن‌وجود دارد.

حیات در سیاره دیگر

سیاره‌ای برای زندگی

مدهسودان محقق و ستاره شناس، اصطلاح Hycean را ابداع کرد که ترکیب کلمات هیدروژن و اقیانوس است. این ستاره شناس هنگام مطالعه یک مینی نپتون قابل سکونت به نام K2-18b به این ایده رسید. مدهسودان و همکارانش با توجه به شرایط مشاهده شده در این سیاره فراخورشیدی، تحقیق گسترده تری را برای کشف قابلیت سکونت مینی نپتون‌ها به طور کلی یا حداقل یک زیرگونه خاص از مینی نپتون‌ها آغاز کردند.

حیات در سیاره Hycean

خصوصیات سیاره جدید چیست؟

براساس مطالعات مدهسودان ، سیاره فراخورشیدی قابل سکونت می‌تواند تا ۲.۶ برابر اندازه زمین باشد و دمای هوا ۳۹۲ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) دارد. مدهسودان در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی‌های موجود باعث قابل سکونت شدن این سیاره جدید شده است؟ گفت: وجود آب مایع، وجود فشار و درجه حرارت هوا شبیه به زمین در سطح اقیانوس و هیدروژن، جو غنی که هم شرایط مورد نیاز سطح و هم محافظت در برابر اشعه‌های مضر را فراهم می‌کند، این سیاره را قابل سکونت کرده است.

آزمایش فرضیه سیاره Hycean

او معتقد است که سیاره فراخورشیدی Hycean دارای قابلیت سکونت است. از نظر او، سیارات فراخورشیدی دارای ویژگی‌های شیمیایی لازم برای تخم ریزی و حفظ حیات میکروبی هستند. همچنین سیارات Hycean باید مقدار زیادی آب، تابش و مولکول‌های اساسی در جو داشته باشند. فرضیه ارائه شده قابل آزمایش است. اگر اسکن‌های طیف سنجی از مناطق Hycean هیچ اثری از امضای زیستی پیشنهادی به دست نیاورند، به احتمال زیاد نشانه این است که این سیارات فراخورشیدی، مرده و سیاره‌هایی غیر مهمان نواز هستند. اما اگر این امضای زیستی در مشاهدات دانشمندان ظاهر شود، این یک داستان کاملا متفاوت و یک نتیجه شگفت انگیز است.

خصوصیات سیاره جدید چیست؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب دلیل رقص نورهای آسمان شمالی چیست؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…