باورنکردنی اما واقعی، پرورش گیاه در خاک ماه

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشف جدیدی که زندگی بشر را متحول می‌کند. به گفته دانشمندان، آن‌ها برای اولین بار توانستند گیاهانی را در خاک ماه کشت کنند.
کاشت گیاه در خاک ماه

دانشمندان دانشگاه فلوریدا برای اولین بار توانستند گیاهی را در خاک ماه با موفقیت کشت کنند. این دستاورد می‌تواند پیامد‌های مهمی برای ماموریت‌های فضایی طولانی مدت آینده داشته باشد. زیرا فضانوردان می‌توانند به منبع غذایی برای خود دسترسی پیدا کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نتایج تحقیقات کاشت گیاه در خاک ماه می‌پردازیم.

شروع کار

دانشمندان راب فرل و آنا لیزا پل، صفحاتی را با خاک قمری و خاک‌های کنترلی پر کرد‌ند تا گیاهان بتوانند در زیر نور‌های LED رشد کنند. در آن زمان، دانشمندان نمی‌دانستند که واکنش این دانه‌ها در خاک ماه چگونه است و آیا جوانه می‌زنند یا خیر.
این دو دانشمند برای انجام این آزمایش، ناسا را متقاعد کردند که نمونه‌هایی از سنگ سنگی قمری جمع‌آوری‌شده را به آن‌ها قرض دهد. این نمونه‌ها از مکان‌های مختلف روی ماه در طی سه ماموریت آپولو جمع‌آوری‌شده بود. سپس آن‌ها دانه‌های گیاه مقاوم آرابیدوپسیس را در نمونه‌های کوچک سنگ قمری خالی از مواد مغذی قراردادند و منتظر اتفاقات آن ماندند.

نتیجه ازمایش کاشت گیاه در خاک ماه

نتیجه شگفت‌انگیز آزمایش بعد از ۶ روز!

باگذشت تنها دو روز، شاخه‌های سبز رنگ شروع به‌ظاهر شدن کردند. بااین‌حال، حدود روز ششم، مشخص شد که این گیاهان نسبت به زمانی که در خاک زمین رشد می‌کردند یا مانند گیاهانی که در یک شبیه‌ساز ساخته‌شده کشت می‌شدند، متفاوت بودند. به‌عنوان‌مثال، گیاهان موجود در سنگ قمری رشد کندتر و ریشه‌های کوتاه‌تری داشتند و برخی از آن‌ها دارای برگ‌های کوتاه‌قد بودند که رنگ‌دانه‌های مایل به قرمز از خود نشان دادند.

تحقیقات کاشت گیاه در خاک ماه

بررسی ژنتیک گیاهان

باگذشت ۲۰ روز، قبل از شروع گلدهی گیاهان، تیم تحقیقات، گیاهان را از محل کشت برداشتند، آن‌ها را آسیاب کرد و RNA (ریبونوکلئیک اسید)، را مورد مطالعه قراردادند. نتایج تائید کرد که گیاهان مشابه به نحوه رشد گیاه آرابیدوپسیس در محیط‌های خشن، مانند خاک بانمک فراوان یا فلزات سنگین، واکنش نشان داده‌اند. این تیم اکنون قصد دارد از همان سنگ قمری برای کاشت بذر‌های بیشتری استفاده کند تا دریابد که آیا گیاهان اصلی تاثیری بر مواد ماه داشته‌اند یا خیر.

بررسی ژنتیک گیاهان

رشد گیاهان را در خاک قمری

این مطالعه در حالی انجام می‌شود که ناسا برنامه آرتمیس را پیش می‌برد. ناسا در برنامه خود قصد دارد انسان‌ها را برای اولین بار پس از ماموریت‌های آپولو به سطح ماه بازگرداند. بیل نلسون، رئیس ناسا می‌گوید، این تحقیق برای اهداف بلندمدت اکتشاف انسانی ناسا حیاتی است، زیرا باید از منابع موجود در ماه و مریخ برای توسعه منابع غذایی فضانوردان آینده که در اعماق فضا زندگی و کار می‌کنند، استفاده کنیم.

تلاش ناسا برای گسترش کشاورزی در فضا

این تحقیق بنیادی رشد گیاه، نمونه‌ای کلیدی از نحوه کار ناسا برای باز کردن نوآوری‌های کشاورزی است که می‌تواند به ما در درک چگونگی غلبه بر شرایط استرس‌زا در مناطق کم‌غذایی در زمین کمک کند. فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی روش‌هایی را برای رشد گیاهان خوراکی در ماهواره‌های قابل سکونت، با سبزی‌های برگ‌دار با موفقیت، آزمایش کرده‌اند.

تلاش ناسا برای گسترش کشاورزی در فضا

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا مریخ دارای ساکنین باستانی بوده است؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  4. مهرداد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…