۷ بیماری که باعث افزایش وزن بی‌دلیل می‌شوند!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش بی‌دلیل وزن ممکن است نشانه یک بیماری باشد. اما کدام بیماری جلوی کاهش وزن شما را گرفته است.
افزایش وزن بی دلیل

اگر غذا‌ی سالم می‌خورید و به طور منظم ورزش می‌کنید، اما علی‌رغم تلاش‌های مثبت برای حفظ وزن، هنوز هم وزن‌تان بالا می‌رود، افزایش وزن بی دلیل ممکن است نشانه یک بیماری باشد، ۷ بیماری و اختلالی که می‌توانند سبب بالا رفتن وزن شوند را در این مطلب مجله دلتا خواهید خواند.

افزایش وزن بی دلیل با مشکلات تیروئید

از علائم کم کاری تیروئید می‌توان به انرژی کم یا خستگی، یبوست، خشکی پوست و ریزش مو اشاره کرد، البته در برخی از موارد ممکن است افراد دچار کم کاری تیروئید بوده و مقدار ناچیزی از هورمون‌های مورد نیاز بدن برای متابولیسم را تولید کند.

مشکل تیروئید

اختلال غدد درون‌ریز

چرخه قاعدگی غیرطبیعی باعث اختلال در غدد درون‌ریز به نام سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) می شود، این بیماری در زنان سنین باروری شایع است، البته لازم بذکر است این بیماری در افراد چاق بیشتر مشهود است.

پیش دیابت، علت افزایش وزن بی دلیل

اگر بدن افراد به انسولین مقاوم شده ممکن است آن‌ها به بیماری پیش‌دیابت مبتلا شده باشند، مقاومت به انسولین می‌تواند منجر به افزایش وزن بیش از حد به ویژه در ناحیه دور کمر شود.

پیش دیابت، افزایش وزن بی‌دلیل

رشد بیش از حد باکتری

با‌کتری‌های روده به هضم غذا کمک می‌کنند، اما هنگامی که عدم تعادل باکتریایی وجود داشته باشد مشکلاتی در رشد بیش از اندازه باکتری کوچک روده (SIBO) پدیدار می‌شود و ممکن است در ادامه مشکلاتی همانند نفخ، گاز، اسهال یا یبوست و افزایش وزن را تجربه کنید.

افزایش سطح کورتیزول و بالا رفتن وزن

استرس می‌تواند کورتیزول اضافی در بدن ایجاد کند. جدای از افزایش وزن، دچار حملات اضطرابی، افسردگی و احساس خستگی شدید می‌شوید.

افزایش سطح کورتیزول

افزایش وزن بی دلیل با نداشتن خواب راحت

زمانی‌که خواب راحت نداشته باشید بدن احساس خستگی می‌کند و البته نیاز به انرژی پیدا می‌کند. بنابراین خواب نامناسب می‌تواند هورمون‌هایی ایجاد کند که باعث گرسنگی افراد می‌شوند.

داروها و تداخل دارویی

یکی از دلایل افزایش وزن بی دلیل داروهایی است که مصرف می‌کنید. برخی دارو‌ها می‌توانند تولید آنزیم را در بدن مختل کنند، احتباس آب و افزایش وزن از اختلالات مصرف داروها هستند. اگر به دنبال افزایش سرع چربی سوزی هستید مطلب ترکیب جادویی و راحتی که چربی‌سوزی را بالا می‌برد را از دست ندهید.

علت افزایش بی دلیل وزن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب پروتئین آب پنیر با خواصی معجزه‌آسا در سلامتی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    سپاس عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…