سفری که میزبان آن ارواح هستند

۸
24
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظر شما در مورد بازدید از یک جاذبه گردشگری ترسناک اما متفاوت چیست؟ جایی که اصلا انتظارش را ندارید، مکانی مذهبی که با حضور ارواح پر شده است.
ترسناک ترین کلیسای جهان

تاکنون از مکان‌های ترسناک بسیاری با شما سخن گفتیم. این بار و در سفری متفاوت، به جایی خواهیم رفت که اصلا انتظار تجربه ترس را نداریم. جایی که در بسیاری از نمونه‌های آثار ژانر وحشت، مکانی امن را در اختیار افراد هراسان از نیروهای اهریمنی قرار می‌دهد. خادمان این مکان به دنبال کمک به انسان‌های درمانده از تجربه پدیده‌های عجیب و ماورایی هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با هم به ترسناک ترین کلیسای جهان برویم.

مراسم تدفین در ترسناک ترین کلیسای جهان

همه‌چیز به اجرای یک مراسم تدفین در سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد؛ زمانی که شانه‌های خسته کلیسای «سنت جورج» تاب تحمل سقف آن را نداشت و بالاخره بام ساختمان فرو ریخت. در آن روز ساکنان محلی شاهد یکی از بدترین کابوس‌های خود بودند و به سرعت ساختمان را ترک کردند.

ترسناک ترین کلیسا

مرمت کلیسا

«ژاکوب هادراوا» (Jakub Hadrava) به دنبال مرمت و احیای مجدد این مکان مذهبی قرن چهاردهمی بود. جایی که چه از بُعد دینی و چه تاریخی، مکانی ارزشمند و نیازمند حفظ و حراست به‌شمار می‌رفت. با راهکار این هنرمند در عین کمک به کلیسا، آن را به یکی از ترسناک‌ترین نمونه‌های نوع خود بدل کرد. جایی که قدم گذاشتن در آن و نشستن و دعا خواندن، نیازمند دل و جرئتی فراوان بود. این مکان شایسته انتخاب شدن به عنوان یکی از مقاصد گردشگری وحشت شد.

کلیسای وحشت چک

اشباح ترسناک

آقای هاردراوا یک‌سری پیکره‌های شبح‌وار را مهمان کلیسا کرده و آن‌ها را جابه‌جا در میان نیمکت‌های صحن کلیسا نشانده است، گویی که این ارواح در حال نیایش هستند. حضور این ارواح سفیدپوش اتمسفری عجیب را به محیط بخشیده است. جایی که همه‌چیز متفاوت‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داریم.

کلیسای سنت جورج

جاذبه گردشگری مدرن

اما دستاورد این هنرمند شاید فضایی ترسناک و رعب‌آور را بر محیط این کلیسای در حال تخریب حاکم کرده باشد، اما مزیت‌های خود را داشته و امتیازات خاصی را نصیب این بنای باستانی کرده است. واقعیت این است که از زمان اضافه شدن این اثر هنری، این کلیسا به شکلی عجیب در جذب بازدیدکننده و گردشگر موفق عمل کرده است. در حال حاضر گردشگران بسیاری از کشورهایی همچون برزیل، استرالیا، روسیه، انگلستان و آلمان، برای بازدید از آن رنج سفر را تحمل می‌کنند.

اگر به مطالب گردشگری وحشت علاقه دارید، مطلب قبرستان جن‌ها، مکانی مخوف در چابهار را بخوانید.

ترسناک ترین کلیسای جهان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری، عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۲ ب٫ظ

  3. سعید آبدار

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    سلام..،
    برام خیلی جالب و جذاب بود اما توی متن اصلاً اشاره ای به محل کلیسای سنت جورج نشده بود و مشخص نیست متعلق به کدام کشور است. متشکرم/–

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      ممنون که متن را با دقت خوندید دوست عزیز. این کلیسا در کشور چک قرار دارد.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      ممنون که همراه مجله ما هستید

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۱۰ ق٫ظ

    اصلا جالب نبود. کجاش ترسناکه. االااقل بگن. اونا که نمی‌دونم زیر سقف ریخته کشته شدن. ارواحشون هست. بجایی برای ترس هست. اما مجسمه نماد اونهاس. بازم ی حرفیه. مکانهای وحشت. تو هر مکانی صاحبان غیر جسمانی میتونن باشه مثل ارواح ادما. ووو

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…