چرا صبح‌ها کمردرد داریم؟

۶
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گردن و کمردرد یکی از رایج‌ترین درد‌هایی است که افراد در زندگی خود آن‌ها را تجربه می‌کنند.
درد کمر و گردن هنگام صبح

در اکثر مواقع کسی به این موضوع توجه نمی‌کند که دلیل اصلی دردهایی مثل کمردرد، وضعیت بدخواب است. علت و راهکارهای درد کمر و گردن هنگام صبح را در ادامه خواهید خواند. با مجله دلتا همراه باشید.

اهمیت نوع خوابیدن

بسیاری از ما به نحوه خوابیدن خود فکر نمی‌کنیم. ما فقط به رختخواب می‌رویم و یک موقعیت راحت پیدا می‌کنیم. با این‌حال، خوابیدن به پهلو، پشت یا شکم، همه وضعیت‌ها بر سلامت شما تاثیر زیادی می‌گذارد. همچنین وضعیت خواب نقش کلیدی در خروپف، رفلکس اسید معده، سوزش سر دل، آپنه خواب و حتی چین‌وچروک دارد.
برخی از موقعیت‌های خواب هستند که فشار بیشتری به گردن، شانه‌ها، باسن و کمر وارد می‌کنند. همگی آن‌ها می‌توانند باعث کمردرد و گردن درد شوند. موقعیت‌هایی برای خوابیدن وجود دارند که می‌توانند درد کمر و گردن شما را بدتر کنند.

درد کمر و گردن هنگام صبح ، بد خوابیدن

دراز کشیدن روی شکم

اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، فورا آن را متوقف کنید. این وضعیت می‌تواند به کمر و گردن آسیب برساند. می‌تواند کمردرد را افزایش دهد و گردن را بپیچاند؛ اما اگر می‌خواهید روی شکم بخوابید، به‌سادگی یک بالشت زیر شکم یا لگن خود قرار دهید تا کمردرد تسکین یابد، یا از آن جلوگیری شود.

دراز کشیدن در وضعیت جنینی

این حالت خوابیدن موردعلاقه افرادی است که به پهلو می‌خوابند؛ اما کسانی که از کمردرد و گردن درد رنج می‌برند باید از این وضعیت اجتناب کنند. زمانی که به پهلو دراز می‌کشید و زانو‌های خود را به سمت سینه می‌آورید، یعنی در وضعیت جنینی می‌خوابید.
خوابیدن در وضعیت جنینی می‌تواند پشت و گردن شما را در حالت قوس‌دار در هنگام خواب قرار دهد. همچنین باعث تنش عضلانی در هنگام خواب شود. اگر همچنان در این حالت می‌خوابید، دست خود را زیر بالشت تا کنید و سرخود را در این حالت نگه‌دارید.

 

دلیل درد کمر و گردن هنگام صبح

به پشت دراز بکشید

اگر از درد کمر و گردن رنج می‌برید و می‌خواهید آن‌ها را مدیریت کنید، باید به پشت دراز بکشید. این حالت وزن را روی ستون فقرات به‌طور مساوی توزیع می‌کند و بنابراین بهترین وضعیت برای سلامت ستون فقرات شما در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا کمر صاف می‌ماند. این کار باعث کاهش فشار روی دیسک می‌شود و درنتیجه از درد گردن و کمر جلوگیری می‌شود.
این حالت رفلکس اسید را کاهش می‌دهد و چین‌وچروک صورت را به حداقل می‌رساند. می‌توانید برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات زیر زانو بالشت قرار دهید.

به پهلو خوابیدن

می‌توانید به پهلو بخوابید و پاهایتان را کمی خم کرده، دست‌های‌ خود را دراز کرده و سرتان را کمی خارج از مرکز قرار دهید. این وضعیت خوابیدن می‌تواند برای مقابله با کمردرد مفید باشد. از یک بالشت ضخیم برای حمایت از سر خود استفاده کنید زیرا باید انحنای طبیعی گردن را حفظ کنید. این وضعیت خوابیدن می‌تواند از خروپف نیز جلوگیری کند. سعی کنید هرچند ساعت یک‌بار پهلو را عوض کنید تا از درد کمر و گردن جلوگیری کنید. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید مطلب بهترین درمان‌های خانگی مسمومیت غذایی را بخوانید.

دلایل درد کمر و گردن هنگام صبح

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فوایدی از سیب که هرگز درباره‌ آن‌ها نشنیده‌اید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  5. بهرام دامن پاک

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۵ ب٫ظ

    خوبه بد نبود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…