پدیده باورنکردنی شب‌هایی به روشنی روز

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از پدیده شب‌های سفید روسیه که یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور است چه می‌دانید؟
پدیده شب های سفید

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی روسیه، پدیده شب های سفید که برخی به آن شب‌های روشن روسیه می‌گویند است که هرسال گردشگران زیادی را از دورترین نقاط دنیا به سمت خود می‌کشاند. شب های سفید روسیه را در بیشتر شهرهای این کشور به‌خصوص در سن پترزبورگ می‌توانید مشاهده کنید. همراه مجله دلتا باشید تا با پدیده شب های سفید بیشتر آشنا شوید.

علت پدیده شب های سفید

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت‌انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می‌شود تا در یک‌ زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد درنتیجه هوا روشن باقی می‌ماند.

پدیده شب های سفید روسیه

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

پدیده شب های سفید روسیه در اوایل خردادماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می‌دهد. بهترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شب های سفید روسیه از ۲۱ خردادماه تا ۱۱ تیرماه است تا تجربه‌ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

تماشای پدیده شب های سفید روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است اما بهترین انتخاب شب های سفید سن‌پترزبورگ است. این‌که در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک جاذبه بسیار جالب است و گردشگران تور سن‌پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می‌کنند در شب نیز به گردش و گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه می‌پردازند.

سنت پترزبورگ و گردش در این شهر

فستیوال شب های سفید سن‌پترزبورگ

هرسال حدود ۴ میلیون گردشگر برای دیدن این پدیده روسیه به این کشور سفر می‌کنند. همچنین در این ایام، فستیوال شب‌های روشن روسیه نیز برگزار می‌شود. این جشنواره با برنامه‌های شاد و مفرح و جذاب مانند جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف، نورپردازی‌های دیدنی، آتش‌بازی، نمایش‌های گوناگون، جشنواره‌های موسیقی، رقص‌های محلی و بومی روسیه و به‌خصوص با رقص باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.

فستیوال شب های سفید سن‌پترزبورگ

تاثیر پدیده‌ شب های سفید روسیه بر زندگی مردم چیست؟

پدیده شب های سفید روسیه بسیار زیبا است اما تاثیرات منفی آن را بر زندگی مردم شهر نباید نادیده گرفته‌شود. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم‌خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می‌کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در پدیده شب های سفید سن‌پترزبورگ، به پیاده‌روی‌های طولانی در خیابان‌های خلوت شهر بپردازند.

جاذبه روسیه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این خوراکی‌ها را اشتباه نگه‌می‌دارید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…