این کار آشپزخانه شما را زیبا و جذاب می‌کند

۳
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا دوست دارید تغییرات زیبایی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
کاشی بین کابینتی در دکور آشپزخانه

کاشی از جمله مصالحی است که از گذشته­‌ تا به امروز نقش مهمی در خانه‌های ایرانی داشته و ویژگی‌­ها و مزایای آن باعث شده است که هنوز هم طرفداران خود را داشته باشد.  یکی از موارد مصرف کاشی در منزل و در آشپزخانه به‌عنوان بین کابینتی است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی کاشی بین کابینتی در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

کاشی بین کابینتی در دکور آشپزخانه ، بهترین انتخاب کدام است؟

از بین همه مصالح کاشی بین­ کابینتی با ویژگی­‌های مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، تنوع طرح و نقش و رنگ، قابلیت شستشوی راحت و غیره انتخاب بسیاری از افراد است.

کاشی بین کابینتی در دکور آشپزخانه

انتخاب رنگ کاشی بین­ کابینتی

اولین ویژگی که در کاشی بین­‌ کابینتی آشپزخانه به چشم می­‌خورد رنگ آن است. رنگ کاشی بین کابینتی با توجه به رنگ وسایل دیگر مخصوصا کابینت‌ها تعیین می‌­شود. اگر کابینت­‌های رنگ روشن دارید، کاشی بین کابینتی با رنگ متفاوت و پررنگ­‌تر جذاب­‌تر است. ولی اگر کابینت‌های شما رنگ تیره دارد یا طرح‌‌دار است. بهتر است فضای بین­ کابینت­‌ها رنگ روشن­‌تر داشته باشد و ترجیحا ساده باشد. اگر تنالیته‌های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه شاد و براق هستند، می‌توانید کاشی بین­ کابینتی با رنگ­‌های خنثی تهیه کنید تا مانند یک پس زمینه برای دکور فضا باشد.

طرح ­های کاشی بین­ کابینتی

کاشی بین­ کابینتی تنوع زیادی دارد؛ از کاشی بین­ کابینتی ساده و تک رنگ گرفته، تا کاشی­‌هایی طرح­‌دار و با فرم متفاوت. قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که بین طرح و رنگ وسایل مختلف آشپزخانه باید هماهنگی وجود داشته باشد تا کل دکوراسیون آشپزخانه یکپارچه و منسجم باشد. کاشی­‌های طرح‌دار برای آشپزخانه‌ای با کابینت‌­های ساده، جذاب به‌نظر می‌رسد. هرچند ممکن است شما بخواهید بین کابینت­‌های ساده، کاشی­‌هایی ساده و بدون طرح داشته باشید. انواع کاشی بین ­کابینتی می‌­تواند در طرح­‌های کاشی تک رنگ، کاشی با طرح­‌های هندسی، کاشی گل‌دار، کاشی بین­ کابینتی ساده، کاشی با نقوش اسپانیایی، کاشی شش ضلعی، کاشی­‌های باریک، کاشی بین­ کابینتی سه ­بعدی، نقوش منحنی و غیره تولید شوند.

کاشی بین کابینتی در دکور آشپزخانه

سبک طراحی کاشی بین­ کابینتی

اگر از جمله افرادی هستید که به سبک دکوراسیون فضاها اهمیت می­‌دهید، لازم است در طراحی دکوراسیون آشپزخانه همه اجزا و جزئیات را مدنظر قرار دهید. اگر دکوراسیون آشپزخانه­­ مدرن را می‌­پسندید، کاشی بین کابینتی مات یا براق به رنگ خنثی می‌­تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر آشپزخانه‌­ای کلاسیک با کابینت­‌های ممبران دارید، کاشی بین کابینتی سفید و طلایی که نقوش ساده و ظریفی دارد، ترکیب جالبی ایجاد می­‌کند. با توجه به نوع دکوراسیون، انواع کاشی­‌های زیر می­‌تواند انتخاب شما باشد:

  • کاشی بین ­کابینتی مدرن
  • کاشی بین­ کابینتی کلاسیک
  • کاشی بین کابینتی ممبران
  • کاشی بین­ کابینتی اسپانیایی

سایز کاشی بین­ کابینتی

کاشی‌­های بین­ کابینتی می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. برخی از انواع کاشی بین­ کابینتی چسبی، ابعاد کوچک‌تری دارند و در کنار هم صفحه شطرنجی یکدست و جذابی را می‌سازند. با توجه به اینکه فضای بین کابینت­‌ها چه ابعادی دارد؛ می‌توانید کاشی متناسب با آن را انتخاب کنید. احتمالا کاشی با ابعاد بزرگ برای یک فضای بین­ کابینت کوچک جذاب نخواهد بود. پس مقیاس فضا را دست کم نگیرید. برای اینکه آشپزخانه خود را زیبا کنید به مطلب چگونه لکه های سخت روغن را از روی کابینت‌ها پاک کنیم؟ سر بزنید.

کاشی بین­ کابینتی مات یا براق

یکی دیگر از ویژگی­‌های کاشی بین­ کابینتی که در انتخاب کاشی باید به آن توجه کرد، براق یا مات بودن است. کاشی بین­ کابینتی براق می‌تواند یک فضای تمیز و زیبا را در آشپزخانه متجلی کند و کاشی بین­ کابینتی مات، به شیک کردن فضای بین ­کابینتی کمک می­‌کند. بین کابینتی‌های مات برای آشپزخانه­‌های پرنور و روشن مناسب است. کاشی مات آلودگی را کمتر نشان می­‌دهد در نتیجه ممکن است دیرتر به سراغ تمیز کردن آن بروید. در نتیجه کارتان کمی سخت‌­تر می‌­شود. کاشی بین کابینتی براق برای آشپزخانه کوچک مناسب است و تمیز کردن آن راحت­‌تر است.

کاشی بین­ کابینتی مات یا براق

نوع نصب کاشی بین­ کابینتی

ممکن است برای برخی از افراد، نصب کاشی بین کابینتی کاری سخت به‌نظر برسد. کاشی­‌های بین کابینت ممکن است در نوع نصب هم متفاوت باشند، برخی از انواع کاشی با استفاده از ملات نصب می­‌شوند و برخی از آن‌ها کاشی بین کابینتی چسبی هستند که برای نصبشان از چسب مخصوص استفاده می‌­شود. اگر این موضوع برایتان اهمیت زیادی دارد باید هنگام خرید به آن توجه کنید.

نوع نصب کاشی بین­ کابینتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این کار مبلمان کهنه خود را نو کنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…