با این ۳ ماسک خانگی، دیگر نگران جای جوش‌ نباشید

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان جای جوش یکی از مسائلی است که بیشتر ما در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شویم.
چند ماسک خانگی ضد جوش

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که جای جوش صورت باعث اذیت و آزار آن‌ها می‌شود و در بسیاری از اوقات اعتماد به نفس آن‌ها را کاهش می‌دهد همراه ما در این مطلب از مجله دلتا باشید تا چند ماسک خانگی ضد جوش را به شما معرفی کنیم.

روش اول: ماسک پوست پرتقال

ماسک پوست پرتقال یکی از روش‌های درمان خانگی جای جوش است. پوست پرتقال سرشار از اسید سیتریک است که به روشن شدن لکه‌ها و رنگ پوست کمک می‌کند. برای تهیه ماسک پرتقال جهت درمان جای جوش صورت به مواد زیر نیاز داریم:

  • پوست پرتقال رنده شده یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک خانگی پوست پرتقال برای درمان جای جوش صورت

مقدار مساوی از پوست پرتقال رنده شده را با عسل مخلوط کرده و به شکل خمیری در آورید. خمیره ترکیب شده را به خوبی روی نواحی لکه دار ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست شما باقی بماند، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. می‌توانید این کار را به طور مداوم هر روز انجام دهید تا لکه‌های روی پوست شما کمرنگ شود.

ماسک ضد جوش

روش دوم: روغن نارگیل

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی جای جوش استفاده منظم از روغن نارگیل است. خواص بی‌نظیر روغن نارگیل که برای انواع مختلف بیماری‌های پوستی خواص ضدالتهابی و ضد باکتری دارد، یک راه مطمئن برای درمان خانگی جای جوش است. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های E ، K و آنتی اکسیدان است که به رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

برای درمان خانگی جای جوش به کمک روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به کف دست خود مالیده و سپس روی نواحی آسیب دیده صورت خود ماساژ دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را قبل از خواب انجام داده و اجازه دهید تا صبح روی پوست شما باقی بماند. انجام دادن روزانه این کار به درمان جای جوش کمک خواهد کرد.

روش سوم: ماسک زردچوبه

آخرین مورد از روش‌های درمان خانگی جای جوش استفاده از زردچوبه برای درمان جای جوش است. زردچوبه یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی است که از گذشته به خاطر خاصیت ضد التهابی مورد توجه طب سنتی هم قرار گرفته است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه باعث تسریع درمان جای جوش می‌شود. همچنین از جمله خواص زردچوبه خاصیت روشن کننده پوست است که این ویژگی به درمان جای جوش کمک بسیاری می‌کند. برای تهیه ماسک زردچوبه جهت درمان جای جوش لازم است موارد زیر را تهیه کنید.

  • زردچوبه ۲ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای درمان جای جوش

برای این کار لازم است پودر زردچوبه و آبلیمو را با همدیگر به خوبی مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به‌طور یکنواخت در تمام نواحی صورت خود مانند ماسک قرار دهید. اجازه دهید ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست‌تان بماند و بعد از این مدت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 چند ماسک خانگی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با این رنگ‌ها جوان‌تر از همیشه دیده شوید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…