در یک چشم به هم زدن حالتان را خوب کنید

۸
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با انجام کارهایی ساده می‌توانید حال خود را در لحظه خوب کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
کارهایی که حالتان را خوب می‌کنند

شاید برای بعضی‌ها داشتن حال خوب مثل قبل کار ساده‌ای نباشد و آن‌ها به انگیزه و اشتیاق بیشتری نیاز داشته باشند. نگران نباشید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ساده‌ترین کارهایی که حالتان را خوب می‌کنند می‌پردازیم.

نوشیدن قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه محبوب و موردعلاقه‌ شما به بالا رفتن روحیه‌ شما کمک می‌کند. برخی افراد در مواجهه با شرایط سخت و پیچیده، به لیوان قهوه‌ خود پناه می‌برند و آرامش می‌گیرند. البته اگر نوشیدن قهوه برای شما لذت‌بخش نیست، خودتان را مجبور به این کار نکنید. نوشیدنی محبوب شما می‌تواند یک لیوان چای، دمنوش یا یک شربت گوارا باشد.

نقاشی و رنگ‌آمیزی به‌همراه کودکان

یکی از راه‌های مرسوم برای کاهش استرس، نقاشی کردن و رنگ‌آمیزی است. این راهکار برای خیلی‌ها شناخته‌شده است. انجام این کار به‌همراه بچه‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. نقاشی کردن کنار بچه‌ها با تخیلات خاص‌شان باعث می‌شود از تنش‌های زمان حال‌ ما کاسته شود.

کارهایی که حالتان را خوب می‌کنند

برنامه‌ریزی کردن

یکی از کارهایی که حالتان را خوب می‌کنند برنامه‌ریزی کردن است. منظور از این کار، برنامه‌ریزی برای کارهای بلندپروازانه در آینده نیست. این برنامه‌‌ریزی می‌تواند به سادگی لباس‌شستن یا تماشای تلویزیون در یک ساعت خاص باشد. برخی افراد با ایجاد عادت جدید برای پیاده‌روی‌ در طبیعت به‌صورت روزانه، امیدوارتر می‌شوند و درک این شرایط برایشان راحت‌تر است. تداوم این کار آرامش‌بخش است و به ایجاد احساس ثبات در چنین شرایطی کمک می‌کند.

بی‌هدف به جاده زدن

برخی افراد با رانندگی‌های بی‌مقصد، حس بهتری درباره خودشان پیدا می‌کنند. بی‌هدف به جاده زدن می‌تواند یادآور روزهای خوب پیش از کرونا باشد.

میزبانی به سبک آنلاین

بی‌شک میزبانی یک دورهمی به سبک آنلاین تفاوت‌های زیادی با مهمانی‌هایی دارد که در زندگی واقعی می‌شناسیم؛ اما این کار یک روش مناسب برای حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده است. میزبانی آنلاین برای کسانی که عاشق مهمانی دادن هستند، یادآور روزهای خوش گذشته است.

فعال بودن و فعال ماندن

ورزش کردن به‌صورت حرفه‌ای یا طبق برنامه‌ای مشخص عالی است. بهتر است ببینید چه فعالیتی برای شما مناسب است. پیاده‌روی، شرکت در کلاس‌های ورزشی آنلاین یا همراه شدن با برنامه‌های تلویزیونی از جمله گزینه‌های پیش رو هستند.

رویاپردازی درباره آینده

تمرکز داشتن در برخی روزها کار بسیار دشواری به‌‌نظر می‌رسد. اما چند دقیقه‌ فکر کردن درباره مسائلی فراتر از کارهای روزمره، یادآور روزهای معمولی گذشته خواهد بود. عده‌ای با رویاپردازی درباره اتفاقات آینده، در روزهایی که خیلی چیزها و کارها از حرکت ایستاده‌ است، برای حرکت به‌سمت اهداف‌ خود انگیزه می‌گیرند.

بغل کردن عزیزان

این روزها خیلی‌ها دلتنگ تماس‌های فیزیکی با دیگران هستند. کسانی که این فرصت را داشته‌اند که در خانه تنها نباشند، می‌توانند با بغل کردن اعضای خانه، کمی از حس دلتنگی‌ خود کم کنند. تکنیک «بغل کردن خود» ممکن است کمی عجیب به‌نظر برسد، اما این کار می‌تواند حال کسانی را که تنها زندگی می‌کنند، کمی بهتر کند.

کارهایی که حالتان را خوب می‌کنند

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ترفندها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید رابخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

  5. کارلو پاپجی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    گیم زدن حال من رو خوب میکنه🎮🔫

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

    باسلام ، کار کردن در باغ و طبیعت حال مرا خوب میکند، بهترین زندگی در طبیعت و مشغول شدن در باغ است.🌷🌷🌹🌹💚💚💜💜

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…