با این کار مبلمان کهنه خود را نو کنید

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی از کاناپه یا مبلمان منزل خود خسته شده باشید و به ایجاد یک تغییر اساسی نیاز پیدا کنید.
مزایای استفاده از تشک تکی روی کاناپه

آیا همیشه برای تغییر مبلمان باید به فکر خرید کاناپه جدید باشیم؟ چه راهکار دیگری می‌تواند وجود داشته باشد؟ با تغییر تشک کاناپه می‌توانید تغییرات زیادی در آن ایجاد کنید. در این مطلب از مجله دلتا به مزایای استفاده از تشک تکی روی کاناپه می‌پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تشک تکی برای کاناپه جلوی تلویزیون

یکی از کاربردهای کاناپه‌های تکی یا بزرگ در دکوراسیون، بخصوص برای فضاهای کوچک، در این است که محلی برای استراحت و تماشای تلویزیون به حالت خوابیده محسوب می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید روی کاناپه خود چرت کوتاهی بزنید. برای این کار یک تشک و نشیمن‌گاه تکی بسیار ایده‌آل است. قرارگیری چند تشک کوچک کنار هم به دلیل ایجاد فرورفتگی و بالاآمدگی، صاف و تخت بودن لازم را نداشته در نتیجه اصلا برای بدن با حالت خوابیده مناسب نخواهد بود.

مزایای استفاده از تشک تکی روی کاناپه

مدل کاناپه تکی برای نشیمن کوچک

استفاده از یک تشک برای کاناپه به شدت برای فضاهای کوچک توصیه می‌شود. زیرا یک تشک، یکدست بودن و یکپارچگی کاناپه را تشدید کرده، در نتیجه باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن آن می‌شود. زمانی که شما یک کاناپه بزرگ در فضای کوچک خود داشته باشید ناخودآگاه احساس داشتن اتاق بزرگ را نیز پیدا خواهید کرد. در نتیجه یک تشک باریک‌تر و بزرگ‌تر بودن کاناپه را بیشتر از چند تشک کنار هم نشان می‌دهد.

مزایای استفاده از تشک تکی روی کاناپه

مدل کاناپه تکی ساده

اگر شما تمایل به داشتن یک اتاق نشیمن ساده و خلوت دارید، اما در عین حال به استفاده از کوسن‌های تزیینی نیز علاقه زیادی دارید، استفاده از یک تشک بزرگ برای کاناپه برای شما ایده‌آل خواهد بود. زیرا علاوه بر این که یک کاناپه ساده را در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی کوسن‌ها با مدل‌های مختلف را روی آن بچینید. در صورت وجود چند تشک روی کاناپه، اضافه کردن کوسن‌های زیاد هرج و مرج و بی‌نظمی زیادی را وارد فضا خواهد کرد.

مرتب کردن کاناپه تکی

کاناپه با یک تشک برای تمیز و مرتب کردن بسیار ساده‌تر خواهد بود. اگر از چند تشک استفاده می‌کنید حتما متوجه این موضوع شده‌اید که وسایل و اجسام ریز به زیر تشک‌ها رفته و حتی مدت‌ها دنبال آن گشته‌اید. این موضوع امکان جمع شدن آشغال و کثیف شدن زیر تشک‌ها را نیز تشدید می‌کند.

مرتب کردن کاناپه تکی

تشک برای کاناپه تکی ال شکل

مبلمان ال شکل که در گوشه‌ها قرار می‌گیرند گاهی اوقات برای چیدمان کوسن و تشک دچار مشکل می‌شوند. استفاده از تشک تکی کاملا این مشکل را برطرف کرده و کاناپه ال شکل شما را یکدست می‌کند. وجود چند تشک بر روی این مدل کاناپه به مرور کمی باعث ایجاد بی‌نظمی و شلوغی کاناپه نیز خواهد شد. برای آشنایی با مدل‌های زیبای مبلمان به مطلب ۷ مدل مبل خاص و محبوب برای دکور خانه شما سر بزنید.

مدل کاناپه تکی بزرگ

یکی از بهترین مزایای استفاده از تشک تکی روی کاناپه این است که تعداد افراد بیشتری می‌توانند روی آن بنشینند. وجود دو یا سه تشک روی یک مبل، ناخودآگاه این حالت را القا می‌کند که روی هر تشک فقط یک نفر باید نشسته و در نتیجه تعداد افراد محدود می‌شود. در صورتی که ممکن است کاناپه بسیار بزرگ‌تر از استفاده فقط دو یا سه نفر باشد. این اتفاق بخصوص برای مهمانی‌هایی با جمعیت زیاد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدل کاناپه تکی گرد

گاهی اوقات مدل کاناپه انتخابی شما گرد یا با فرم منحنی است. تشک‌های تکی کاملا خود را با کاناپه هماهنگ کرده و می‌توانند دوخت بسیار ظریف و زیبایی داشته باشند.

مدل کاناپه تکی گرد

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه‌های تاریک هستند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…