این گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه‌های تاریک هستند

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواعی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که می‌توانند با نور کم محیط نیز رشد کرده و زنده بمانند.

شاید گاهی با خرید یک گیاه آپارتمانی و انتقال آن به محیط کم نور خانه، شاهد از بین رفتن آن شده باشید. در این مطلب از دلتامگ شما را به شناخت گیاهان آپارتمانی مقاوم به محیط کم نور آشنا می‌کنیم.

گیاه پاپیتال مینیاتوری

جالب است بدانید که گیاه پاپیتال، یکی از گیاهان موثر در تصفیه هوا نیز به‌شمار می‌رود. این گیاه مناسب برای کاشت در حاشیه دیوار برای پوشش دیوار‌ها و پرچین‌ها است. گیاه پاپیتال دارای گونه‌های متنوعی است.

دو گونه اصلی این گیاه، برگ پهن و مینیاتوری در ایران قابل تهیه است. هر دو نوع دارای برگ‌های سبز ساده و برگ ابلق سبز با رگه‌های سفید هستند. پاپیتال مینیاتوری قابلیت نگهداری در محیط آپارتمان را دارد و با کوچک‌ترین منبع نور به خوبی رشد می‌کند. برای محیط‌های تاریک از نگهداری پاپیتال مینیاتوری ابلق بپرهیزید. گونه ابلق نسبت به گونه سبز به نور بیشتری نیاز دارد. معمولا از گیاه پاپیتال مینیاتوری به‌صورت آویز نگهداری می‌کنند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به محیط کم نور

آگلونما یا نخشید

این گیاه معروف به همیشه سبز چینی، یک گیاه آپارتمانی مقاوم به محیط کم نور است. آگلونما به رنگ سبز تیره رگه‌دار بیشتر از گونه‌های دیگر به نور کم مقاوم است. آگلونما یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا به‌شمار می‌رود که ناسا آن را در لیست بهترین گیاهان برای دفع بنزن و فرمالدئید موجود در هوای محیط قرار داده است. این گیاه بومی جنگل‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است. از نیاز‌های اساسی نگهداری از گیاه آگلونما، نور متوسط غیر مستقیم، آبیاری کم، رطوبت زیاد، خاک زهکش و حاصلخیز و دمای ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به محیط کم نور

دیفن باخیا

این گیاه بسیار زیبا و مقاوم است. دیفن باخیا از خانواده شیپوری‌ها است که خاستگاه آن آمریکای مرکزی و جنوبی است. گیاه دیفن باخیا در اکثرا خانه‌ها دیده می‌شود و به نور معمولی آپارتمان‌ها راضی است. توجه داشته باشید که برگ‌ها و ساقه این گیاه بسیار سمی هستند و خوردن ناخواسته قسمتی از برگ و ساقه آن، موجب مسمومیت، تورم مجرای تنفسی و حتی مرگ فرد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  غمگین ترین کشور دنیا کجاست؟

دیفن باخیا

برگ اره‌ای یا پاندانوس

این گیاه زیبا، پس از رشد کامل میوه می‌دهد که میوه آن خوراکی است. گیاه پاندانوس، به شکل بوته‌ای، دارای برگ‌های شمشیری براق است که در لبه سرتاسر برگ‌ها، تیغ‌ها یا دندانه‌های بسیار برنده‌ای وجود دارد. دو نوع اصلی از این گیاه در ایران قابل تهیه است، نوع سبز ساده و نوع ابلق. برای نگهداری گیاه پاندانوس در فضاهایی با نور متوسط تا کم، از گونه سبز ساده آن استفاده کنید.

گیاه پاندانوس در آپارتمان با کمترین مراقبت، به خوبی رشد می‌کند. از نیاز‌های اساسی این گیاه برای نگهداری در محیط آپارتمان، هر میزان نور، آبیاری زیاد، خاک همیشه مرطوب و حاصلخیز و دمای معمولی اتاق است. این گیاه نسبت به دیگر گیاهان درختچه‌ای آپارتمانی، رشد سریع‌تری دارد12

برگ اره‌ای یا پاندانوس

سانسوریا

این گیاه، یکی از مقاوم‌ترین و سرسخت‌ترین گیاهان آپارتمانی است که عمری بسیار طولانی دارد. افرادی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی مبتدی هستند، سانسوریا یک انتخاب مناسب است. بهتر است بدانید که سانسوریا توانایی جذب و در نهایت دفع سموم موجود در هوا، مانند، فرمالدئید، زایلن و تولوئن را دارد و یک گیاه موثر در تصفیه هوای محیط محسوب می‌شود.

با این که این گیاه از لحاظ ظاهری از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین گیاهان موجود است؛ اما همچنان گیاهی لوکس به‌شمار می‌رود که همیشه توجه طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درباره زندان اسرارآمیز تکاب چه می‌دانید؟

زندان برنجه، جاذبه‌ای طبیعی و اسرارآمیز است که در نزدیکی روستای برنجه قرار دارد. نام زندان…