بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یزد هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی دارد. یکی از بهترین نوع این مکان‌ها اقامتگاه های بوم‌گردی یزد است که حال و هوای زندگی سنتی را برای شما به وجود می‌آورد.
بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد

یزد یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است. یزد اولین شهر خشت خام در جهان است و نخستین شهر تاریخی ایران و بیست و دومین اثر تاریخی ایران در لیست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این شهر قطب فرهنگی و پزشکی ایران نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا بلیت هواپیما تهیه کرده و به این شهر دیدنی سفر می‌کنند. در این بخش از مجله دلتا به معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی می‌پردازیم.

 اقامتگاه های بوم گردی یزد

اقامتگاه بوم‌گردی دوستانه

یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد، اقامتگاه دوستانه است که در بافت قدیمی و محله‌ای به نام فهادان واقع شده است. این محله در گذشته یکی از محله‌های اعیان‌نشین یزد بوده است. در این اقامتگاه یک حوض بزرگ و باصفا وجود دارد که اطراف آن با باغچه‌ها و گلدان‌های گل زیبا احاطه شده است.

دوستانه

اقامتگاه سنتی شمعدونی

اقامتگاه سنتی شمعدونی در بافت قدیمی شهر و در خیابان امام خمینی واقع شده است. این عمارت ۲۰۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی شده است. این اقامتگاه بوم‌گردی به دوره قاجار مربوط می‌شود و ۱۰ اتاق خشتی و گلی دارد.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد

کاروانسرای سنتی مشیر یزد

این اقامتگاه بوم‌گردی در بلوار امامزاده جعفر و خیابان مصلی واقع شده است. این هتل یزد به دلیل اینکه به آستان مقدس امامزاده جعفر وابسته است، مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد. این اقامتگاه بافتی سنتی و قدیمی دارد و در سال ۱۳۸۵ مرمت و بازسازی شده است. این اقامتگاه در اواسط دوره قاجار، کاروانسرایی جهت اقامت و استراحت مسافران بوده است.

مشیر یزد

اقامتگاه بوم‌گردی هفت‌خوان

هتل سنتی هفت‌خوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهر تاریخی و توریستی یزد است. این مجموعه دارای یک حیاط اختصاصی و زیبا است که در وسط آن حوض آبی رنگی زیبا قرار گرفته است. اتاق‌های این مجموعه تلویزیون، سرویس بهداشتی، حمام و تلویزیون و یخچال دارد. قدمت این اقامتگاه به دوره قاجار برمی‌گردد.

هفت خوان

اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی خانه خورشید

اقامتگاه خانه خورشید در لیست بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی جای می‌گیرد. این مجموعه به شکل خانه‌های کویری با حیاط مرکزی ساخته شده است. اتاق‌های اقامتگاه سنتی خانه خورشید دور تا دور حیاط واقع شده‌اند و حوضی مستطیل شکل و باصفا در مرکز حیاط این اقامتگاه قرار گرفته است.

یکی از مکان‌های دیدنی شهر یزد آب انبار امیرچخماق است. مطلب آن را در مجله بخوانید.

خانه خورشید

اقامتگاه سنتی خانه سه نیک

بنای این مجموعه به خاندانی زرتشتی تعلق داشته است. به همین دلیل شعارهای زرتشتی یعنی گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک در جای جای این مجموعه به چشم می‌خورد. دلیل نامگذاری این اقامتگاه به نام سه نیک نیز همین موضوع است. این خانه قدمت زیادی دارد اما در سال ۱۳۸۳ بازسازی و مرمت شده است و میزبان گردشگران ایرانی و خارجی شده است.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر مطلب دیدنی‌ترین راه‌آهن جهان را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  2. سید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    اما قیمت های موندن ۱ شب در این مکان ها بشدت بالاس..و هیچ نظارتی هم نیست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۲ ب٫ظ

      ممنون که نظرتون رو نوشتید. اما واقعا زیبا هستند.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

    • مهندس محمود زارع خورمیزی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

      شهرهای یزد ومهریز برای بازدیداماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری. عالیند

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

        ممنون از شما و نوشتن نظرتون. خوشحالیم که دوست داشتید.

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…