مورچه‌ها چه چیزی می‌خورند؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید باور این موضوع بسیار دشوار باشد اما مورچه‌ها رژیم غذایی پیچیده‌ای دارند، رازها و حقایق جالبی در رابطه با خوراک مورچه‌ها وجود دارد.

اکثر افراد تصور می‌کنند که غذای یک مورچه کاملا ساده است و شاید شامل مقداری چمن یا باقی‌مانده نان شود. خب، اگر بدانید که مورچه‌ها رژیم غذایی فوق‌العاده متنوعی دارند متعجب خواهید شد زیرا رژیم آن‌ها تقریبا از لحاظ پیچیدگی با رژیم انسان رقابت و حتی برابری می‌کند. با دلتامگ همراه باشید تا بیشتر درمورد رژیم غذایی مورچه ها بدانید.

رژیم غذایی مورچه ها چیست؟

مورچه‌ها به همین سادگی که ما معمولا تصور می‌کنیم نیستند و آن‌ها موفق شده‌اند روش‌های شگفت‌انگیز بسیاری را برای یافتن، برداشت، ذخیره و اشتراک غذای خود ارائه دهند. حدود ۱۳۰۰۰ گونه مختلف از مورچه وجود دارد و آن‌ها به‌طورکلی به‌عنوان همه‌چیزخوار طبقه‌بندی می‌شوند. این بدان معناست که آن‌ها هم گیاه و هم گوشت می‌خورند، که این امر نشان دیگری از پیچیدگی رژیم غذایی آن‌ها است. بااین‌وجود، هنوز هم تا حد زیادی این رژیم به گونه‌های مورچه بستگی دارد و بیشتر آن‌ها فقط یک نوع غذا را ترجیح می‌دهند که شناسایی آن‌ها را برای ما آسان خواهد کرد.

مورچه‌های قاتل

مورچه‌های قاتل

جالب اینجاست که برخی از مضرترین و مقاوم‌ترین مورچه‌ها همانند مورچه‌های آتشین دارای ساده‌ترین رژیم غذایی هستند. چندین گونه از مورچه‌ها رفتار درنده‌ای از خود نشان می‌دهند و حشرات دیگر را می‌کشند و سپس می‌خورند.

مورچه‌های لاشه خوار

بعضی از مورچه‌ها نیز همانند کرکس‌ها و کفتارها لاشه خوار هستند، به این معنا که از حیوانات مرده تغذیه می‌کنند. این مورچه‌ها منابع پروتئینی که در حال پوسیدگی هستند را برای خوردن ترجیح می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  چیز کیک شکلاتی یخچالی

مورچه‌های لاشه خوار

کشاورزی مورچه‌ها

همچنین مورچه‌هایی هستند که می‌توانند به‌عنوان کشاورز هم نامیده شوند. یکی از این نمونه مورچه‌ها، مورچه برگ‌بر است که می‌تواند قارچ خاصی را کشت کند و سپس با جمع‌آوری گیاه نیمه هضم شده، “زمین‌های زراعی” را ایجاد کند. این زمین‌ها به‌عنوان منبعی از غذا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رژیم غذایی مورچه های برگی

مورچه‌های گله‌دار

یکی دیگر از گونه‌های جالب، مورچه‌های شکری هستند که با عنوان مورچه‌های شیردوش هم شهرت دارند که مانند گاوها دوست دارند حشرات دیگر را نگه‌داری کنند. این حشرات، شته نامیده می‌شوند و معمولا دانه‌ها را تخریب کرده و از شیره یا صمغ گیاهان تغذیه می‌کنند. این مورچه‌ها از شته‌ها در برابر شکارچیان محافظت می‌کنند و در مقابل، شهد گیاه که یک ماده خاصی است که آن‌ها تولید می‌کنند، را از بدنشان بیرون می‌کشند. از این چند مثال ساده می‌توانید متوجه شوید که عادت‌های تغذیه‌ای مورچه‌ها تا چه اندازه به انسان شبیه است.

رژیم غذایی مورچه ها چیست

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 5:32 ب.ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    26 اسفند 1402 در 8:29 ق.ظ

    خوب است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تقویت مو با این ماسک‌های بی‌نظیر و خانگی

به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با ا…