خیابان‌گردی در تهران را از دست ندهید

۱۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان‌‌گردی در تهران یکی از جذاب‌ترین تفریحات در پایتخت است. اگر عاشق تهران‌گردی و گشت‌وگذار در خیابان باشید، حتما به تعدادی از این خیابان‌ها سر زده‌اید.
چند خیابان زیبای تهران

تهران، پایتخت بزرگ و زیبای ایران، جاذبه‌های فراوانی دارد، از کاخ‌های باشکوه گرفته تا موزه‌های دیدنی و پارک‌های سرسبز. منتها یکی از جذابیت‌های دیگر تهران خیابان‌های بزرگ و پرهیاهوی آن است؛ خیابان‌هایی که با قدم‌زدن در آن‌ها، شور و نشاط زندگی را خواهید دید. با مجله دلتا همراه باشید تا چند خیابان زیبای تهران را به شما معرفی ‌کنیم.

خیابان ولیعصر

آوازه خیابان ولیعصر را خیلی‌ها شنیده‌اند. این خیابان بلند و زیبای تهران از میدان راه‌آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش ادامه دارد. این فاصله تقریبا ۱۸کیلومتری خیابان ولیعصر را به یکی از بلندترین خیابان‌های خاورمیانه تبدیل می‌کند.

بسیاری از مراکز خرید بزرگ تهران، تعدادی از پارک‌های مشهور، مراکز فرهنگی و حتی خیابان‌های مشهور خرید در تهران در همین خیابان قرار دارند. از نظر تعداد رستوران و کافه نیز که هیچ کم‌وکسری ندارد.

ولیعصر

خیابان سی تیر

این خیابان به‌خاطر ویژگی‌های متعددی که دارد بهترین مقصد برای تهران‌‌گردی است. اگر از علاقه‌مندان به موزه‌گردی هستید، در این خیابان می‌توانید موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفال، و موزه علوم و فناوری ایران را ببینید.

خیابان سی تیر مقصد خوبی برای گشت‌وگذار و شکم‌گردی است. در این خیابان، کافه‌ها و رستوران‌های قدیمی و مشهوری وجود دارد. علاوه بر این، این خیابان سنگ‌فرش‌شده میزبان بازار غذاهای خیابانی است.

سی تیر

خیابان فلسطین

خیابان فلسطین خیابانی شمالی‌جنوبی و یک‌طرفه است. خیابان فلسطین نیز با وجود جوی‌های بزرگ و درختان بزرگ چنار، فضایی دنج و سرسبز برای پیاده‌روی و تهران‌گردی دارد.

اگر از علاقه‌مندان به سینما باشید، در این خیابان می‌توانید سری به سینما فلسطین هم بزنید. اگر دوست دارید عصری بهاری را در خیابانی سرسبز قدم بزنید، نوشیدنی داغی بخورید و خرید کنید، حتما به خیابان فلسطین سر بزنید.

فلسطین

خیابان انقلاب

خیابان انقلاب به‌دلیل اینکه در مرکز تهران واقع شده، یکی از خیابان‌های اصلی شهر است. در دو طرف این خیابان می‌توانید کتاب‌فروشی‌های متعددی را پیدا کنید که انواع و اقسام کتاب‌های درسی و غیردرسی را می‌فروشند. کتابی نیست که نتوانید اینجا پیدا کنید، حتی کتاب‌های قدیمی و دست دوم.

کافه‌ها و قنادی‌ها، آب‌میوه‌فروشی‌ها و رستوران‌های خوب در این خیابان آماده‌ پذیرایی از شما هستند. اگر علاقه‌مند به سینما هستید، در این خیابان چند سینما هم وجود دارد.

انقلاب

بلوار کشاورز

در فصل بهار و پاییز، این بلوار زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و فضای سبز آن، با هزاران رنگ زیبا، بلوار را زینت می‌دهد. جالب است بدانید بلوار کشاورز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب این بلوار این است که مسیر ویژه دوچرخه‌سواری دارد و می‌توانید تهران‌گردی با دوچرخه را تجربه کنید. این مسیر، به‌همراه فضای سبز زیبا و درختان بلند و سرسبز، بهترین فرصت را برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و لذت‌بردن از یک خیابان‌گردی آرام فراهم کرده است.

اگر به تهران‌گردی علاقه دارید، مراکز تفریحی تهران را بشناسید را بخوانید.

چند خیابان زیبای تهران

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، مطلب آب‌انبار امیرچخماق، جاذبه دیدنی یزد را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    سلام واقغا جذاب و خواندنی بود .

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

      درود بر شما. ممنون از حضور و همراهی شما دوست عزیز.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۱ ب٫ظ

    حالا تن رنگ عکساتو انقد بالا نمیبردی هم میتونستی از خیابونای شلوغ و پر از آلودگی تهران تعریف و تمجید کنی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      کیفیت خوب مطالب و عکس‌ها تو مجله برای ما مهم است. به‌هرحال زیبایی‌های شهر باید بیشتر به چشم بیاید. ممنون که نظرتون رو برای ما نوشتید.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…