افسرده کننده‌ترین شغل‌های دنیا کدامند؟

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در میان کسب‌وکارهای مختلف و متعدد در برخی از مشاغل بیشتر احتمال بروز افسردگی می‌رود که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود.
بالاترین میزان افسردگی

در دنیای کسب‌وکار برای برخی از مشاغل بیشتر احتمال بروز افسردگی می‌رود و این عمدتا به علت استرس، ساعات کاری غیرقابل پیش‌بینی و طولانی یا عدم کنترل بر فضای کاری است. مجله دلتا در اینجا به بررسی ۹ شغلی که بالاترین میزان افسردگی را ایجاد می‌کنند می‌پردازد.

پرستاران خانگی

افرادی که خدمات شخصی می‌دهند در بالای این فهرست قرار دارند. در حدود ۱۱ درصد افرادی که این شغل را بر عهده‌دارند، افسردگی شدید را گزارش کرده‌اند.

پرستاران خانگی

کارکنان خدمات غذایی

افرادی که امور مربوط به خدمات‌دهی در امر غذا را بر عهده‌دارند، در رده‌ دوم این فهرست قرار دارند. افراد شاغل در این کار حقوق پایینی دریافت می‌کنند و از طرفی هم هر روز آدم‌های زیادی به آن‌ها امر و نهی می‌کنند که باعث خسته‌کنندگی این شغل می‌شود. این کار یک شغل فاقد هرنوع تشکر و سپاسگزاری است. ممکن است مردم در برخورد با این کارکنان بی‌ادب باشند و کار حتی به درگیری فیزیکی هم بکشد.

مددکاری اجتماعی

این که مددکاران اجتماعی در رده‌های بالای این فهرست باشند خیلی هم تعجب‌آور نیست. سروکار داشتن با بچه‌هایی که مورد سوءاستفاده و آزار جنسی و بدنی قرارگرفته‌اند، یا خانواده‌هایی که در بحران به سر می‌برند می‌تواند این شغل را تبدیل به یک کار استرس‌زا کند.

مددکاری اجتماعی

کارکنان امور بهداشت و سلامت

کارکنان امور بهداشت و سلامت شامل پزشکان، پرستاران، درمانگران و سایر افراد حرفه‌ای می‌شود که بیشترین زحمت را با حداقل تسهیلات متحمل می‌شوند. این کارکنان که زندگی سایر افراد در دستان آن‌ها است ساعت‌ها و روزهای کاری نامنظم زیادی دارند.

هنرمندان، بازیگران ‌و نویسندگان

این شغل با حقوق نامطمئن، ساعت‌های نامشخصی از زندگی فرد را درگیر می‌کند و او را به انزوا می‌کشاند. افراد خلاق، بیش از سایرین در معرض اختلالات خلقی و روحی-روانی هستند، در حدود ۹ درصد این آدم‌ها در یک‌سال گذشته به افسردگی شدید مبتلا شده‌اند.

 معلمان

به نظر می‌رسد نیاز به معلمان روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از معلمان، بعد از یک شیفت کاری دوباره کار می‌کنند و حتی کار خود را به خانه هم می‌برند.

معلمان ، بالاترین میزان افسردگی

کارکنان مدیریت پشتیبانی

افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند از کوچک‌ترین مسائل تا موضوعات سطح بالای سازمان را باید تحمل کنند و چه بسا در بسیاری موارد برنجند و ناراحت شوند. آن‌ها همه‌ امور سازمان، از گرفتن سفارش‌ها تا جهت‌دهی تمام امور در خط مقدم هستند. اما از سوی دیگر در چارت اداری در سطح پایینی قرار دارند که کنترلی بر سایر امور ندارند.

کارکنان واحد تعمیر و نگهداری

آنان اغلب در ساعت‌های غیرعادی، هر فصل از سال بدون توجه به سرما یا گرما، و در شیفت‌های کاری شبانه به کارشان مشغول هستند. آن‌ها بابت درست کردن خرابکاری وحشتناک دیگران اغلب حقوق بسیار ناچیزی می‌گیرند.

حسابداران و مشاوران مالی

استرس، استرس، استرس. بیشتر افراد علاقه‌ای ندارند با پس‌اندازهای دوران بازنشستگی‌شان سروکار داشته باشند. حالا تصور کنید در شغلی باشید که هزاران یا میلیون‌ها تومان از دارایی دیگران را سروسامان دهید.

بالاترین میزان افسردگی ، حسابداری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مهم‌ترین نکات راه‌اندازی کولر آبی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    سلام خدمت گردانندگان این مجله خیلی جالب ومفید من خودم مددیار کودکان معلول ذهنی وجسم هستم

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

    به نظر من افسرده تربن قشر کارمندان دادگستری هستند چون هم از نظر مالی در سطح پایین هستند. از نظر اداری نیز تفاوت سطح بسیار با قضات دارند. همیشه زیردستند ازشون قدردانی نمی شده. معمولا دنبال نکات منفیشون هستند بینشون عدالت رعایت نمی شده. در اختصاص جایگاه های اداری بینشون عدالت رعایت نمی شده. هر چه بیشتر کار کنی کمتر مورد عنایت قرار می گیری با انواع و اقسام مجرم و جنایتکار روبرو هستند و هیچ گاه توجهی به سلامت جسمی و روحی و روانی شود نمی شه امکانات رفاهی برای کارمند. صفره. و تفاوت بسیار با قضات دارند انبوه حجم. ارباب رجوع شون. با. سایر جاها قابل قیاس نیست. و روزانه باید پاسخگویی. تعداد زیادی از مردمی باشم که بعضاً از خشونت بسیار برخوردارند و با اعصاب خورد مراجعه می کنند. به علت حجم کار بالا بسیاری از روزها بعد از ظهرها. بدون دریافت اضافه کاری. در اداره هستند تا. حجم کار روزانه خود را تعدیل کنند. و به ارباب رجوع بهتر خدمات ارایه کنند بین این کارکنان زنان اوضاعشون بدتره. چون حجم کار منزل و امور فرزندان نیز بر عهده شونه.

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      🌹🌹امیدواریم شرایط کاری و زندگی همه هموطنان روز به روز بهتر شود🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…