چه کسانی نباید قهوه بنوشند؟

۱۱
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با اینکه قهوه، مزایای زیادی همچون کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و حتی کاهش خطر ابتلا به ضعف شنوایی دارد، اما برخی افراد باید از خوردن آن اجتناب کنند.
چه کسانی نباید قهوه بنوشند

واقعیت این است که نوشیدن قهوه برای بعضی افراد با پیامد‌های منفی بیشتری نسبت به مزیت‌های مثبت همراه می‌شود. مجله دلتا در ادامه این مطلب به شما خواهد گفت که چه کسانی نباید قهوه بنوشند.

افراد مبتلابه سندرم روده التهابی (IBS)

کافئین می‌تواند سرعت فرایند‌های دفع را در روده بیشتر کند و درنتیجه احتمال ابتلا به اسهال را افزایش بدهد، درحالی‌که این مشکل به‌عنوان یکی از علائم اصلی در سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) شناخته می‌شود. بنابراین، اگر به این سندرم مبتلا هستید، باید مصرف قهوه را به حداقل برسانید یا حتی در صورت لزوم این نوشیدنی را از رژیم غذایی کنار بگذارید.

چه کسانی نباید قهوه بنوشند؟

افراد مبتلابه آب‌سیاه

مطالعات نشان داده‌اند که اگر افراد مبتلابه آب‌سیاه (گلوکوم) از قهوه استفاده کنند، فشار داخل چشم آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، توصیه می‌شود که این افراد هم مصرف قهوه را به حداقل برسانند یا به‌طورکلی آن را از برنامه غذایی حذف کنند.

چه کسانی نباید قهوه بنوشند؟

افراد دارای مثانه حساس

همه ما می‌دانیم که بهتر است قبل از یک سفر طولانی از نوشیدن قهوه خودداری کنیم، زیرا کافئین هم تعداد دفعات ادرار و هم نیاز شدید به دفع ادرار را افزایش می‌دهد. افراد مبتلابه مثانه حساس یا بیش‌فعال هم با نوشیدن قهوه این مشکل را شدیدتر از همه تجربه خواهند کرد.

چه کسانی هرگز نباید قهوه بنوشند

افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی

با توجه به این‌که کافئین موجود در قهوه می‌تواند فشارخون و ضربان قلب را موقتا افزایش دهد، افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی مانند آریتمی حتما باید درباره نوشیدن قهوه با پزشک خودشان مشورت کنند. بعضی از این افراد می‌توانند از مقادیر محدود قهوه استفاده کنند.

خانم‌های باردار

بعضی از سازمان‌های معتبر اعلام کرده‌اند که خانم‌های باردار در طول روز می‌توانند ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین دریافت کنند (تقریبا برابر با ۲ فنجان قهوه) تا از این طریق خطر سقط‌جنین، زایمان زودرس و کم‌وزنی نوزاد هنگام تولد را کاهش دهند. بنابراین خانم‌های باردار باید درباره مصرف قهوه با پزشکشان مشورت کنند.

چه کسانی نباید قهوه بنوشند، خانم های باردار

خانم‌های شیرده

ازآنجایی‌که کافئین هم محرک و هم ادرارآور است، متخصصان می‌گویند که مصرف قهوه می‌تواند با خطر کم‌آبی بدن برای خانم‌های شیرده همراه شود. به همین دلیل هم انجمن بارداری آمریکا (APA) توصیه می‌کند که خانم‌های شیرده تا حداکثر امکان از مصرف قهوه خودداری کنند.

خانم‌های شیرده

افراد مبتلابه اختلالات خواب

اینکه بعد از یک‌شب بی‌خوابی از قهوه استفاده کنید، معمولا قابل توجیه به نظر می‌رسد. نکته قابل توجه این است که تکرار چنین عادتی می‌تواند چرخه‌ای معیوب از خواب ضعیف و خستگی مداوم را به وجود بیاورد. حتی اگر به نظرتان نوشیدن قهوه در ساعات عصر و شب به خواب شما آسیب نمی‌رساند، اما چنین کاری حتما کیفیت خواب شما را کاهش می‌دهد. پس همیشه بین آخرین وعده نوشیدن قهوه و خواب شبانه حداقل ۶ ساعت فاصله بگذارید.

افراد مبتلابه اختلالات خواب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب لاغری سریع‌تر، فقط با ۳ قلم خوراکی در دسترس را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    واقعا مطالبتون عالیه ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      ممنونیم از لطف و حضور شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…