چگونه می‌توان در شرایط سخت زندگی هم شاد بود؟

۱۵
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا هیچ‌وقت احساس می‌کنید که در شرایط سخت با یافتن شادی در زندگی می‌توانید بهتر با همه چیز کنار بیایید؟
چگونه در شرایط سخت شاد باشیم

آیا می‌دانید اگر شادی بیشتری داشته باشید چقدر به اهداف خود نزدیک‌تر هستید؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان این موضوع می‌پردازیم چگونه در شرایط سخت شاد باشیم.

در زمان حال بمانید

وقتی بیش از حد دچار احساس غم و اندوه و از دست دادن می‌شویم، راز یافتن شادی در زندگی سخت می‌شود. در شرایط سخت وقتی که نگران آینده و همه موارد ناشناخته نباشیم، خود را کنترل می‌کنیم.

تمرکز روی لحظات کوچک در حال حاضر را تمرین کنید که باعث ایجاد لذت می‌شود، خواه این به معنای پخش تکرار آهنگ مورد علاقه خود، کاشت گل‌های جدید در باغ، انجام یوگا یا دیدن یک دوست خوب باشد. وقتی هر روز وقت می‌گذاریم و کاری بزرگ یا کوچک را انجام می‌دهیم، یافتن لذت طبیعی‌تر می‌شود.

چگونه در شرایط سخت شاد باشیم

پنج حس خود را بپذیرید

هر چیزی که می‌چشید، بو می‌کنید، لمس می‌کنید، می‌شنوید و می‌بینید می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد. وقتی یک پروانه را می‌بینیم یا یک غذای کامل می‌خوریم، حواس ما افزایش می‌یابد و بلافاصله احساس هیجان و شادی می‌کنیم. بنابراین، کام خود را با آن تکه کیک شیرین کنید، یک شمع تازه روشن کنید. به آهنگ‌هایی که روحیه شما را تقویت می‌کنند گوش دهید یا غروب خورشید را تماشا کنید.

روتین خود را تغییر دهید

اگر همیشه صبح خود را با قهوه شروع می‌کنید، نوشیدن چای را در نظر بگیرید. به جای اینکه از همان مسیر همیشگی برای کار استفاده کنید، سعی کنید از یک مسیر انحرافی زیبا استفاده کنید. تغییر دادن کارهای روزمره و امتحان کردن چیزهای جدید به شما این امکان را می‌دهد هیجان و شادی غیر منتظره‌ای در زندگی پیدا کنید.

چگونه در شرایط سخت شاد باشیم

برای فعالیت‌های آگاهانه وقت بگذارید

آیا مدام در حال رفت و آمد و حسابی مشغول هستید؟ اختصاص دادن زمان در روز برای کاهش سرعت و بازدم منجر به احساس فوق‌العاده‌ای از آرامش می‌شود. این می‌تواند از طریق مراقبه، پیاده‌روی، باغبانی، نوشتن روزانه یا مطالعه باشد. ایجاد یک فضای آرام به شما این امکان را می‌دهد تا افکار خود را بشنوید و روح‌تان را پرورش می‌دهد. با تمرین ذهن‌آگاهی می‌توانید استرس را کنار بگذارید و شادی و آرامش را جایگزین آن کنید.

در خود تغییر ایجاد کنید

گاهی اوقات، ساده لباس پوشیدن یا آرایش کردن می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و به شما کمک کند تا سرحال باشید. به آن فکر کنید. هر وقت موهای خود را رنگ یا تازه کوتاه می‌کنید، آیا روحیه شما بهتر نمی‌شود؟ به احتمال زیاد، بله. حتی مانیکور کردن ناخن‌های شما نیز می‌تواند احساس پر زرق و برق بودن بدهد و آمادگی لازم برای کار در روز را ایجاد کند. هنگامی که به نظافت و آراستگی توجه می‌کنید، بهترین ظاهر خود را پیدا می‌کنید و در بهترین حالت خود هستید. این یک مسیر سریع برای تجربه لذت در شرایط سخت است.

در خود تغییر ایجاد کنید

کودک درون خود را رها کنید

هر چه بزرگ‌تر می‌شویم، بدبین‌تر می‌شویم و کودک درونی و توانایی احمقانه رفتار کردن و سرگرمی را از دست می‌دهیم اما نکته کلیدی در اینکه ما در تجربه شادی غرق باشیم، یادآوری روحیه جوانی ماست. گاهی اوقات ما باید بازی کنیم، از تپه‌ای علفی به پایین غلت بزنیم یا مثل وقتی که بچه‌ها برای احساس خوشی خالص می‌خوابیدند، به خوابی عمیق برویم. با کنار گذاشتن هر از گاهی سختی‌هایی که به دنبال بزرگ شدن به‌وجود می‌آیند، می‌توانیم ناراحتی‌ها را پاک کنیم و واقعا لذت ببریم.

خود را مهمان کنید

همیشه لازم نیست برای این مورد کل حساب بانکی خود را تخلیه کنید. به خرید لباس جدید فکر کنید، خود را به یک شام فانتزی دعوت نمایید یا چیز کوچکی را انتخاب کنید که باعث لبخند شما شود. تجربیاتی را که هر روز در خواب می‌بینید به خودتان هدیه بدهید. وقتی گرفتار شده‌اید یا یک شرایط سخت را پشت سر می‌گذارید، مهمان کردن خود، احساس جوانی به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند در زندگی شادی را پیدا کنید.

خود را مهمان کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب قاب عکس فقط عکس‌ها را قاب نمی‌کند را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  8. امیرعباس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۹ ب٫ظ

    حرف مفت میزنید
    در حال هم مردم بدبخت هستند نیازی به آینده نیست

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      با حال بد نمی‌توان چیزی را تغییر داد. ابتدا باید حال خود را خوب کنید. با بدتر کردن حال خود شرایط هم برایتان بدتر شده و تحمل نیز برای شما سخت‌تر خواهد شد.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  11. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ب٫ظ

    یک دیوانه یا بنگی میتونه شاد باشه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      شادی یک حالت بی‌نظیر درونی است و هر انسانی می‌تواند آن را تجربه کند.

      پاسخ

    • نجیب بلوچ از زاهدان

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

      سپاس از رهنمائیتان بیشتر از حال بهترشدن بیان کنید لطفا تشکر

      پاسخ

    • مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

      اتفاقا مواد باعث سرخوردگی و پوچی و ناامیدی میشه هیچگونه شادی نداره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…