آبشار آب سفید، عروس طبیعت لرستان

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشار آب سفید در منطقه‌ای به نام قالی‌کوه قرار دارد که به دلیل پوشش گیاهی و جانوری خاص به عنوان منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع در نظر گرفته شده است.
آبشار آب سفید الیگودرز

برای دیدن یکی از جاذبه‌های لرستان به سوی آبشار آب سفید الیگودرز می‌رویم. برای آشنایی شما با این جاذبه، تعدادی از عکس‌های آبشار آب سفید را به شما نشان می‌دهیم. نگاهی به ویژگی‌های این آبشار داریم و آدرس آبشار آب سفید و راه رسیدن به آن را نیز می‌گوییم. با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید، آبشاری در شرق استان لرستان است که در دامنه غربی رشته کوه اشترانکوه و در کنار کوه بلند قالی‌کوه قرار دارد. این آبشار آن‌قدر زیبا است که به عروس آبشارهای ایران شهرت دارد. دست طبیعت تونلی را در قلب یک کوه سنگی حفر کرده تا آب پس از گذر از آن، از ارتفاع ۷۰ متری به پایین بریزد و یکی از زیباترین تصاویر را در طبیعت ایران خلق کند.

عرض آبشار آب سفید

این آبشار در فصل پرآبی عرضی برابر ۸ تا ۱۵ متر پیدا می‌کند و یکی از تماشایی‌ترین تصاویر خود را به نمایش می‌گذارد. آبی که در این آبشار جاری است یکی از سالم‌ترین آب‌های معدنی منطقه به شمار می‌رود و پوشش جنگلی و سرسبز در کنار آبشار، یکی دیگر از زیبایی‌های منطقه به حساب می‌آید.

آبشار آب سفید

دیدنی ها و تفریحات آبشار آب سفید

مسیر آبشار: به هنگام گذر از جاده منتهی به آبشار آب سفید، رودهای خروشانی را می‌بینید که در پایین‌دست و میان دره در جریان هستند. با گذر از روستاهای کاکلستان و قلیان، غرق در تماشای کوه‌های سر به فلک کشیده، درختان زیبای بلوط و گردو می‌شوید و در همین مسیر از کنار زیارتگاه «مومد حسن» نیز می‌گذرید که جایگاهش در میان مردم بختیاری بسیار والا و محترم است.

سد پرآب خا‌ن‌آباد نیز یکی از مناظر تماشایی جاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. با دور شدن از مناظر جاده‌ای به نزدیکی آبشار می‌رسیم و از اینجا روی مسیری سنگ‌فرش قدم می‌زنیم تا به آبشار برسیم.

دره‌نوردی: دره تاریکی، که آبشار در آن قرار دارد در طول هزاران سال فعالیت زمین‌شناختی و فرسایش توسط آب به این شکل درآمده است، قدم زدن در میان این دره تجربه‌ای است که هیچ‌گاه لذتش را فراموش نخواهید کرد.

کوهنوردی: ارتفاعات اطراف آبشار می‌توانند مقصد خوبی برای کوهنوردان باشند. اگر به گردش در جنگل‌های ایران علاقه دارید، مطلب جنگل فندقلو اردبیل، طبیعت بی‌نظیر بهاری را بخوانید.

آبشار آب سفید الیگودرز

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری زیباترین سواحل ایران که باید ببینید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…