ترفندهای تمیز کردن شوره و رسوبات کولر

۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای این که عمر طولانی به کولر آبی خانه خود بدهید، بهتر است هر چه سریع‌تر رسوبات بدنه را تمیز کنید تا از فرسوده شدن زود هنگام کولر آبی پیشگیری کنید.
پاک کردن شوره

اگر می‌خواهید کولر آبی منزل شما تابستان گرم امسال بهتر کار کند، فضای خانه را بیشتر خنک کند و عمر بیشتری داشته باشد، بهتر است با چند اقدام ساده قبل از هر چیز، شوره و رسوبات را پاک کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی روش های پاک کردن شوره و رسوبات کولر می‌پردازیم.

نکاتی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند با تمیز کردن رسوب و شوره کولر آبی باد خنک‌تر، مصرف آب کمتر و عمر طولانی‌تری را تجربه کنید.

روش پیشگیری از ایجاد شوره کولر

روش‌هایی زیر را انجام دهید تا هم کولر آبی تمیز شود و هم حداقل میزان شوره را داشته باشد و اصلا نیازی به تمیز کردن کولر نداشته باشید.

قرار دادن فیلتر رسوب‌گیر در مسیر ورودی آب

به دلیل وجود املاح زیاد در آب شهری، ایجاد رسوب اجتناب ناپذیر است. اما شما می‌توانید با قرار دادن یک فیلتر رسوب گیر در مسیر ورودی آب، جلوی املاح را گرفته و اجازه ندهید بدنه کولر مملو از این املاح شود.

دور کردن کولر از آفتاب!

یکی از دلایلی که منجر به شوره بستن بدنه کولر آبی می‌شود این است که آن را زیر تیغ آفتاب می‌گذارید! وقتی کولر را در معرض تابش مستقیم آفتاب بگذارید، آب کولر خیلی زودتر از حالتی که در سایه است تبخیر می‌شود و شوره زیادی روی بدنه کولر شکل می‌گیرد.

استفاده از پد‌های سلولزی به جای پوشال

اگر به جای پوشال، از پد‌های سلولزی استفاده کنید، باعث می‌شوید نمک کولر شکل نگیرد. پد‌های سلولزی می‌توانند رسوب کولر را در خود نگه دارند و اجازه ندهند روی بدنه کولر آهک تشکیل شود. پد‌های سلولزی را می‌توانید بشویید و رسوب روی آن‌ها را از بین ببرید.

استفاده از توپ شوره گیر

توپ شوره گیر هم می‌تواند از ایجاد شوره روی بدنه پیشگیری کند. توپ شوره گیر از موادی چرب ساخته شده است. وقتی در تشک داخل کولر قرار می‌گیرند با جذب یون‌های موجود در آب و کلسیم و منیزیم از ایجاد شوره جلوگیری می‌کنند.

استفاده از توپ شوره گیر

پاک کردن شوره کولر

آب و مواد شوینده

با کمک آب، مقداری ماده شوینده و مواد سفیدکننده و همین طور فرچه یا برس سیمی می‌توانید شوره‌ها را بسایید و تمیز کنید. اما قبل از هر کاری، باید هر چه قطعه جداشونده و البته قابل شست و شو در کولر می‌بینید جدا کرده و سپس با فرچه و محلول آب و مواد شوینده حسابی تمیز کنید. حواستان باشد که مواد شوینده اسیدی، به بدنه کولر آبی آسیب می‌رسانند.

سرکه

استفاده از سرکه سیب به صورت دوره‌ای و هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن شوره و رسوب عالی است. کافی است سرکه را روی قطعات و کف کولر بریزید و چند دقیقه زمان بدهید. سپس، می‌توانید با کمک برس تمام قطعات و بدنه کولر را رسوب زدایی و تمیز کنید.

پاک کردن شوره با سرکه

جوهر نمک

یک ماده قدرتمند دیگر که می‌توانید برای از بین بردن شوره کولر استفاده کنید جوهر نمک است. استفاده از جوهر نمک خطر دارد. پس، فراموش نکنید که هنگام پاک کردن شوره و رسوب کولر، حتما از دستکش ایمنی و ماسک استفاده کنید. جوهر نمک را مستقیم روی قطعات رسوب‌دار و تشک کولر بریزید. بعد از چند دقیقه زمان، شست و شو با آب فراوان و با دقت را شروع کنید. حواستان باشد که قطعات کولر آبی زیاد در جوهر نمک خیس نخورند!

پاک کردن شوره با جوهر نمک

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مهم‌ترین نکات راه‌اندازی کولر آبی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  3. داریوش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۶ ب٫ظ

    مرسی ممنون ازراهنمایی هاتون

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۳۵ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۹ ب٫ظ

      جال‌بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…